AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #1 Skrevet 18. januar 2014 Hei Jeg og samboeren har forlovet oss Fortalte dette til hun jeg anser som min beste venninne. Da hun så ringen var kommentaren hennes: Oi! Det var en liten diamant! Jeg ble helt satt ut, og klarte ikke si noe. Jeg selv elsker ringen, den er i hvitt gull med som hun sa, en liten diamant på. Jeg liker ikke store dramatiske ringer og synes en liten søt en passer best til meg, ettersom jeg har relativt tynne finger. Vi er begge studenter og har heller ikke råd til ringer til x-antall tusen kroner. For meg så er det ikke ringen som teller, men mannen jeg elsker! Hvordan hadde du reagert? Anonymous poster hash: 71042...b4a 3
Gjest Guilty Skrevet 18. januar 2014 #2 Skrevet 18. januar 2014 Det var vel en litt spesiell ting å si fra hennes side da.. Jeg hadde nok blitt litt satt ut men latt det gå. Og som du sier, du elsker ringen og det er mannen som teller Ville ikke brukt noe energi på å tenke mer på det. 2
Portvinpiken Skrevet 18. januar 2014 #3 Skrevet 18. januar 2014 Jeg har ikke mye til overs for så overfladiske mennesker. Hvordan jeg hadde reagert? Jeg hadde vel bare spydig sagt; "takk skal du ha" og tenkt; for en drittkjerring! 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #4 Skrevet 18. januar 2014 Be henne spise noe giftig. Anonymous poster hash: 26e9b...3e0 1
Gjest Daenerys Skrevet 18. januar 2014 #5 Skrevet 18. januar 2014 Frekt å kommentere slik. Jeg har ei venninne som faktisk kommenterte det samme om min ring, så da spurte jeg hvor stor hennes stein var. Hadde en mistanke om at den ikke var noe større, og viste seg at de var like store (eller like mange karat), da holdt hun kjeft Jeg har en ring som gjør at steinen ser mindre ut, og jeg elsker den. Har også smale fingre, den passer meg veldig godt!
Gjest Mupsi Skrevet 18. januar 2014 #6 Skrevet 18. januar 2014 Hun er sikkert bare fryktelig misunnelig og må komme med noen stikk for å føle seg bedre.
MockingJay Skrevet 18. januar 2014 #7 Skrevet 18. januar 2014 Gratulerer ts Men for en utrolig frekk (eller korttenkt) venninne du har! Trøst deg med at du ikke er alene! Min venninne ble fridd til etter meg, og fikk en GIGA ring. Da betrodde hun seg til min bestevenninne og forlover, og kunne ikke forstå hvordan jeg kunne si ja når jeg fikk en så stusselig ring. Hun synes vi rett og slett var stakkarslige. Må sies at de har mye dårligere økonomi en oss, de tjener nok under halvparten av det vi har. For hun jobber ikke. Han solgte faktisk flere VIKTIGE ting til husholdningen for å få råd til ringen hennes. Dette forteller hun med stolthet. Altså, det er jo flott det vist de vil ha det sånn, men jeg er glad vi ennå har blant annet fryseren vår i behold etter frieriet Min kostet 3000kr, hennes 16 000kr. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #8 Skrevet 18. januar 2014 Vil bare si en ting jeg: Gratulerer! Og en søt liten ring er finest! Anonymous poster hash: f0f34...b1e 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #9 Skrevet 19. januar 2014 Gratulerer ts Men for en utrolig frekk (eller korttenkt) venninne du har! Trøst deg med at du ikke er alene! Min venninne ble fridd til etter meg, og fikk en GIGA ring. Da betrodde hun seg til min bestevenninne og forlover, og kunne ikke forstå hvordan jeg kunne si ja når jeg fikk en så stusselig ring. Hun synes vi rett og slett var stakkarslige. Må sies at de har mye dårligere økonomi en oss, de tjener nok under halvparten av det vi har. For hun jobber ikke. Han solgte faktisk flere VIKTIGE ting til husholdningen for å få råd til ringen hennes. Dette forteller hun med stolthet. Altså, det er jo flott det vist de vil ha det sånn, men jeg er glad vi ennå har blant annet fryseren vår i behold etter frieriet Min kostet 3000kr, hennes 16 000kr. En "giga" ring på 16.000kr? Må være fake/laveste kvalitet av diamant da? Ringen min er på 40.000, men den er ikke stor. Er riktignok flere diamanter på den, men samlet er det vel på litt over 1 karat. Anonymous poster hash: 9c232...c49 2
Gjest Teta Skrevet 19. januar 2014 #10 Skrevet 19. januar 2014 En "giga" ring på 16.000kr? Må være fake/laveste kvalitet av diamant da? Ringen min er på 40.000, men den er ikke stor. Er riktignok flere diamanter på den, men samlet er det vel på litt over 1 karat.Anonymous poster hash: 9c232...c49 Så ekkelt svar...
Gjest Peanut Skrevet 19. januar 2014 #11 Skrevet 19. januar 2014 Husker i statene at en gullsmed sa til meg at når det gjaldt diamantringer så gikk mennene helst for de diamantene som var mindre, men med bedre kvalitet, mens mesteparten av kvinnene (med unntak) ville ha store diamanter. Om en diamant var av dårlig kvalitet gjorde det ingenting. Størrelsen var alfa og omega. O_o Til en sånn kommentar tror jeg bare jeg hadde sagt at jeg synes ringen passer helt fint til meg, og lagt til at det er mannen som betyr noe. ^^,
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #12 Skrevet 19. januar 2014 Har en venninne som kunne sagt det. Bare glem det og move on. Hun sa bare sannheten. Anonymous poster hash: 00b7d...dc2 1
Kittykat Skrevet 19. januar 2014 #13 Skrevet 19. januar 2014 (endret) Jeg kan ikke forstå hvorfor størrelsen på diamanten skal spille så stor rolle. Ringen er ikke viktig, den er bare et symbol på at man har lovet seg til hverandre. Det som er viktigst er kjærligheten til hverandre. Jeg er forlovet og jeg har ikke en diiamantring i det hele tatt. Kan ikke si at tanken på at ringen er stygg/liten/ikke dyr nok osv har slått meg i det hele tatt. Man kan ikke sette en pris kjærligheten til hverandre. Uansett, ts, det som er viktig er du liker ringen. Det er det eneste som teller Endret 19. januar 2014 av Kittykat
Gjest Emmanuelle Skrevet 19. januar 2014 #14 Skrevet 19. januar 2014 Har også en venninne som kunne ha sagt noe sånt. Kjenner jeg meg selv rett hadde jeg nok bare ledd det bort og kontant kommet med noe a la "Ja, bættre godt han har stor kuk" , bare for å sette henne på plass. Jeg driter i om ringen koster 1000, 5000 eller 35 000...eller vent...min har fått beskjed om at jeg blir sur om han bruker en månedslønn på ring, vi kan da bættre meg heller bruke penga på 50'' flatskjerm, supernintendo og Playstation4 fremfor en symbolsk ting som jeg helt sikkert klarer å klæbbe bort likevel 3
Wonderbitch Skrevet 19. januar 2014 #15 Skrevet 19. januar 2014 Herregud for en merkelig ting å si til noen som akkurat har forlovet seg!! Kanskje det hun skulle si "kom ut feil" eller noe? Jeg synes forresten også som flere andre her at en liten ring er mye penere enn en stor. Mye mer elegant
Snowblind Skrevet 19. januar 2014 #16 Skrevet 19. januar 2014 Dumt sagt, men er ikke sikkert hun mente det helt på den måten det kom ut. Jeg syns ringer med små diamanter er mye finere.
Zess Skrevet 19. januar 2014 #17 Skrevet 19. januar 2014 Jeg er ikke vanligvis den som hyler opp om amerikanisering, men jeg synes det er synd at det er blitt så vanlig også for nordmenn å forlove seg med flashy diamantringer som de egentlig ikke har råd til. 1
Gjest FuturePrimitive Skrevet 19. januar 2014 #18 Skrevet 19. januar 2014 Tragisk å bruke titusenvis av kroner på overprisete smykker. Metallverdien i en slik ring gjenspeiles jo ikke i prisen uansett. En typisk ring i hvitt gull (som i motsetning til hva mange tror er mindre ekslusivt enn rent gull - bestående av normalt 90% gull og 10% nickel eller sølv) veier rundt 5-7 gram. Metallverdien er 1100-1300 kroner med dagens gullpris. Legger du på en 0,5 carat diamant så er den verdt 6-7000 kroner. Ofte ligger prisene hos gullsmed på over 40% over spotpris. Så at man foretrekker en mann som gjør en ræva investering, og i noen tilfeller pansetter hus og bil for å kjøpe deg denne overprisete metallbiten, forstår jeg ikke. Det jeg gjorde var at jeg kjøpte en liten søt ring i samme kategori som den du fikk TS. Den kostet vel 1500 kroner. Men så kjøpte jeg også en gull-bullion (24 karat gullmynt) til 10% over spotpris og en diamant til det samme over spot. Så sa jeg at det er symbolikken ringen JEG kjøpte som betyr noe, og at gullmynten og diamanten var en gave som hun kunne selge med minst 30% profitt om hun ønsket. "Så romantisk......" sa hun ironisk, og sa ja til å gifte seg 1
Gjest FuturePrimitive Skrevet 19. januar 2014 #19 Skrevet 19. januar 2014 Jeg er ikke vanligvis den som hyler opp om amerikanisering, men jeg synes det er synd at det er blitt så vanlig også for nordmenn å forlove seg med flashy diamantringer som de egentlig ikke har råd til. Ikke sant. En av de få bransjer hvor folk helt ukritisk kjøper noe som har en verdi på bare 60-70% av hva de betaler for. Du kan få diamanter og gull (og sølv) for helt andre priser av andre aktører. Hva som er så "flott" og "fancy" med å gjøre en elendig investering skjønner jeg ikke. Hva er attraktivt med en mann som betaler for mye for ting?
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2014 #20 Skrevet 19. januar 2014 Hei Jeg og samboeren har forlovet oss Fortalte dette til hun jeg anser som min beste venninne. Da hun så ringen var kommentaren hennes: Oi! Det var en liten diamant! Jeg ble helt satt ut, og klarte ikke si noe. Jeg selv elsker ringen, den er i hvitt gull med som hun sa, en liten diamant på. Jeg liker ikke store dramatiske ringer og synes en liten søt en passer best til meg, ettersom jeg har relativt tynne finger. Vi er begge studenter og har heller ikke råd til ringer til x-antall tusen kroner. For meg så er det ikke ringen som teller, men mannen jeg elsker! Hvordan hadde du reagert? Anonymous poster hash: 71042...b4a Begynt å le og sagt noe sånt som "Ja, en liten diamant er det som passer min petite hånd best", "hva tror du vil kle pailabbene dine"? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå