Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig å få kontakt på dating sider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,prøvd meg litt på sukker og badoo i det siste og finner det så utrolig vanskelig å få kontakt med kvinner på slike sider. Prøver å være kreativ osv.med til ingen nytte. Hvorfor skal det være slik?

Vet at det er mye flere menn en kvinner på datingsider, men trodde ikke det skulle være så vanskelig. Prøvd å fylle ut en grei profil, med bra bilder, så vet ikke helt hva jeg kan gjøre annerledes?. Kanskje jeg rett og slett er for "stygg" og blir utkonkurrert?

Hadde vært så utrolig hyggelig hvis en jente for engangs skyld gikk inn for å bli kjent med meg, uten at jeg må "jobbe meg ihjel" for å få kontakt. Dere kvinner har en utrolig stor fordel på slike sider, selv om dere sikkert til tider kan få for mye oppmerksomhet også!?

Noen gode tips, for har ikke planer om å gi opp helt enda?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan kreativ? "Vil du se tissen min"-kreativ, "jeg bruker briller selv om jeg ikke trenger det"-kreativ, "roser er røde fioler er blå du er så søt at nå fikk jeg en stå"-kreativ...?

Anonymous poster hash: d6f27...6bf
  • Liker 2
Skrevet

Det er vel bare å ha tålmodighet, og sende litt originale meldinger, gjerne litt humoristiske som skiller seg ut fra mengden. Når man får veldig mange meldinger er det lett for at mange drukner i mengden.

Om noen bare skriver "hei" eller "fint bilde" gidder jeg aldri svare.

Anonymous poster hash: 6f89b...1fa
  • Liker 1
Skrevet

Glem de norske datingsidene. Prøv heller utenlandsk. De norske kvinnene kan velge og vrake. Så sant du ikke er alfahann eller har en overfylt lommebok er sjansen liten for at du blir valgt.

Anonymous poster hash: 3184a...7ae
  • Liker 1
Skrevet

Det er vel bare å ha tålmodighet, og sende litt originale meldinger, gjerne litt humoristiske som skiller seg ut fra mengden. Når man får veldig mange meldinger er det lett for at mange drukner i mengden.

Om noen bare skriver "hei" eller "fint bilde" gidder jeg aldri svare.

Ja, dere blir vell litt "bortskjemte" går jeg utifra?.

Hvis jeg hadde fått en slik melding fra en jeg finner interessant, så hadde jeg bare blitt glad. Men er jo logisk det, hadde sikkert reagert slik selv, hvis jeg ble bombardert av brev fra kåte mannfolk

Når jeg mener kreativ, så mener jeg å prøve å ta fram noe spesifikkt fra profilen, som interesser osv

• Liker 1
Skrevet

hei,prøvd meg litt på sukker og badoo i det siste og finner det så utrolig vanskelig å få kontakt med kvinner på slike sider. Prøver å være kreativ osv.med til ingen nytte. Hvorfor skal det være slik?

Vet at det er mye flere menn en kvinner på datingsider, men trodde ikke det skulle være så vanskelig. Prøvd å fylle ut en grei profil, med bra bilder, så vet ikke helt hva jeg kan gjøre annerledes?. Kanskje jeg rett og slett er for "stygg" og blir utkonkurrert?

Hadde vært så utrolig hyggelig hvis en jente for engangs skyld gikk inn for å bli kjent med meg, uten at jeg må "jobbe meg ihjel" for å få kontakt. Dere kvinner har en utrolig stor fordel på slike sider, selv om dere sikkert til tider kan få for mye oppmerksomhet også!?

Noen gode tips, for har ikke planer om å gi opp helt enda?

Ja, det er vanligvis flere menn enn kvinner på slike sider.

Først må du orientere deg om statistikkens virkelighet om nettdating: http://blog.okcupid.com/index.php/your-looks-and-online-dating/

Deretter leser du mer om nettsjekking her: http://www.0330.no/2011/02/nettdating-del-i-bare-for-tapere.html#.Utq8v7TKzIU

Veldig kort oppsummert:

- Bilder teller veldig mye

Vel bekomme!

Skrevet

Ja, dere blir vell litt "bortskjemte" går jeg utifra?.

Hvis jeg hadde fått en slik melding fra en jeg finner interessant, så hadde jeg bare blitt glad. Men er jo logisk det, hadde sikkert reagert slik selv, hvis jeg ble bombardert av brev fra kåte mannfolk

Når jeg mener kreativ, så mener jeg å prøve å ta fram noe spesifikkt fra profilen, som interesser osv

Jeg tar selvsagt kontakt om profilen og bildet er bra. Men mange av dem som skriver slike meldinger jeg nevnte, har veldig tynne profiler. Mange skriver tull som "Vanskelig å beskrive seg selv" eller "Her kommer det mer etter hvert". Noen skriver også "Spør om du lurer på noe" som eneste setning i profilteksten.

Da sier det seg selv at de ikke får svar.

Jeg får mange brev,men synes ikke jeg er bortskjemt på noe, for over halvparten av dem som tar kontakt er fullstendig uinteressante, og det har mye med å gjøre at de ikke kan kommunisere med damer. Om noen skriver de tjener mye eller har en bestemt utdannelse har det ingenting å si for min del. Bryr meg ikke om status og penger.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tar selvsagt kontakt om profilen og bildet er bra. Men mange av dem som skriver slike meldinger jeg nevnte, har veldig tynne profiler. Mange skriver tull som "Vanskelig å beskrive seg selv" eller "Her kommer det mer etter hvert". Noen skriver også "Spør om du lurer på noe" som eneste setning i profilteksten.

Da sier det seg selv at de ikke får svar.

Jeg får mange brev,men synes ikke jeg er bortskjemt på noe, for over halvparten av dem som tar kontakt er fullstendig uinteressante, og det har mye med å gjøre at de ikke kan kommunisere med damer. Om noen skriver de tjener mye eller har en bestemt utdannelse har det ingenting å si for min del. Bryr meg ikke om status og penger.

Men jeg tror også at det er veldig mange normale mannfolk, med gode profiler, som sliter veldig på datingsider. Hvorfor? Jo, for at de blir utkonkurrert av de kjekkeste karene med de beste bildene. Bilder skal vist nok ha veldig mye å si, som nevnt ovenfor.

Vet ikke hva du ser mest på, men jeg tørr påstå at bildene(og derved utseende) betyr mye for deg også, ikke sant?

Skrevet

En bekjent lenket denne til meg for litt siden. Her er et blikk fra «den andre siden». Nå er dette en feministblogg vel og merke, og eksempelet er fra en internasjonal nettdatingside, men det er kanskje litt sånn norske kvinner også har det på nettdatingsider?

http://jezebel.com/man-poses-as-woman-on-online-dating-site-barely-lasts-1500707724

I så fall kan man vel ikke si at kvinner har det så enkelt som mange vil ha det til.

• Liker 2
Skrevet

Bilder skal vist nok ha veldig mye å si, som nevnt ovenfor.

Ja, det er egentlig alfa/omega, spesielt på f.eks. Tinder. Gode bilder er dog ikke ensbetydene med ditt genetiske utseende. En mann som er en 5-er i "nøytral" tilstand kan lett vippes opp til en 6, og kanskje i noen tilfeller 7, hvis bildene er veldig bra. På samme måte kan dårlig bilder trekke deg ned.

Men når dette skal sies, så får man eksponensielt flere meldinger fra jenter jo penere man er. Du ser grafene i den øverste linken i posten min ovenfor

Skrevet

Men jeg tror også at det er veldig mange normale mannfolk, med gode profiler, som sliter veldig på datingsider. Hvorfor? Jo, for at de blir utkonkurrert av de kjekkeste karene med de beste bildene. Bilder skal vist nok ha veldig mye å si, som nevnt ovenfor.

Vet ikke hva du ser mest på, men jeg tørr påstå at bildene(og derved utseende) betyr mye for deg også, ikke sant?

Bildene og utseendet betyr mye ja. Men i det siste har jeg bevisst prøvd å fristille meg fra dette,og svart på brev fra menn med helt ordinært utseende (ut i fra bildet å bedømme).

Jeg hadde vel en tro på at utseendemessige midt-på-treet-menn, med bra profiltekster kunne være en bedre match enn de største kjekkasene. Dette har vist seg å slå feil for min del.

"Midt-på-treet-gutta" er like mye,og ofte enda mer,opptatt av overfladiske ting som utseendet (mitt utseende vel å merke - ikke deres eget). Det blir ofte mas fra ganske tidlig av,om hvor mange forhold jeg har hatt, om jeg skriver med andre, om hvor gamle bildene mine er ,og om jeg kan legge ut flere - mens de selv ikke har mer enn et eller to. Det ene bildet de har er kanskje mange år gammelt.

Så fra nå av skal jeg gå tilbake til å svare de som har bilder jeg umiddelbart liker. På datingsiden der jeg er aktiv er det også en matchingtest som jeg bruker som pekepinn. De med under 50% match holder jeg meg unna.

• Liker 2
Skrevet

Legg gjerne ved et bilde i helfigur hvor du er iført tights. Og legg en gummisnopp i buksa.

Du skulle ikke tro det, men responsen blir formidabel fra damene.

Skrevet

Litt vanskelig å si når vi ikke vet hvordan situasjonen din er, hvordan profilen din ser ut, hva du har skrevet på profilen og i brev, bildene osv ....

Skrevet

Legg gjerne ved et bilde i helfigur hvor du er iført tights. Og legg en gummisnopp i buksa.

Du skulle ikke tro det, men responsen blir formidabel fra damene.

Haha, det må jeg prøve. Har et bilde i shorts da, men det holder kanskje ikke?

Skrevet

Haha, det må jeg prøve. Har et bilde i shorts da, men det holder kanskje ikke?

Det spørs. De får jo se beina dine. Hvis shortsen fremhever utstyret du har mellom beina så er det vel greit.

Gjest Summers
Skrevet

Jo, for at de blir utkonkurrert av de kjekkeste karene med de beste bildene.

Danbanan, jeg har sett bilde av deg så tviler sterkt på at du blir utkonkurrert der.

Skrevet

"Midt-på-treet-gutta" er like mye,og ofte enda mer,opptatt av overfladiske ting som utseendet (mitt utseende vel å merke - ikke deres eget).

Dette er min erfaring også. De fleste som har droppet meg pga utseende har ikke hengt så høyt på juletreet selv heller. Får følelsen av at menn blir mer kresne dess mindre de selv har å rutte med. Menn som er veldig attraktive har oftere selvtillit nok til å kunne gå etter en kul personlighet, fordi de ikke trenger en trofé-dame.

Anonymous poster hash: 246f4...e05

• Liker 2
Skrevet

En bekjent lenket denne til meg for litt siden. Her er et blikk fra «den andre siden». Nå er dette en feministblogg vel og merke, og eksempelet er fra en internasjonal nettdatingside, men det er kanskje litt sånn norske kvinner også har det på nettdatingsider?

http://jezebel.com/man-poses-as-woman-on-online-dating-site-barely-lasts-1500707724

I så fall kan man vel ikke si at kvinner har det så enkelt som mange vil ha det til.

Om du tror nettdating er ille for kvinner skulle du opplevd hvordan det er å være kvinne ellers i livet... Menn burde gå ned på kne for oss i stedet for å catcalle - vi har blitt steintøffe, nemlig! Vi kan lukte en drittsekk på ti kilometers avstand, vi går rundt med nøkler i knyttneven klar til å slåss om vi trenger det, vi har blitt så vant til ukvemsord at uansett hva du hiver på meg har jeg hørt det før - og vi greier alt dette samtidig som vi går bedre på våre høye hæler enn menn gjør i joggesko. :danse:

Okei, overtrøtt, men jeg har et poeng, da. Damer er kjempekule og superbadass, nemlig.

:blomst:

Anonymous poster hash: d6f27...6bf

• Liker 3
Skrevet

Dette er min erfaring også. De fleste som har droppet meg pga utseende har ikke hengt så høyt på juletreet selv heller. Får følelsen av at menn blir mer kresne dess mindre de selv har å rutte med. Menn som er veldig attraktive har oftere selvtillit nok til å kunne gå etter en kul personlighet, fordi de ikke trenger en trofé-dame.

Anonymous poster hash: 246f4...e05

Det tror jeg også. Føler ofte at det er stor stas for dem å endelig oppnå kontakt med en de synes er pen. At jeg har en utdannelse som år for å være ganske krevende bryr de seg ikke om. Og de fleste av dem jeg har hatt kontakt med har ingen eller lavere utdannelse enn meg.Har aldri brydd meg om sånt,men vil heller satse på noen på mitt eget nivå nå. Det er i hvert fall like mye overfladiskhet i de lavere divisjonene.

• Liker 1
Skrevet

Danbanan, jeg har sett bilde av deg så tviler sterkt på at du blir utkonkurrert der.

nja, ikke vet jeg. Jeg får ihvertfall aldri noe brev og jeg føler at bildene mine er mer en bra nok. Har også prøvd å skrive en tekst om meg selv og mine interesser. Føler at de fleste kvinner på slike sider bare svar kort og konkret for å være "hyggelig". Er ALLTID jeg som må ta initiativet til videre samtale og det kan være litt små frustrerende til tider. Så jepp, blir nok utkonkurrert.

Har også hendt at jeg har kommet i kontakt med jenter som har samme interesse som meg, men selv da, så er det vanskelig å komme noe vei, uten å virke "masete". Mitt inntrykk er derfor at kvinner på slike sider ofte er i samtale med mange menn på engang og derfor kan vrake og velge akkurat som de ønsker. Da blir det veldig vanskelig å skille seg ut og få oppmerksomhet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...