AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #21 Skrevet 18. januar 2014 Har vært gift, samboer, kjæreste og aldri fått noe ekstra oppmerksomhet til Valentines... Og dessuten er det hele oppskrytt! Anonymous poster hash: 9d60e...9cb
Gjest Lille-pus Skrevet 18. januar 2014 #22 Skrevet 18. januar 2014 Det er kanskje mer i tråd med virkeligheten enn feministiske idealer? Ja, det var nå liksom den grimme virkelighet det var meningen å få frem... om enn litt satt på spissen.
Marie90 Skrevet 18. januar 2014 #23 Skrevet 18. januar 2014 Nå har jeg ikke inntrykk av at det er folk i forhold som er mest negative til Valentine's Day. Kanskje tvert imot. De som mener det er en kommersiell og lite betydningsfull dag mener stort sett uavhengig av om de er i et parforhold eller ikke. Jeg har aldri fått feiret Valentines dag - selv om jeg har datet noen har jeg aldri vært i et forhold på selve dagen, og egentlig ikke mottatt noen oppmerksomhet utover et e-card da jeg var 11 år av en syngende bamse fra en gutt som pleide å lugge meg. Alle har vel vært igjennom drittperioder etter å ha blitt dumpet eller avvist, eller vært misunnelige på noen andre i forhold. Men om man føler seg nedfor 14 februar som om det var en helligdag, er det noe galt. Jeg har vært litt deppa én gang på Valentines - da befant jeg meg i USA i en by inntullet i rosa hjerter, og eksen var i byen med sin amerikanske kjæreste, og jeg visste at de feiret. Men selv da var det ikke konseptet som var problemet, men situasjonen. Og til tross for at jeg dater en amerikaner nå, skal jeg ikke "gjøre opp" for tidligere feiringer nå. Om man befinner seg i Norge er det i hvert fall tullete. På godt og vondt legger Valentine's mer press på menn enn på kvinner. Jeg synes derfor det også fremstår mest sympatisk å tone det noe ned. De fleste menn er ikke spesielt begeistret for Valentines, og det er flere grunner til dette. For det første fordi det tvinger ham til å uttrykke sine følelser på et unaturlig vis, etter oppskrift fra Hollywood, diverse kortprodusenter og blomsterforretninger. Hvis han ikke gjør dette, risikerer han å skuffe sin kjæreste. Hvis han faktisk gjør det, føler han seg som en pushover, en lite maskulin tufs som gir etter for mediepress og markedsføringshype. En mann demonstrerer sin kjærlighet på annet vis - ved å holde deg, støtte deg, være monogam med deg, lytter til deg osv. En sekundær - og veldig legitim årsak - enten den er bevisst eller ubevisst, er at menn vet at kvinner bruker VD for å demonstrere hvor høyt de er elsket til sine venninner og bekjentskaper. Jeg synes det beste en kvinne kan gjøre er å foran en mann, avskrive betydningen av VD. F.eks. nevne foran en TV-reklame at denne makedsføringshypen er håpløs. Sekundært kan man gi noe mindre til ham tilbake - som å lage favorittretten eller kle seg opp i noe sexy. Hvis han skulle finne på å gi noe stort - stå imot fristelsen til å show off. Ved siden av det faktum at ingen single medarbeidere liker hun som kommer inn med ti kilo røde roser og et glis, så er det viktig å huske at en kvinne som er sikker i sitt forhold ikke trenger eksterne bekreftelser og fysiske bevis hele tiden. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #24 Skrevet 18. januar 2014 jeg har aldri brydd meg noe særlig om valentines day, men for all del, de som bruker dagen, go ahead! bra noen bruker den til noe romantisk Anonymous poster hash: 9e32d...be1
Gjest Lille-pus Skrevet 18. januar 2014 #25 Skrevet 18. januar 2014 Men likefullt den grimme virkeligheten? Jepp, - og desverre.
Pottah Skrevet 18. januar 2014 #26 Skrevet 18. januar 2014 Synes Valentinsdagen er en fin mulighet til å være med kjæresten jeg. Setter seff av tid ellers og, og gjør ikke noen stor greie ut av det. Et år fikk jeg ikke kort eller noen ting, et år fikk jeg et kort (og jeg lagde en liten collage med bilder av oss), og i fjor spanderte han kebab på meg og vi så på en serie sammen. Dette er ting vi kan finne på en hvilken som helst annen dag også
Missy1 Skrevet 18. januar 2014 #27 Skrevet 18. januar 2014 Her i hus kan vi være romantiske hvilken som helst dato om du vil spare alt til 14februar så er jo det flott for deg For oss betyr ikke valentines noe mer enn andre dager og jeg forventer ikke noe spesielt fra mannen min på denne datoen, ei heller andre datoer for den saks skyld Det jeg sier er at datoen ikke er spesiell for OSS, ikke at den ikke er spesiell for andre
Gjest Corto Maltese Skrevet 18. januar 2014 #28 Skrevet 18. januar 2014 Gnåler over at Valentinsdagen ikke betyr noenting. Hva med oss som har vært single hele livet, og endelig har fått vår første kjæreste etter noen og tyve år? Noen av oss ønsker faktisk å oppleve å ikke være alene for en gangs skyld på denne dagen. og gleder oss. Hvorfor være så negativ? Anonymous poster hash: 14c5e...66e Det og være kald ville vært om man stille og rollig hadde sett på og ikke brydd seg når en person ble drept eller noe slikt. Det ville vært og vært kald Det og ikke bry seg om valentindagen er ikke og være kald.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #29 Skrevet 18. januar 2014 Jeg og kjæresten gir hverandre vanligvis en liten oppmerksomhet og spiser god middag Jeg fikk, som ts, kjæreste sent, og liker dager hvor man kan feire forholdet (ja, jeg vet at man kan være romantiske hver dag, men det er lett å glemme i hverdagen, så det er greit å bli påmint noen ganger) Anonymous poster hash: 047aa...5a4
Tigerstaden Skrevet 18. januar 2014 #30 Skrevet 18. januar 2014 Valentine er oppskrytt, hva med alle de andre dagene som ikke blir sett? 1
Cata Skrevet 18. januar 2014 #31 Skrevet 18. januar 2014 Jeg er singel og synes Valentinsdag er dustete. Da jeg var i et forhold syntes jeg den var akkurat like dum, selv om kjæresten kom med Valentinspresang. Sjelden har jeg ment:"Det skulle du da ikke gjort" så alvorlig som akkurat da... 1
Gjest Lille-pus Skrevet 18. januar 2014 #32 Skrevet 18. januar 2014 Så hvorfor forråde en hver fremtidig sønn med å benekte det hele? Nå mistet du meg... Forklaring utbedes. Jeg mener mange yngre kvinner krever for mye av yngre menn i anledning Valentine's day. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #33 Skrevet 18. januar 2014 Jeg var 24 da jeg fikk min første kjæreste, har aldri hatt noe til overs for valentines. Jeg tar alle stundene og øyeblikkene jeg har med min kjære, jeg trenger ingen dato og massevis av sjokolader, bamser, ballonger osv hvor det står "happy valentine", "would you be my valentine" osv for å vise at jeg er glad i han. Anonymous poster hash: d2ac6...3da
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #34 Skrevet 18. januar 2014 Vi "feirer" Valentine, men ikke med dyre gaver & stæsj, i høyden et fint kort & å spise ute, men det er mest fordi det er bursdagen min ;-) feire kjærlighet er aldri feil, men jeg ser ikke på 14. Februar som en dag der min kjære skal punge ut i dyre dommer for min skyld.... Anonymous poster hash: 4651f...792
viren Skrevet 18. januar 2014 #35 Skrevet 18. januar 2014 Vi har vært sammen i mange år, hvis vi husker at "å nå er det Valentine's day" så fikser vi kanskje en bedre middag med vin, et par år har det vært kort også - men de fleste årene har den passert som en hvilken som helst annen dag. TS - selv om det finnes folk som mener at julen er dust, betyr da ikke det at man ikke kan feire jul? At noen mener man ikke skal feire bursdager, betyr ikke at du ikke kan gjøre det, og at noen hisser seg opp over Valentine's day har overhodet ingen innvirkning på hva du og din kjæreste gjør den dagen. Jeg lar meg forøvrig forundre over de som hisser seg opp over Valentines day "fordi det er noe Handelsstanden har skapt for å tjene penger". Det er enhvers bedrifts jobb å tjene penger, og hvis det å tilby kort og bamser til en dag i året bidrar til det - ja så selvfølgelig gjør de det. Dere står da aldeles fritt til å la være og handle
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #36 Skrevet 19. januar 2014 Valentinsdagen er oppskrytt! Anonymous poster hash: ccd4e...b3f
Boletta Skrevet 20. januar 2014 #37 Skrevet 20. januar 2014 Signerer det viren sa. Det er hyggelig med en anledning, men trenger ikke være noe press.
Kamikatze Skrevet 20. januar 2014 #38 Skrevet 20. januar 2014 Jeg som trodde VD (som en over her så romantisk forkortet det:fnise:) var en dag en skaffet seg kjæreste? Jeg har egentlig aldri oppfattet det som en dag kjærester/ektefolk feirer. Mer som en dag en kan gi et kort til en man har et godt øye til, og en dag det var helt legitimt for jenter å gjøre sånt. Litt som skuddårsdagen light.
Gjest Passing by Skrevet 20. januar 2014 #39 Skrevet 20. januar 2014 Valentinesday er bare noe jævla tull. I likhet med morsdag og farsdag. Det viktigste er å være glad i og vise at man er glad i dem, hele året. Om man trenger en spesiell dag for å huske på det så er det jo noe galt... Anonymous poster hash: 8f3f1...f67 Alle disse dagene er noe handelsstanden har gapt over med stor fortjeneste i øynene, business.
Erazor Skrevet 20. januar 2014 #40 Skrevet 20. januar 2014 Syns forøvrig at National Mastrubation Day som feires i may, er en mye kjekker dag for de fleste. Valentinsdag er bare en dag som butikknæringen benytter. Synes også at 14. mars er en fin dag - da er det «Steak and BJ Day»! Valentine's Day hadde vært mindre plagsom om det ikke var for kommersialiseringen og kjøpepresset som har oppstått. Det er ok som en liten påminnelse om å være romantisk, og en anledning til å gi kort til en man har et godt øye til uten å nødvendigvis bli sett på som en gal stalker. Men generelt sett kan og bør man jo gjerne være romantisk med partneren oftere enn en gang i året. Jeg synes for øvrig det er trist når noen har enorme forventninger til dagen og så blir skuffet fordi disse ikke blir innfridd, og derfor skulle jeg gjerne sett at det ble mindre ståhei rundt dagen og mer fokus på hverdagsromantikken i stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå