AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #1 Skrevet 18. januar 2014 Er redd jeg har gjort noe lite smart. Vi skal ei uke til Kroatia i sommer og jeg fant en flott ferieleilighet som leies ut privat av et norsk par. (På finn.no, men de har også ei egen nettside) Her er det oppgitt et konto nr der man betaler inn depositum. Resten en måned før ankomst. Siden det stod mellom oss og en annen familie den uka var jeg kjapp med å reservere ved å overføre pengene. Hadde jevnlig kontakt med utleier, men etter pengene ble overført har jeg ikke hørt noe. Enda jeg har sendt mail to ganger. Jeg er vanligvis ikke lettlurt, men har aldri leid ferieleilighet privar før. Innser nå at der er dumt, spesielt å betale med et vanlig bankkort, isteden for kredittkort der man faktisk har en mulighet for å få igjen pengene. Men både annonnsen og nettsida er troverdige. Mange bilder, veibeskrivelse og godt språk. Fullt navn, adresse og tlf.nr er oppgitt. Og de er også i Gule Sider, så det er ikke "oppfunnet". På nettsida ser jeg også at uka mi nå er reservert, forhåpentligvis da til oss. Skal jeg bare se det an, og vente på svar? Har jo ingen garanti for noe som helst, men resten av leiebeløpet skal iallefall betales med kredittkortet. Anonymous poster hash: 6f24e...b13
Silfen Skrevet 18. januar 2014 #2 Skrevet 18. januar 2014 Jeg har leid leilighet på den måten og det fungerte helt fint. Du må vel se det an litt til og ikke betale noe mer før du har fått kontakt med dem igjen.
Sommee Skrevet 18. januar 2014 #3 Skrevet 18. januar 2014 Jeg har gjort det flere ganger, og ser ut som du har sjekket som jeg gjorde. Aldri blitt lurt.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #4 Skrevet 18. januar 2014 Takk for svar, nå ble jeg litt beroliget....puh. Vet man kan anmelde de for svindel, men pengene får man ikke igjen. Anonymous poster hash: 6f24e...b13
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #5 Skrevet 18. januar 2014 TS over. Anonymous poster hash: 6f24e...b13
Glitnir Skrevet 19. januar 2014 #6 Skrevet 19. januar 2014 Ring dem istedenfor å sende mail. Har dere skrevet kontrakt?
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #7 Skrevet 20. januar 2014 Har leid privat flere ganger, og alltid betalt depositum. Har aldri blitt lurt :-) Men har også alltid fått kontrakt og bekreftelse på innbetalt beløp. Hvor lenge siden er det du sendte e-post? Og hva gjaldt det? Kan være rett og slett at de har hatt mye å gjøre, den han ha havnet i spam, med mer. Om du ikke hører noe i løpet av en uke går det jo fint an å ringe.Anonymous poster hash: d3048...d69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå