Gå til innhold

App med korte treningsøkter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å finne en android-app for å få meg opp av sofaen, som er såpass enkel at jeg ikke gir opp før jeg begynner, og lite skremmende, sånn at det er større sjans for at jeg klarer å fortsette.

●Den må være enkel å sette seg inn i.

●Øktene må være på max 7 minutter, gjerne kortere.

●Den må ha masete påminnelser, hvis ikke glemmer jeg bare.

○Bør ha enkel registrering om den krever registrering.

○Gjerne ha muligheten for å oppgi høyde/vekt, vurdering etter hver økt og kalorier brent, men det må være valgfritt.

Jeg er i dårlig form, men en plass må en jo begynne. ;)

Anonymous poster hash: 8f489...792

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver å finne en android-app for å få meg opp av sofaen, som er såpass enkel at jeg ikke gir opp før jeg begynner, og lite skremmende, sånn at det er større sjans for at jeg klarer å fortsette.

●Den må være enkel å sette seg inn i.

●Øktene må være på max 7 minutter, gjerne kortere.

●Den må ha masete påminnelser, hvis ikke glemmer jeg bare.

○Bør ha enkel registrering om den krever registrering.

○Gjerne ha muligheten for å oppgi høyde/vekt, vurdering etter hver økt og kalorier brent, men det må være valgfritt.

Jeg er i dårlig form, men en plass må en jo begynne. ;)

hvorfor 7 min?

Skrevet

det er en app som heter 7 minutes workout! Den er gratis og har påminnelser

Anonymous poster hash: e3ce5...491
  • Liker 2
Skrevet

hvorfor 7 min?

For jeg er i dårlig form og om det er for lange økter kommer jeg ikke til klare å holde på motivasjonen. Det skal ikke mye til før jeg finner unnskyldninger, og det viktigste for meg at jeg fremdeles holder på om 2 måneder. ;)

Skrevet

det er en app som heter 7 minutes workout! Den er gratis og har påminnelser Anonymous poster hash: e3ce5...491

den har jeg på ipaden og den kommer plutselig med spørsmål om jeg har noen minutter til overs her og der. Litt irriterende hvis jeg holder på med noe, men veldig overkommelig trening.
Skrevet

det er en app som heter 7 minutes workout! Den er gratis og har påminnelser Anonymous poster hash: e3ce5...491

den har jeg på ipaden og den kommer plutselig med spørsmål om jeg har noen minutter til overs her og der. Litt irriterende hvis jeg holder på med noe, men veldig overkommelig trening.

Høres veldig greit ut! :)

Hvordan er det med registrering?

Skrevet

Hva mener du? Man må registrere en konto i appstore for å få lastet ned appen.

Skrevet

Hva mener du? Man må registrere en konto i appstore for å få lastet ned appen.

Jeg vet ikke om det er store forskjeller mellom android og ios, men mange av android-appene må en registrere mail-adr og velge passord ++. Mail og passord er greit, men jeg liker ikke å måtte fylle ut så mye mer.

Skrevet

Hvordan er logoen på 7 minute workout-appen? Det var endel av de? :P

Skrevet

Et stort 7 tall i hvitt og sjøgrønt aktig bakgrunn.

Skrevet

For jeg er i dårlig form og om det er for lange økter kommer jeg ikke til klare å holde på motivasjonen. Det skal ikke mye til før jeg finner unnskyldninger, og det viktigste for meg at jeg fremdeles holder på om 2 måneder. ;)

Ok. Jeg tror kanskje forpliktelse vil fungere bedre enn at økten er kort. Dersom du skal oppnå noe med korte økter må du jobbe knallhardt. Jeg driver en del med crossfit og en ting er ihvertfall sikkert. Jo kortere en økt er, jo verre er det mens det står på.

Et eksempel på en helt jævlig 7 minuttersøkt:

As many reps as possible in 7 minutes: Burpees.

Skrevet

Ok. Jeg tror kanskje forpliktelse vil fungere bedre enn at økten er kort. Dersom du skal oppnå noe med korte økter må du jobbe knallhardt. Jeg driver en del med crossfit og en ting er ihvertfall sikkert. Jo kortere en økt er, jo verre er det mens det står på.

Et eksempel på en helt jævlig 7 minuttersøkt:

As many reps as possible in 7 minutes: Burpees.

Problemet er at jeg blir som en trassig drittunge med en gang jeg føler press eller at jeg har en forpliktelse til å gjennføre noe, selv om det bare er for meg selv. Jo mindre forpliktelsen er, jo mindre trasser jeg. Og større blir sannsynligheten for at jeg jobber hardere, oftere og lengre. Og viktigst - at jeg ikke gir opp etter 3 uker.

Resultater blir nok minimale, men de blir likevel bedre enn om jeg hadde brukt 7 minutter i sofaen med potetgullposen på magen fordi jeg gav opp. ;)

• Liker 2
Skrevet

Problemet er at jeg blir som en trassig drittunge med en gang jeg føler press eller at jeg har en forpliktelse til å gjennføre noe, selv om det bare er for meg selv. Jo mindre forpliktelsen er, jo mindre trasser jeg. Og større blir sannsynligheten for at jeg jobber hardere, oftere og lengre. Og viktigst - at jeg ikke gir opp etter 3 uker.

Resultater blir nok minimale, men de blir likevel bedre enn om jeg hadde brukt 7 minutter i sofaen med potetgullposen på magen fordi jeg gav opp. ;)

Jeg skjønner jo at jeg ikke klarer å overtale deg så jeg vet ikke hvorfor jeg en gang prøver. Du må ihvertfall lære deg å jobbe i motgang. Skal du oppnå noe som helst med treningen må du jobbe selv om det er kjipt. I motgang, skade osv.

Hvis du jobber hardt de 7 minuttene. Så hardt at blodsmaken er der. Så vil du oppnå noe. Om de 7 minuttene er et par pushups og to-tre knebøy så oppnår du ingenting.

Jeg prøver ikke å være streng eller stygg, men det virker som du trenger en "wake up call".

Skrevet

Jeg skjønner jo at jeg ikke klarer å overtale deg så jeg vet ikke hvorfor jeg en gang prøver. Du må ihvertfall lære deg å jobbe i motgang. Skal du oppnå noe som helst med treningen må du jobbe selv om det er kjipt. I motgang, skade osv.

Hvis du jobber hardt de 7 minuttene. Så hardt at blodsmaken er der. Så vil du oppnå noe. Om de 7 minuttene er et par pushups og to-tre knebøy så oppnår du ingenting.

Jeg prøver ikke å være streng eller stygg, men det virker som du trenger en "wake up call".

hehehe :D

Jeg synes ikke du høres verken streng eller stygg ut i det hele tatt. Og jeg lover det er forrustrerende å være sånn. Jeg har ikke problemer med å hardt og lenge, jeg stopper ikke av blod, tårer eller av skjelvende bein(så lenge jeg kjenner at det ikke er skadlig å fortsette), men forpliktelser klarer jeg ikke. ...frustrerende :/

Eneste gangene jeg har holdt på mer enn noen uker var når jeg satte 5min tur og 2 min sykling som mål. Og nå har jeg gått 3-4timer tur og syklet 40min daglig i 11måneder. :)

Skrevet

Hvordan kan 7 min økter funke?

7 min hard trening uten oppvarming?

Og jeg som er oppgitt over treningsenterenes nye påfunn med 30 min "harde" intervalltrening. Jeg syns det er kort, spesielt med tanke på hvor ineffektive instruktørene er. (Jeg tror de elsker å høre seg selv prate.)

Uten oppvarming har jeg liten tro på at sånne harde, korte økter har noe for seg, enten de er 7 min app-økter, eller 30 min høypuls intervall-timer på treningssentre.

Anonymous poster hash: 987d8...582

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...