Gå til innhold

Flytting og overgang til stor seng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flyttet snart inn i nytt hus. Og barnet bør snart få stor seng.

Jeg vurderer å like gjerne kjøpe stor seng til innflyttingen i stede for å få i gang rutine i nytt hus, for så å begynne på ny igjen ved bytte av seng. Barnet er litt vart for endringer, og jeg tenker at å gjøre det sånn så blir det endring bare en gang i stede for to?

Anonymous poster hash: c7616...ce9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du kan gjøre det :)

Skrevet

Klart du kan gjøre det :)

Jeg vet jo at jeg kan :) Men om det er lurt mtp at hun er veldig var på endringer :)

Skrevet

Beste måten er jo bare å teste det ut. Vi kan ikke vite hvordan ditt barn vil reagere.

Anonymous poster hash: 5279e...b22
Skrevet (endret)

Hvor gammelt er barnet?

Jeg hadde ikke gjort det med på nytt min sønn, for ham er det nok med én endring om gangen, fant jeg ut. Jeg prøvde meg på at han skulle sove i øverste køyesenga etter at vi flyttet i sommer, og det ble bare helt krise. Utover høsten løste det seg og han "flyttet" gladelig opp i øverste køye.

Men det er jo bare å forsøke, så lenge du beholder retrettmuligheter og ikke gjør noen stor sak ut av det om det ikke går.

Endret av Marmot
Skrevet

Hvorfor ikke kjøpe stor seng og også sette opp den gamle på det nye rommet?

Skrevet

Hvorfor ikke kjøpe stor seng og også sette opp den gamle på det nye rommet?

Det var lurt! :)

Hun er forresten snart 2,5 år. Sier selv hun vil ha stor seng i det nye huset.

Skrevet

Ligner hun på min toåring, ombestemmer hun seg vel når kvelden kommer og gamlesenga er borte :-p

Skrevet

Ligner hun på min toåring, ombestemmer hun seg vel når kvelden kommer og gamlesenga er borte :-p

Hehe, ikke umulig ;) Så skal ta rådet ditt om å ha begge sengene der :)

Skrevet

Hehe, ikke umulig ;) Så skal ta rådet ditt om å ha begge sengene der :)

Det ville i alle fall jeg gjort, det kan være hun har mer enn nok med nytt hus og det blir viktig for henne at noe er kjent og trygt, og da er det godt å ha muligheten der :)

Skrevet

Kan du ikke snakke med ungen da? Prate litt om storgutt/jente-seng og at den venter i nyhuset osv. Nå er ikke mine unger så vare på forandringer men det hadde slått an her iallfall. Unger tilpasser seg ofte lettere enn vi tror.

Anonymous poster hash: f4310...986

Skrevet

Hehe, kunne skrive det same tråden jeg å... Vi flyttet for 3 måneder siden og jjenta fikk stor seng 2 mndr etter vi flyttet... dattera mi (samme som TS) er veldig var og ikke så glad I endringer men det gikk sååå bra!!! først reagerte hun at vi flyttet gammel sengen ned I kjelleren men hun koste seg ved å hoppe opp og ned og tulla med gammel senga si... Når vi viste henne den Nye store seng, hun ble så glad og var veldig stolt av senga si.... Det gikk over alle forventninger.... Eneste greie er at hun sliter å sovne med det første, stor seng, stor dyne/plass....

Har hørt I andre lignende trader at en del foreldre setter ny/gammel seng sammen slik at barnet kan "vennes" vekk fra den gamle da... vel et forsøk??!?!

Skrevet

Viss hun er klar og vil ha stor seng så hadde jeg kjøpt en og hatt klart i det nye huset. Viss hun er skeptisk til endringer så kan en stor seng være en positiv ting for henne da det blir som en belønning midt oppi flyttingen, da vil hun nok se på flyttingen på en positiv ting og ikke så veldig skremmende.

Anonymous poster hash: 1efd8...4f1

Skrevet

Vær forsiktig da! Sånne store forandringer kan skape traumer for all tid!!

Herregud, for en problemstilling!

:sjokkert:

Anonymous poster hash: 76f7c...2d5
Gjest Magdalene
Skrevet

Vi satte opp ny seng, på nytt rom i det nye huset da vi flyttet. Frøkna var da 2år og 3mnd. Gikk fint det.

• Liker 1
Skrevet

Min gutt begynte og klatre over sprinklene og stupe i gulvet, og da var det på tide med bytte av seng. Det som hjalp overgangen vår veldig var å bruke sprinkelbeskytter fra sprinkelsengen på innsiden i den nye store sengen. Da var det beskyttende og trygt og ikke så åpent i den nye sengen, og etter et halvt år me den bare fjernet jeg den en dag og han har ikke engang merket at den er borte. Nå skal sies at han bare var 1,5 år da vi måtte bytte så han drev og falt litt ut av sengen (over sengehesten) i begynnelsen siden han sov så urolig.

Anonymous poster hash: e1fd4...563

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...