Gå til innhold

Gravid og lavkarbo-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 78ca9...09e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh ja, ikke så lett å skrive på ipad uten å komme borti post-knappen, tydeligvis. Beklager det!

Jeg ønsker tips fra andre som har prøvd å leve på moderat lavkarbo under graviditet. Jeg er allerede halvveis, og spiste ganske lite karbohydrater før jeg ble gravid. Blant annet hadde jeg kuttet omtrent alt sukker og korn.

Så kom kvalmen, og da hadde jeg ikke sjans til å spise annet enn det jeg orket tanken på. Nå er jeg nesten ikke kvalm lenger, og skjemmes litt av kostholdet mitt... Har fått et sinnsykt søtsug og spiser det jeg føler for. Altså en del usunt. Nå som jeg klarer å spise normalt igjen ønsker jeg å komme tilbake til gode vaner!

Per i dag spiser jeg sunne middager fra bunnen, men som regel noe brød eller knekkebrød til frokost og lunsj. I tillegg blir det gjerne noe søtt eller snacks på kvelden, da kommer suget for fullt. Frukt spiser jeg også litt av, men det synes jeg er helt greit å fortsette med så lenge jeg er gravid.

Det skal nevnes at jeg på ingen måte er overvektig - heller motsatt, men jeg har gått opp en god del mer enn jeg hadde da jeg var halvveis i forrige svangerskap og blir litt bekymret... I tillegg vet jeg jo at barnet i magen ikke har godt av alt dette sukkeret.

Så: måltidstips og erfaringer ønskes!

Anonymous poster hash: 78ca9...09e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...