Gå til innhold

Holder på med en (seriøst), men kommer ikke over eksen. What to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjent en gutt lenge og vi har holdt på en stund. Det begynner å bli mer seriøst nå, men vi er ikke sammen enda.

Grunnen er at jeg ikke helt klarer å ta det skrittet, fordi jeg ikke helt er kommet over eksen.

Det ble slutt for flere måneder siden med eksen og det tok tid å komme over han. Da jeg endelig hadde kommet over han, så sender han selfølgelig en mld til meg. Og rett før det var jeg egentlig klar til å ta opp samtalen med han jeg holder på med hva han tenkte om "oss". Men det klarte jeg ikke da. Gikk en stund og jeg var endelig klar igjen, men neida, da treffer jeg eksen på en fest. Og vi snakket fint sammen og alt virket ok. Gikk en stund til, jeg tenkte ikke på han mer, og så ringer han meg og spør om vi skal finne på noe. Typisk! Så nå klarer jeg ikke helt å slutte med tanken "tenk, hvis det kan bli noe igjen".

Men egentlig vet jeg at han ikke er interessert i noe mer. Så det er jo egentlig dumt av meg å tro det. Samtidig liker jeg jo han jeg holder på med og jeg har virkelig lyst å bli sammen med han.

Hvordan kan jeg få endret denne tankegangen? Eller hvordan kan jeg slutte å tenke at "tenk om, tenk hvis..." osv?

Anonymous poster hash: cd58b...5f9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje spørre eksen din om han kan slutte å kontakte deg, så du kan komme deg videre? At det ikke funker for deg å bare være venner?

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Si i fra til eksen din at du ikke ønsker å henge sammen med ham mer i fritiden. En eks er en eks for en grunn. Jeg antar dere har en eller flere gode grunner til hvorfor dere ikke er sammen mer? Fokuser på disse når det gjelder ham, og tenk mer på han nye. Ikke forhast deg inn i ett forhold med han nye uansett. Lykke til. :hug:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...