AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #1 Del Skrevet 18. januar 2014 Problemet mitt er at jeg har mye sorte prikker på nesa og haka, og må derfor skrubbe huden med en grov rens og børste for å holde dette nogen lunde bra. Prikkene blir borte, men jeg flasser veldig under nesa og på haka selv om jeg bruker en fet fuktighetskrem etter skrubben. Dropper jeg skrubben en kveld er prikkene tilbake over natta... Håpløst:( Tips?!Anonymous poster hash: e073b...0d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.K Skrevet 18. januar 2014 #2 Del Skrevet 18. januar 2014 Bruk fuktighets krem oftere? Lurest om kvelden før du legger deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #3 Del Skrevet 18. januar 2014 Bruk fuktighets krem oftere? Lurest om kvelden før du legger deg. Bruker fuktighetskrem hver dag, både morgen og kveld. Noen ganger midt på dagen også! Problemet er jo at jeg bruker jo sminke i ansiktet så om jeg skal smøre meg med krem ofte vil jo sminken bli ødelagt. Jeg er generelt i mot solarium, men akkurat nå vurderer jeg å prøve om det kan hjelpe på tørr hud. Noen innspill på det?Anonymous poster hash: e073b...0d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.K Skrevet 18. januar 2014 #4 Del Skrevet 18. januar 2014 Solarium fører jo til at huden blir enda tørrere.. Kan jo hende at det kommer pga sminken? Jeg hadde gått til hudlege for å se hva de hadde sagt eller inn på en butikk som selger diverse ting til hud å se om de kanskje hadde visst hva det var.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #5 Del Skrevet 18. januar 2014 Du ødelegger huden din om du skrubber så ofte! Du må rett og slett finne en annen måte å bli kvitt de sorte prikkene på. Anonymous poster hash: 2008d...f4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea2 Skrevet 18. januar 2014 #6 Del Skrevet 18. januar 2014 Om du skal peele ofte, så ikke bruk en grov peeling i alle fall. Grov peeling er for armer og bein, ikke for ansiktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #7 Del Skrevet 18. januar 2014 Om du skal peele ofte, så ikke bruk en grov peeling i alle fall. Grov peeling er for armer og bein, ikke for ansiktet. Den er for ansiktet da... Hmmm... Helt ærlig så er de sorte prikkene ekle og stygge så jeg vil heller ha flass enn de, og det er ingenting annet som funker enn grov skrubb. Anonymous poster hash: e073b...0d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea2 Skrevet 18. januar 2014 #8 Del Skrevet 18. januar 2014 Men om du skrubber for mye/hardt, så vil huden overprodusere nye hudceller og du får flassete hud. Prøv en finere skrubb som kan brukes daglig og se om det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #9 Del Skrevet 18. januar 2014 Bruker du riktig fuktighetskrem? Hva type hud har du? Om du har en hud som mangler fukt, så bør du ikke kjøpe en fuktighetskrem som er fet, med mye fett. Det kan bare gjøre huden verre. Anonymous poster hash: 68864...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanne70 Skrevet 19. januar 2014 #10 Del Skrevet 19. januar 2014 Sorte prikker kommer av at talgkjertlene tettes igjen pga en opphopning av døde hudceller. Punkt 1 er dermed å rense huden godt morgen og kveld. En kjempegod rens er Bliss Clog Dissolving Cleansing Milk, og bruk gjerne Detoxifying Toner fra samme merke etter rens. Bruk en fuktighetskrem som gir godt med fukt, ikke fett. En fuktighetskrem beregnet på kombinasjonshud kan kanskje fungere. Når det gjelder peeling, vil jeg foreslå at du prøver enten md formulations face & bod scrub eller Dermalogica Gentle Cream Exfoliant, begge inneholder syrer og enzymer som eksfolierer huden mye mer skånsomt enn grove skrubbekorn. Disse produktene hjalp meg å bli kvitt de sorte prikkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 19. januar 2014 #11 Del Skrevet 19. januar 2014 Jeg sliter med flass på sidene av nesen og litt ut mot kinnene nå om vinteren. Pleier å smøre meg hver kveld med en litt tykk nattkrem. Også smører jeg meg med en fuktighetsgivende dagkrem om morgenen for jeg tar på sminke. Ellers ser det bare enda tørrere/flassete ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FrkAnna Skrevet 19. januar 2014 #12 Del Skrevet 19. januar 2014 MD face & bodyscrub, eller Obagi skrubb, frå ZO serien. Prøv med continius renewal serum frå MD, og ein krem for din hudtype. Sikkert lurt å få ein hudanalyse hos hudpleier, og dei gjer deg tips om kva som er lurt å bruke Skrubber du for ofte, produserer bare huden meir talg. Vanskelig til å begynne med, men det tar ikkje så lang tid før du ser at det bedrer seg. Bruk hudpleieprodukter og sminke som er merka med non-comedonic/ikke komedogen. Prøvde shiseido ei god stund, for det anbefalte ho på parfymeriet, huden hadde aldri vert så gale som det den var når eg brukte det, fysj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vimsefrøken Skrevet 21. januar 2014 #13 Del Skrevet 21. januar 2014 Jeg er veldig nøye på hudpleien min, men rører jeg "feil" sminkeprodukter begynner huden min å flasse øyeblikkelig. Kanskje noen sminkeprodukter du ikke tåler og bør bytte ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå