AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #1 Skrevet 18. januar 2014 Jeg går nå min tredje sommer i møte uten å reise på ferie, fordi jeg ikke har noen å reise med. Nesten alle mine venner har kjærester eller ektefelle, som de reiser sammen med, og de som ikke har dette har allerede bestemt seg for å reise med familie (foreldre, søsken, tanter osv..). Det samme har også vært tilfelle de to siste sommerene. Dette gjør meg ganske lei meg egentlig. Jeg har lyst til å reise sammen med noen, og dele opplevelser med. Jeg ønsker også å komme meg vekk fra byen som jeg både studerer og jobber i, og få et skikkelig avbrekk fra en rutinepreget hverdag. Hadde jeg følt meg komfortabel med å reise alene hadde jeg gjort det som siste utvei, men jeg føler meg ikke trygg alene på et ukjent sted. Jeg har heller ikke mulighet til å reise sammen med familie. Noen flere som har det på samme måte? Hvordan løser dere problemet? Anonymous poster hash: 57bf4...671
Frk.K Skrevet 18. januar 2014 #2 Skrevet 18. januar 2014 Hmmm.. Du får gå ut å finne deg en partner som du kan reise med da?
thetobby Skrevet 18. januar 2014 #3 Skrevet 18. januar 2014 (endret) GDPR Endret 13. april 2022 av thetobby GDPR
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #4 Skrevet 18. januar 2014 Jeg elsker å reise alene. Kan bruke tiden til hva jeg vil, når jeg vil, nettop det ferie skal brukes til. Anonymous poster hash: 7cd82...8b6 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #5 Skrevet 18. januar 2014 Det er da ikke noe problem å søke etter reisevenn på nettet. Har gjort det flere ganger jeg. Siste gang kom jeg i kontakt med en jente på nettet som jeg reiste sammen i 4 uker i sørøst asia. Vi ble etterhvert ikke bare gode reisevenner men de siste 3 ukene knullet vi jammen meg sammen hver eneste dag. Så det var jo et ekstra pluss. Etter reisen shaket vi hands og takket hverandre for godt reisefølge. Anonymous poster hash: fe8ec...f79
caroprins Skrevet 18. januar 2014 #6 Skrevet 18. januar 2014 Capre Diem er en turoperatør der motto er alene men sammen. De arrangerer masse fine turer der alle som er med er enslige. Man reiser alene men som en gruppe der det er lagt opp til felles utflukter, måltider og slikt. En fin måte å bli kjent med nye folk og kunne reise på egenhånd i trygge omgivelser. En annen turoperatør som driver på samme måte er jomfrureiser. Her er det bare enslige kvinner på tur i samme gruppe. Sjekk ut begge disse på nett. Kanskje du finner en tur du kunne tenke deg å bli med på. Av andre som har gruppereiser og her er det både par og enslige er: Star tour tema, apollo, Albatross og wikstrøm reiser. Også nordmann reiser har endel turer for grupper med guide. jeg har som par reist med Star Tour tema til Kina og vi var både par , enslige og enslig mor med barn i vår gruppe på denne turen. Man er på alle slike turer sammen med gruppen og guiden hele dagen på utflukter og måltider og så kan man jo selv velge om man vil sitte oppe og ha det sosialt med de som gjør det eller gå og legge seg om kvelden. 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #7 Skrevet 18. januar 2014 Capre Diem er en turoperatør der motto er alene men sammen. De arrangerer masse fine turer der alle som er med er enslige. Man reiser alene men som en gruppe der det er lagt opp til felles utflukter, måltider og slikt. En fin måte å bli kjent med nye folk og kunne reise på egenhånd i trygge omgivelser. En annen turoperatør som driver på samme måte er jomfrureiser. Her er det bare enslige kvinner på tur i samme gruppe. Sjekk ut begge disse på nett. Kanskje du finner en tur du kunne tenke deg å bli med på. Av andre som har gruppereiser og her er det både par og enslige er: Star tour tema, apollo, Albatross og wikstrøm reiser. Også nordmann reiser har endel turer for grupper med guide. jeg har som par reist med Star Tour tema til Kina og vi var både par , enslige og enslig mor med barn i vår gruppe på denne turen. Man er på alle slike turer sammen med gruppen og guiden hele dagen på utflukter og måltider og så kan man jo selv velge om man vil sitte oppe og ha det sosialt med de som gjør det eller gå og legge seg om kvelden. Dette høres faktisk ganske spennende ut! selv om det virker som at det er få unge som deltar -TS Anonymous poster hash: 57bf4...671
Fandenivoldsk Skrevet 18. januar 2014 #8 Skrevet 18. januar 2014 Om gruppereiser virker interessant så kan du også sjekke ut G adventures. Har reist med dem i India, Kambodsja og Vietnam og de fleste i reisefølget mitt var i 20-30-årene 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #9 Skrevet 19. januar 2014 Jeg går nå min tredje sommer i møte uten å reise på ferie, fordi jeg ikke har noen å reise med. Nesten alle mine venner har kjærester eller ektefelle, som de reiser sammen med, og de som ikke har dette har allerede bestemt seg for å reise med familie (foreldre, søsken, tanter osv..). Det samme har også vært tilfelle de to siste sommerene. Dette gjør meg ganske lei meg egentlig. Jeg har lyst til å reise sammen med noen, og dele opplevelser med. Jeg ønsker også å komme meg vekk fra byen som jeg både studerer og jobber i, og få et skikkelig avbrekk fra en rutinepreget hverdag. Hadde jeg følt meg komfortabel med å reise alene hadde jeg gjort det som siste utvei, men jeg føler meg ikke trygg alene på et ukjent sted. Jeg har heller ikke mulighet til å reise sammen med familie. Noen flere som har det på samme måte? Hvordan løser dere problemet? Anonymous poster hash: 57bf4...671 Jeg har det også på samme måte som deg. De aller fleste rundt meg er i forhold og de reiser da naturligvis på kjæresteturer sammen. Før så brukte jeg og venninner dra på jenteturer og sånt, men det blir helt annerledes nå når de fleste har typer (og noen har barn i tillegg). Hvor kunne du tenkt deg å reise og når hadde du tenkt? Anonymous poster hash: a97b5...36c
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #10 Skrevet 19. januar 2014 Kilroy har masse rundreiser du kan bli med på. Da blir du med i en gruppe med folk og blir kjent med mange nye. Hvis sånn type ferie passer for deg da. Selv reiser jeg alene eller med foreldrene mine de gangene venninner ikke kan. Anonymous poster hash: 4eed5...434
Gjest Jessica-Oslo Skrevet 19. januar 2014 #11 Skrevet 19. januar 2014 Jeg tenker meg til Tyrkia i August Bare å slenge deg på om du vil
ini Skrevet 19. januar 2014 #12 Skrevet 19. januar 2014 Aleneferie er fantastisk, bare for å nevne det. Ingen å ta hensyn til, og tiden er bare din. Men håper i alle fall du kommer deg på ferie, alene eller ei.
Druid Skrevet 28. januar 2014 #14 Skrevet 28. januar 2014 ... Hadde jeg følt meg komfortabel med å reise alene hadde jeg gjort det som siste utvei, men jeg føler meg ikke trygg alene på et ukjent sted. ... Anonymous poster hash: 57bf4...671 Du begynner med å ta kontroll over denne problemstillingen. Dette er ekstremt viktig, for selv etter at du er i parforhold og livet har nådd en annen fase, så bør du være komfortabel med å reise alene. Begynn med en enkel storbyferie eller en hopp på tur (du har luksusen av å reise billig) og prøv å lær deg teknikkene som gjør at du er selvsikker på ukjent sted. Bieffekten er at den selvtilliten som kommer av at du er i stand til å ta kontroll over eget liv og egne begrensninger, er ekstremt tiltrekkende og sexy. 1
Luckiness Skrevet 28. januar 2014 #15 Skrevet 28. januar 2014 Hva med å prøve å hinte til venner at du gjerne vil dra vekk i sommer, men dessverre ikke har noen å reise med. Kanskje de foreslår at du kan være med de? Eller kanskje du kan foreslå å ta en weekendtur i sommer med noen venner? Så kommer du deg hvert fall vekk litt. Om ikke finnes det vel kurs man kan ta i utlandet. Språkopplæring, kulturhistorie, matlagingskurs osv. Da kan du jo også bli kjent med noen på et kurs.
Rofl Skrevet 28. januar 2014 #16 Skrevet 28. januar 2014 Har det litt slik jeg også. Men tenkte jeg skulle prøve å dra alene en gang for å se hvordan det er. Da blir det nok til et land hvor jeg kan språket siden det er litt enklere syntes jeg Tror det blir en tur til London en gang før sommeren. Takk for tipset om Carpe Diem. Ser litt spennende ut
Ruda Skrevet 29. januar 2014 #17 Skrevet 29. januar 2014 Jeg har det litt på samme måten som deg! De fleste vennene jeg pleide å reise på tur med før har alle kjærester og er ikke så veldig interresert i jenteturer lenger, og er heller ikke så veldig aktuelt å reise med familien lenger. Synes heller ikke diverse turoperatører frister så veldig, da jeg synes det blir altfor mye opplegg, og heller vil ha friheten til å gjøre som jeg vil. Har reist litt alene tidligere, men det har vært mest i asia der det er veldig lett å komme i kontakt med folk, og mange reiser alene. Føler det ikke blir helt samme greia i f.eks europa eller usa. Har planer om en tur i mai/juni, har ikke planlagt hvor enda. Ender nok opp med å reise alene hvis jeg ikke finner en reisebuddy, men er bare å sende en pm hvis du er interesert:)
Anglofil Skrevet 29. januar 2014 #18 Skrevet 29. januar 2014 Jeg reiser alene. Det er noe jeg faktisk liker svært godt. Mvh Yvonne
Kjetil E Skrevet 29. januar 2014 #19 Skrevet 29. januar 2014 Jeg går nå min tredje sommer i møte uten å reise på ferie, fordi jeg ikke har noen å reise med. Nesten alle mine venner har kjærester eller ektefelle, som de reiser sammen med, og de som ikke har dette har allerede bestemt seg for å reise med familie (foreldre, søsken, tanter osv..). Det samme har også vært tilfelle de to siste sommerene. Dette gjør meg ganske lei meg egentlig. Jeg har lyst til å reise sammen med noen, og dele opplevelser med. Jeg ønsker også å komme meg vekk fra byen som jeg både studerer og jobber i, og få et skikkelig avbrekk fra en rutinepreget hverdag. Hadde jeg følt meg komfortabel med å reise alene hadde jeg gjort det som siste utvei, men jeg føler meg ikke trygg alene på et ukjent sted. Jeg har heller ikke mulighet til å reise sammen med familie. Noen flere som har det på samme måte? Hvordan løser dere problemet? Anonymous poster hash: 57bf4...671 Hva med å være med på organisert tur med reiseleder som ordner alt det praktiske underveis?
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #20 Skrevet 31. januar 2014 Dra med meg :D Anonymous poster hash: a9be6...68e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå