AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #1 Skrevet 18. januar 2014 vil spørre hva dere ville gjort/syntes i slike saker?? jeg og min svigerinne er ikke alltid på talefot av flere grunner. vi prøver å være venner men noen ganger skjærer det seg. i den tiden vi ikke er på talefot, ringer hun kun til min samboer. hun og broren min trenger ofte hjelp til ditt og datt, men hun ringer altså min samboer. jeg sier at jeg syntes dette er rart, siden de begge ikke tilhører kjernefamilien. og ber min samboer ikke ta tlf hennes. er det noe hun vil si, så si til meg, direkte til meg. nå spør jeg ikke om råd om hvordan jeg skal løse dette med konflikten mellom meg og henne. men selve det at hun velger å ringe min samboer hver gang det er noe. hva ville dere gjort/tenkt? Anonymous poster hash: af7ee...4e8
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #2 Skrevet 18. januar 2014 Sånn som du skal styre alt og alle så skjønner jeg godt at hun bare vil snakke med din samboer. Anonymous poster hash: a5714...b33 8
Gjest Eurodice Skrevet 18. januar 2014 #3 Skrevet 18. januar 2014 Jeg får umiddelbart tanker om at hvis det er slik at TS' samboer er slik som min mann var, står parat til å hjelpe alle andre, og lar hjem og egen familie som regel komme i siste rekke, forstår jeg godt hennes frustrasjon. 1
Eiva Skrevet 18. januar 2014 #4 Skrevet 18. januar 2014 vil spørre hva dere ville gjort/syntes i slike saker?? jeg og min svigerinne er ikke alltid på talefot av flere grunner. vi prøver å være venner men noen ganger skjærer det seg. i den tiden vi ikke er på talefot, ringer hun kun til min samboer. hun og broren min trenger ofte hjelp til ditt og datt, men hun ringer altså min samboer. jeg sier at jeg syntes dette er rart, siden de begge ikke tilhører kjernefamilien. og ber min samboer ikke ta tlf hennes. er det noe hun vil si, så si til meg, direkte til meg. nå spør jeg ikke om råd om hvordan jeg skal løse dette med konflikten mellom meg og henne. men selve det at hun velger å ringe min samboer hver gang det er noe. hva ville dere gjort/tenkt? Anonymous poster hash: af7ee...4e8 Hun har vel bedre kontakt med samboeren din da. Er vel samme hvem som er i familie med hvem. 5
Barcelone Skrevet 18. januar 2014 #5 Skrevet 18. januar 2014 Hvorfor ringer ikke din bror hvis de trenger hjelp? 7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #6 Skrevet 18. januar 2014 Det hadde irritert meg også, men det er ikke noe du kan gjøre med det. Du får bare bli enig med samboeren din om at han ikke må si ja i hytt og dynevær. Anonymous poster hash: 699c6...eb3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #7 Skrevet 18. januar 2014 Hvorfor ringer ikke din bror hvis de trenger hjelp? Det er det. han ringer ikke, svigerinne er "kontaktpersonen" i deres familie. Det hadde irritert meg også, men det er ikke noe du kan gjøre med det. Du får bare bli enig med samboeren din om at han ikke må si ja i hytt og dynevær. Anonymous poster hash: 699c6...eb3 Det som egentlig plager meg er at det ikke faller inn naturlig at hun skal ringe meg og be om min og samboers hjelp, men ringe han i første omgang. samboer er ikke enig og vil hjelpe "alle",han er veldig opptatt av å bli like av "alle" Anonymous poster hash: af7ee...4e8
Gjest Mupsi Skrevet 18. januar 2014 #8 Skrevet 18. januar 2014 Det er det. han ringer ikke, svigerinne er "kontaktpersonen" i deres familie. Det som egentlig plager meg er at det ikke faller inn naturlig at hun skal ringe meg og be om min og samboers hjelp, men ringe han i første omgang. samboer er ikke enig og vil hjelpe "alle",han er veldig opptatt av å bli like av "alle" Anonymous poster hash: af7ee...4e8 hvis det er en konflikt mellom deg og svigerinnen din er det kanskje ikke så rart at hun heller kontakter din samboer? Hun er kanskje en sånn person som liker å ordne opp og få ting gjort, og det å alltid måtte gå gjennom en ekstra person som f.eks få hennes samboer til å ringe din samboer for å ordne opp i noe tar jo ekstra lang tid når hun enkelt kan ta opp telefonen og spørre om noe selv. Vi lever i 2014 og kvinner klarer da fint å ordne opp i ting uten ektemannens hjelp. Du er ikke sikker på at du kanskje er litt sjalu nå? Hvis du får en hyggeligere tone med svigerinnen din så ringer hun sikkert oftere til deg, det er jo kjipt å snakke med folk som man ikke har tonen med.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #9 Skrevet 18. januar 2014 Har sånne hyggelige svigerinner jeg også. Har gitt de opp for lengst, men før, om jeg sendte en sms til en av de av typen" hei, lenge siden! Vil dere komme på middag på søndag, kl 15? Det hadde vært hyggelig, klem ***" Fikk jeg sjelden svar. Faktisk så svarte de mannen min (som er broren deres) og da kunne de kanskje lage en ny avtale som enten ikke involverte meg eller som var på et tidspunkt som ikke passet. Uten at jeg ble informert. Julekort eller andre kort (dåpsinnbydelse, etc) står som regel bare med hans navn på. Jeg vet ikke grunnen til hvorfor de er sånn, men for min egen del så har jeg bare sluttet å ta kontakt. Anonymous poster hash: 27e39...4e7
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 18. januar 2014 #10 Skrevet 18. januar 2014 Min svigerinne kontakter også kun min mann dersom hun vil noe. Men vi har ikke en slik vennetone oss i mellom uansett. Er dessverre bare med hverandre når vi "må". Jeg synes ikke du kan nekte din bedre halvdel i å svare hennes anrop uansett om du tror det er deg hun vil si noe til eller ei. Om det er han som hovedsakelig gir dem hjelpen synes jeg dessuten at det er naturlig at hun ringer ham og ikke deg. Har ikke noe å si at de ikke er en del av kjernefamilien.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #11 Skrevet 18. januar 2014 vil spørre hva dere ville gjort/syntes i slike saker?? jeg og min svigerinne er ikke alltid på talefot av flere grunner. vi prøver å være venner men noen ganger skjærer det seg. i den tiden vi ikke er på talefot, ringer hun kun til min samboer. hun og broren min trenger ofte hjelp til ditt og datt, men hun ringer altså min samboer. jeg sier at jeg syntes dette er rart, siden de begge ikke tilhører kjernefamilien. og ber min samboer ikke ta tlf hennes. er det noe hun vil si, så si til meg, direkte til meg. nå spør jeg ikke om råd om hvordan jeg skal løse dette med konflikten mellom meg og henne. men selve det at hun velger å ringe min samboer hver gang det er noe. hva ville dere gjort/tenkt? Anonymous poster hash: af7ee...4e8 Stakkars svigerinne og mann sier jeg. For en kontrollfrik du virker å være. Alt skal gå gjennom deg? Latterlig, hvorfor? Anonymous poster hash: e11e1...ba6 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #12 Skrevet 18. januar 2014 nei. alt går ikke igjennom meg. det er ikke det som er poenget her heller. det skal vel være naturlig at svigerinnen faktisk ringer den andre svigerinnen i familien for hjelp istedenfor samboer til svigerinnen??hvis jeg trengte hjelp av svigerinnen til min mann, vil jeg ringe henne, og ikke svigerbroren til samboer. det er det som faller meg naturlig. jeg ville selv syntes at det er rart hvis samboers svigerbror ringte meg om alt mulig selv om de ikke er på talefot, SPESIELT om de ikke er på talefot. for det bare hjelper til å støte dem ifra hverandre. har den ene parten bidratt til dårlig energi mellom dem,får de ordne opp og ta konsekvensen av det. mener jeg. TS Anonymous poster hash: af7ee...4e8
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #13 Skrevet 18. januar 2014 vil spørre hva dere ville gjort/syntes i slike saker?? jeg og min svigerinne er ikke alltid på talefot av flere grunner. vi prøver å være venner men noen ganger skjærer det seg. i den tiden vi ikke er på talefot, ringer hun kun til min samboer. hun og broren min trenger ofte hjelp til ditt og datt, men hun ringer altså min samboer. jeg sier at jeg syntes dette er rart, siden de begge ikke tilhører kjernefamilien. og ber min samboer ikke ta tlf hennes. er det noe hun vil si, så si til meg, direkte til meg. nå spør jeg ikke om råd om hvordan jeg skal løse dette med konflikten mellom meg og henne. men selve det at hun velger å ringe min samboer hver gang det er noe. hva ville dere gjort/tenkt? Anonymous poster hash: af7ee...4e8 Uvisst av hvilken grunn, er det et dårlig forhold mellom deg og henne, skjønner godt hun da heller ringer samboeren din. Virker litt av måten du skriver dette på at du ikke liker henne, kanskje du skulle prøve litt hardere for din brors skyld? Anonymous poster hash: 2a11d...87e
Gjest Linneah2013 Skrevet 18. januar 2014 #14 Skrevet 18. januar 2014 Det er det. han ringer ikke, svigerinne er "kontaktpersonen" i deres familie. Det som egentlig plager meg er at det ikke faller inn naturlig at hun skal ringe meg og be om min og samboers hjelp, men ringe han i første omgang. samboer er ikke enig og vil hjelpe "alle",han er veldig opptatt av å bli like av "alle" Anonymous poster hash: af7ee...4e8 Er det samboeren din som hun ber om hjelp av, er det vel naturlig å ringe han og ikke deg?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #15 Skrevet 18. januar 2014 kunne like gjerne gjort det jeg -.- Anonymous poster hash: af7ee...4e8
Gjest gurimalla Skrevet 18. januar 2014 #16 Skrevet 18. januar 2014 Her lager TS problem ut av ingenting! 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #17 Skrevet 18. januar 2014 altså,det gjelder ting som både jeg og samboer kunne utført. Anonymous poster hash: af7ee...4e8
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #18 Skrevet 18. januar 2014 Her lager TS problem ut av ingenting! egentlig ikke. har ikke gjort noenting hvis du leser tråden så spør jeg om hva dere synes hvis det var dere.. du er på bærtur Anonymous poster hash: af7ee...4e8
Gjest gurimalla Skrevet 18. januar 2014 #19 Skrevet 18. januar 2014 egentlig ikke. har ikke gjort noenting hvis du leser tråden så spør jeg om hva dere synes hvis det var dere.. du er på bærtur Anonymous poster hash: af7ee...4e8 Jeg opplever det rett som det er; har aldri tenkt at det kan være et problem. Hvis min svigerinne har noe å snakke med min mann om ringer hun direkte til han. Snakk om å lage problem av ingenting. Hvis du har et dårlig forhold til din svigerinne er det er problem!
Gjest LongJohnson Skrevet 18. januar 2014 #20 Skrevet 18. januar 2014 (endret) vil spørre hva dere ville gjort/syntes i slike saker?? jeg og min svigerinne er ikke alltid på talefot av flere grunner. vi prøver å være venner men noen ganger skjærer det seg. i den tiden vi ikke er på talefot, ringer hun kun til min samboer. hun og broren min trenger ofte hjelp til ditt og datt, men hun ringer altså min samboer. jeg sier at jeg syntes dette er rart, siden de begge ikke tilhører kjernefamilien. og ber min samboer ikke ta tlf hennes. er det noe hun vil si, så si til meg, direkte til meg. nå spør jeg ikke om råd om hvordan jeg skal løse dette med konflikten mellom meg og henne. men selve det at hun velger å ringe min samboer hver gang det er noe. hva ville dere gjort/tenkt? Anonymous poster hash: af7ee...4e8 Her syns jeg faktisk samboeren din oppfører seg helt dust. Det er helt merkelig at han og svigerinnen din skal snakke på telefonen i perioder du og henne er i konflkt. Som andre har nevnt før, hvorfor ringer ikke broren din til deg? Det ville jo være det eneste naturlige. Skjønner godt at svigerinnen din ikke ringer deg når dere er i konflikt, men å ringe samboeren din er jo bare super-spesielt. Og enda verre at han driver og plukker opp hele tiden. Det er jo temmelig illojalt av ham overfor deg, så det skulle bare mangle at det gjør deg ukomfortabel. Her bør du sette foten ned og gjøre det klinkende klart overfor samboeren din at det er deg han først og fremst skal være lojal mot de gangene du er i konflikt med noen. Han hadde sikkert forventet det samme av deg også. Du bør konfrontere ham med dette, og tar han ikke poenget da, vil kanskje 1-2 måneder med sex-nekt få ham på bedre tanker Lykke til, og hold oss oppdatert. Endret 18. januar 2014 av LongJohnson
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå