AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #1 Skrevet 18. januar 2014 Gnåler over at Valentinsdagen ikke betyr noenting. Hva med oss som har vært single hele livet, og endelig har fått vår første kjæreste etter noen og tyve år? Noen av oss ønsker faktisk å oppleve å ikke være alene for en gangs skyld på denne dagen. og gleder oss. Hvorfor være så negativ? Anonymous poster hash: 14c5e...66e
Gjest TheRighteous Skrevet 18. januar 2014 #2 Skrevet 18. januar 2014 Er man kald bare fordi man mener valentinsdag er oppskrytt? Hva har det med saken å gjøre uansett? Det går ikke ut over deg på noen måte. 20
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #3 Skrevet 18. januar 2014 Jeg mener Valentines er en konsturert merkedag som bare er til for å pushe folk til å være romantiske når det ikke faller dem naturlig, og for å skaffe litt ekstra penger til de som produserer typisk romantiske gaver. Det hindrer da likevel på ingen måte deg og din kjæreste i å markere dagen, det at jeg mener dagen er noe tull. Jeg mener ikke noe særlig godt om healing, om sjokoladeiskrem og om Frankrike, men det er da bare å bedrive/oppsøke alt sammen likevel. Anonymous poster hash: 56034...f1e 11
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #4 Skrevet 18. januar 2014 Gnåler over at Valentinsdagen ikke betyr noenting. Hva med oss som har vært single hele livet, og endelig har fått vår første kjæreste etter noen og tyve år? Noen av oss ønsker faktisk å oppleve å ikke være alene for en gangs skyld på denne dagen. og gleder oss. Hvorfor være så negativ? Anonymous poster hash: 14c5e...66e Herregud, det er jo ikke en helligdag heller da. En helt vanlig dag, bare at noen har bestemt at dette skal være kjærlighetens dag, fordi de skal tjene penger på det. Hvor romantisk er ikke det?? Anonymous poster hash: 6c967...4c1 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #5 Skrevet 18. januar 2014 Jeg har kjæreste for første gang på valentines i år, og er ikke sikker på om vi kommer til å være sammen. Vi driter vel litt i sånne dager og er romantiske på andre dager i stedet Anonymous poster hash: b23fc...463
Gjest Summers Skrevet 18. januar 2014 #6 Skrevet 18. januar 2014 (endret) Gnåler over at Valentinsdagen ikke betyr noenting. Hva med oss som har vært single hele livet, og endelig har fått vår første kjæreste etter noen og tyve år? Noen av oss ønsker faktisk å oppleve å ikke være alene for en gangs skyld på denne dagen. og gleder oss. Hvorfor være så negativ? Anonymous poster hash: 14c5e...66e Herrejesus, enten troller du eller så er du verdens mest nærtagende person. Ingen som mener at du ikke burde feire valentinsdag med kjæresten din. Endret 18. januar 2014 av Summers 5
Gjest Linn Cathrin Skrevet 18. januar 2014 #7 Skrevet 18. januar 2014 Gnåler over at Valentinsdagen ikke betyr noenting. Hva med oss som har vært single hele livet, og endelig har fått vår første kjæreste etter noen og tyve år? Noen av oss ønsker faktisk å oppleve å ikke være alene for en gangs skyld på denne dagen. og gleder oss. Hvorfor være så negativ? Anonymous poster hash: 14c5e...66e Må man være kald for å mene at dagen er oppskrytt og jålete? Jeg boikottet dagen selv da jeg hadde min første ordentlige kjæreste, men det har med prinsipper å gjøre, ikke at jeg er kald. Jeg mener man burde sette pris på hverandre hele året og gjøre noe "her og der", istedenfor å "satse alt" på en dag, om du skjønner. Absolutt ikke kald, men jeg hater virkelig den dagen.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #8 Skrevet 18. januar 2014 Min kjæreste sa noe morsomt på Valentins Day det første året vi var sammen. Jeg terget han litt med at den og den jenta hadde fått roser av kjæresten, for han hadde ikke gitt meg noe selv. Han ble veldig molefunken og sur, til slutt sa han "De er kanskje snille og gavmilde på Valentines Day, men jeg skal være det hver dag hele året ellers!" Haha Anonymous poster hash: 29837...4bf 2
Gjest LongJohnson Skrevet 18. januar 2014 #9 Skrevet 18. januar 2014 Gnåler over at Valentinsdagen ikke betyr noenting. Hva med oss som har vært single hele livet, og endelig har fått vår første kjæreste etter noen og tyve år? Noen av oss ønsker faktisk å oppleve å ikke være alene for en gangs skyld på denne dagen. og gleder oss. Hvorfor være så negativ? Anonymous poster hash: 14c5e...66e Du har endelig fått din første kjæreste etter noen og tyve år? Noe så utrolig søtt, romantisk og spesielt, og så vil du kjipe det hele ned med valentinsdagskonformitet?
Gjest Lille-pus Skrevet 18. januar 2014 #10 Skrevet 18. januar 2014 Gnåler over at Valentinsdagen ikke betyr noenting. Hva med oss som har vært single hele livet, og endelig har fått vår første kjæreste etter noen og tyve år? Noen av oss ønsker faktisk å oppleve å ikke være alene for en gangs skyld på denne dagen. og gleder oss. Hvorfor være så negativ? Anonymous poster hash: 14c5e...66e Grunnen er ganske enkel: I dag er Valetine's day et påskudd for kvinner og jenter med stort prinsesssyndrom til å kreve sin rett til dyre gaver som en ren materialistisk bekreftelse på kjærstens kjærlighet til dem. Jeg har altså all medlidenhet med de unge menn/gutter som blir pålagt et krav om å tømme kredittkort og lommebok for ved pengebruken å skulle bevise sin kjærlighet. - og er ikke gaven god nok i sammenlikning med venninnenes gave så får den stakkers mannen unngjelde verbalt eller med 'silent tratment' og sexnekt i aldri så lang tid. "Buhu - han elsker meg ikke, jeg fikk ikke <whatever>, bare noe dritt til 15.000. Hadde han elsket meg så hadde han forstått hva han skulle kjøpe!" Ok, jeg strekker strikken her, men det er ingen røk uten ild. 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #11 Skrevet 18. januar 2014 Valentinesday er bare noe jævla tull. I likhet med morsdag og farsdag. Det viktigste er å være glad i og vise at man er glad i dem, hele året. Om man trenger en spesiell dag for å huske på det så er det jo noe galt... Anonymous poster hash: 8f3f1...f67 2
Aurora M. Skrevet 18. januar 2014 #12 Skrevet 18. januar 2014 Sett fra min side er ikke Valentinsdagen annet enn en melkeku for handelsstanden.. Hadde eksen min kommet med noe dill til meg på den dagen hadde jeg ledd rått og trodd han hadde gått fra forstanden.
Gjest Riskjeks Skrevet 18. januar 2014 #13 Skrevet 18. januar 2014 Grunnen er ganske enkel: I dag er Valetine's day et påskudd for kvinner og jenter med stort prinsesssyndrom til å kreve sin rett til dyre gaver som en ren materialistisk bekreftelse på kjærstens kjærlighet til dem. Jeg har altså all medlidenhet med de unge menn/gutter som blir pålagt et krav om å tømme kredittkort og lommebok for ved pengebruken å skulle bevise sin kjærlighet. - og er ikke gaven god nok i sammenlikning med venninnenes gave så får den stakkers mannen unngjelde verbalt eller med 'silent tratment' og sexnekt i aldri så lang tid. "Buhu - han elsker meg ikke, jeg fikk ikke <whatever>, bare noe dritt til 15.000. Hadde han elsket meg så hadde han forstått hva han skulle kjøpe!" Ok, jeg strekker strikken her, men det er ingen røk uten ild. Jeg synes Valentinsdag og lignende bare er tull for at handelsstanden skal tjene penger. Ikke spesielt romantisk. Men det er da ingen som hindrer deg i å feire dagen likevel, TS!
Barcelone Skrevet 18. januar 2014 #14 Skrevet 18. januar 2014 (endret) Valentinsdagen har blitt feiret i England siden 1600-tallet som hentet ideen fra myten om den hellige Valentin (Valentinus). Valentin ble fengslet etter at den romerske keiseren Claudius II truet med fengsel og dødsstraff for dem som ikke avsverget seg kristendommen. Valentin ville ikke avsverge sin gud, og ble derfor steinet til døde i 273 e.Kr.. Før Valentin ble drept, skrev han et brev til sin kjære Julia og bad henne holde seg til Gud. Han undertegnet med «… fra din Valentin». St. Valentine's Day began as a liturgical celebration of one or more early Christian saints named Valentinus. The most popular martyrology associated with Saint Valentine was that he was imprisoned for performing weddings for soldiers who were forbidden to marry and for ministering to Christians, who were persecuted under the Roman Empire. During his imprisonment, he is said to have healed the daughter of his jailer, Asterius. Legend states that before his execution he wrote her a letter signed "Your Valentine" as a farewell.[2] Today, Saint Valentine's Day is an official feast day in the Anglican Communion,[3] as well as in the Lutheran Church.[4] The Eastern Orthodox Church also celebrates Saint Valentine's Day, albeit on July 6th and July 30th, the former date in honor of the Roman presbyter Saint Valentine, and the latter date in honor of Hieromartyr Valentine, the Bishop of Interamna (modern Terni). In Brazil, the Dia de São Valentim is recognized on June 12. The day was first associated with romantic love in the circle of Geoffrey Chaucer in the High Middle Ages, when the tradition of courtly love flourished. In 18th-century England, it evolved into an occasion in which lovers expressed their love for each other by presenting flowers, offering confectionery, and sending greeting cards (known as "valentines"). Valentine's Day symbols that are used today include the heart-shaped outline, doves, and the figure of the winged Cupid. Since the 19th century, handwritten valentines have given way to mass-produced greeting cards.[5] Endret 18. januar 2014 av Barcelone 1
Gjest Whitestripes Skrevet 18. januar 2014 #15 Skrevet 18. januar 2014 Singel heeeeele livet, også er du tidlig i 20-årene? Dvs si at du har vært singel i ungdomstiden din, og at du likevel i temmelig ung alder har fått deg kjæreste. Vi begynner ikke å regne singellivet fra vi blir født, vettu Uansett hva andre måtte mene om denne dagen, kan vel du feire sammen med kjæresten din. Snakk om å være nærtagende. 3
Hoppetaujenta Skrevet 18. januar 2014 #16 Skrevet 18. januar 2014 De smarte gjør hver eneste dag til en kjempefin dag med sin kjære ! 2
Vinterbarn Skrevet 18. januar 2014 #17 Skrevet 18. januar 2014 ALle har hver sin sannhet din sannhet kan jo være at valentinesday blir helt fantastisk, trenger ikke følge flokken vetttuuuu :D:D:D tenk det som gjør DEG lykkelig å gjør det hurra for kjærligheten :D uansett hvilken dag like sterkt det blir aldri for mye positivitet eller kjærlighet 1
Gjest Coolaid Skrevet 18. januar 2014 #18 Skrevet 18. januar 2014 Det er ikke akkurat den dagen som gjør at du får oppmerksomhet og romantikk. Du kan ha Valentinsdag hele året rundt.
Stormborn Skrevet 18. januar 2014 #19 Skrevet 18. januar 2014 Samme AB som klager over gravide? Feire Valentine alt du vil du, vi andre klarer å få til det samme når som helst på året
Gjest Coolaid Skrevet 18. januar 2014 #20 Skrevet 18. januar 2014 Syns forøvrig at National Mastrubation Day som feires i may, er en mye kjekker dag for de fleste. Valentinsdag er bare en dag som butikknæringen benytter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå