AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #1 Skrevet 18. januar 2014 Jeg er en jente på 28 som bor i Oslo. Har en del gode venner, men de er ganske spredt rundt (har dem fra ulike faser i livet) og de kjenner ikke hverandre så godt heller. Jeg misunner litt dem som har store venninnegjenger med tette bånd. Har aldri hatt det sånn. Jeg er sosial og inviterer gjerne folk ut på ting, til fest eller lignende. Men syns ikke jeg får det samme tilbake igjen. Virker som folk sitter mye og venter på å bli bedt framfor å ta initiativ.. Hvordan kan jeg få flere venner, hvor begynner jeg? Har prøvd nye ting i flere år, men bekjentskapene forblir liksom bekjentskaper og utvikler seg ikke til noe mer. Har noen konkrete råd til hva man kan gjøre? Jeg tenker på å begynne i et kor..Anonymous poster hash: 6cb11...ecc
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #2 Skrevet 18. januar 2014 Jeg er en jente på 28 som bor i Oslo. Har en del gode venner, men de er ganske spredt rundt (har dem fra ulike faser i livet) og de kjenner ikke hverandre så godt heller. Jeg misunner litt dem som har store venninnegjenger med tette bånd. Har aldri hatt det sånn. Jeg er sosial og inviterer gjerne folk ut på ting, til fest eller lignende. Men syns ikke jeg får det samme tilbake igjen. Virker som folk sitter mye og venter på å bli bedt framfor å ta initiativ.. Hvordan kan jeg få flere venner, hvor begynner jeg? Har prøvd nye ting i flere år, men bekjentskapene forblir liksom bekjentskaper og utvikler seg ikke til noe mer. Har noen konkrete råd til hva man kan gjøre? Jeg tenker på å begynne i et kor..Anonymous poster hash: 6cb11...ecc Beste rådet jeg kan komme på er at du bør arrangere noe selv ca hver tredje uke der du kan si "Og du kan gjerne ta med deg noen andre" når du inviterer folk. Det høres banalt ut men cluet er helt enkelt at hvis folk vet du arrangerer feks filmkveld, fest eller en god middag regelmessig så blir det naturlig for dem å invitere deg med på ting av og til og. Og spesielt dersom du får folk til å ta med en ekstra av og til så blir du gjerne også kjent med nye mennesker. Hver tredje uke i et år, så kommer det til å ta helt av. Anonymous poster hash: 6a92c...621 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 Takk, det var lurt:-)Tar gjerne imot flere råd! -tsAnonymous poster hash: 6cb11...ecc
Gjest Trolletann80 Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 Sånn kjenner jeg det også, at jeg ønsker flere venner, men syns det er vanskelig å finne rette "fora" å gjøre det på. Er man i tillegg litt sjenert og har litt dårlig selvtillit, så greier man å snakke seg selv ned også... Men det med å be folk og si at de skal ta med seg noen andre er et kjempegodt råd!!!Ellers syns jeg det er vanskelig å finne noen som er en perfekt match om dere skjønner. Hjelper ikke med "venner" om en ikke kan være seg selv eller trives 100 prosent i deres selskap. Hva er trikset for å finne noen som er litt som en selv? Er veldig skeptisk av meg og redd for å bli brukt eller gått bak ryggen på. Kan ikke fordra falskhet og uærlighet.
fargestift Skrevet 19. januar 2014 #5 Skrevet 19. januar 2014 Søk etter kurs i byen du bor i! Har meldt meg på fotokurs, håper jeg møter noen der jeg kan bli venner med 1
Gjest Daenerys Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Tråden er ryddet for avsporinger. Daenerys, mod.
Luna11 Skrevet 22. januar 2014 #7 Skrevet 22. januar 2014 Jeg synes du skal følge opp ideen om å begynne i kor. Det å finne møte nye mennesker over en hobby kan være veldig givende, og da har dere et godt utgangspunkt for noe å prate om fordi korøvelse blir en felles opplevelse som hele tiden opprettholdes. Mange kor drar jo også på konkurranser i utlandet, og dette er en ypperlig mulighet til å bli bedre kjent med nye mennesker. Jeg går selv i kor, riktignok et studentkor med rundt 200 sangere, men mitt intrykk er at korister ofte er ganske utadvendte og livlige mennesker. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har stiftet vennskap for livet ved å ta del i koret. Hvis du finner ut at kor ikke er tingen, så finnes det mange andre hobbyer du kan melde deg opp til, som f.eks et treningsopplegg, matlagingskurs, dans osv. Lykke til
smittsmule Skrevet 22. januar 2014 #8 Skrevet 22. januar 2014 (endret) Høres ut som noen gode svar dette - er sikkert lurt å begynne i kor:) Endret 22. januar 2014 av smittsmule
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #9 Skrevet 22. januar 2014 aktivitetsvenner.no. Bare å slenge litt info om deg og hva du søker etter, så fyller innboksen seg. Anonymous poster hash: d53e2...70e
Devilheart Skrevet 22. januar 2014 #10 Skrevet 22. januar 2014 (endret) aktivitetsvenner.no Viktig å sjekke rettskrivningen før du poster, AB! Endret 22. januar 2014 av NES_Entusiast
Zoega Skrevet 28. januar 2014 #12 Skrevet 28. januar 2014 Hei! Det er ei gruppe på facebook som heter "Oslojenter" - den er for oss som gjerne vil bli kjent med flere i Oslo-området, og tråden blei starta på KG.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå