AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #1 Skrevet 18. januar 2014 Trenger råd her, vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg er 26 år, har samboer og ei venninne på samme alder. Venninna mi har fått seg kjæreste, de har vært sammen i snart tre måneder, hun er veldig forelsket. I går skulle vi ut på byen og kjæresten hennes skulle bli med. Samboeren min måtte jobbe, så han var ikke med. Jeg har ikke møtt kjæresten til venninna mi før. På utestedet hilser jeg på han og vi setter oss i en stor sofa sammen med en del andre felles venner. Jeg sitter litt vendt bort fra han mens jeg prater med en kompis idet jeg legger merke til en hånd på låret mitt. Jeg tar bort hånden. Ti sekunder etterpå er hånden hans på låret mitt igjen, jeg tar den bort og sier at jeg setter pris på om han ikke gjør det igjen. Han ber om unnskyldning og sier at det var ubevisst, men skal ikke skje igjen. Venninna mi sitter på andre siden av han, men hun ser det ikke. Litt etter legger han armen rundt skuldera mi og begynner å massere. Jeg tar bort hånda og kompisen min gir han beskjed om at nå er det nok og at jeg har samboer. Han sier unnskyld igjen og jeg bytter plass med kompisen min. Etter en stund bestemmer vi oss for å gå til et annet utested. Kompisen min går for å hente jakkene våre og venninna mi går på toalettet før vi skal dra. Plutselig stikker kjæresten hennes hånda opp i skrittet på meg og tar godt tak. Jeg ble så sjokkert at jeg dro til han uten å tenke, mer på refleks. Han kalte meg for ei jævla hurpe og dyttet meg. Venninna mi og kompisen min kommer bort, han sier at det er tydelig at jeg ikke liker han så han vil hjem. Jeg hadde lyst til å si noe til venninna mi, men jeg var så sjokkert at jeg omtrent ikke greide å prate også tenkte jeg at det sikkert er greiest å ta slik i edru tilstand. Kjæresten hennes stikker ut, hun beklager oppførselen hans og går for å finne han. Jeg forteller kompisen min hva som har skjedd og noen venner som har sett hva om skjedde kommer bort og spør om det går bra. Stemningen er jo ødelagt, så jeg drar bare hjem. Fortalte samboeren min hva som har skjedd, han er rasende og mener jeg bør anmelde. Jeg vil fortelle venninna mi hva som har skjedd, for hun fortjener bedre enn den dritten, men jeg er redd for at hun ikke vil tro meg eller blir sur på meg. Hun er virkelig forelska og tror han er mannen i hennes liv. Noen som har noen råd til meg? Hvordan skal jeg gå frem? HVa ville dere gjort i denne situasjonen? Jeg sitter her med en klump i magen, føler meg ekkel og angrer på at jeg dro ut i går. Anonymous poster hash: 0994e...55b
Gjest Bringebær55 Skrevet 18. januar 2014 #2 Skrevet 18. januar 2014 Jeg ville sagt det som det var til venninen din, hvis jeg har forstått riktig så har du jo faktisk vitner til hendelsen.. 19
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #3 Skrevet 18. januar 2014 Jeg ville sagt det som det var til venninen din, hvis jeg har forstått riktig så har du jo faktisk vitner til hendelsen.. Ja, det var to venner som så det. Jeg vil si det, jeg vet bare ikke hvordan. Anonymous poster hash: 0994e...55b 6
strawberry Skrevet 18. januar 2014 #4 Skrevet 18. januar 2014 Det er iallefall IKKE din feil at dette skjedde, så ikke tenk at du ikke skulle dratt ut i går. Her er det jo tydelig at det er han som er problemet. Synes absolutt at du bør si det til venninna di, og gjerne i dag sånn at det ikke går lengre tid og hun lurer på hvorfor du ikke har sagt det tidligere. Det virker jo som du har vitner til det også, noe som er bra. 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #5 Skrevet 18. januar 2014 Jeg ville rett og slett tatt med meg kompisen som var der med deg, og dratt hjem til venninnen din og hatt en samtale. Du kan eventuelt starte med at det som skjedde i går var ren refleks at jeg dro til ham fordi han tok på meg på en veldig uanstendig måte. Synes du skal ha kompisen din med deg, fordi han så oppføreslen til fyren tidligere på kvelden og gav beskjed om at det var nok. Dermed er det ikke noe grunnlag for å anklage deg for å dikte opp ting osv som venninnen din kanskje kan gjøre om du er der alene.. Anonymous poster hash: 4b35e...e73 3
Gjest Bringebær55 Skrevet 18. januar 2014 #6 Skrevet 18. januar 2014 Si det som det var, rett frem liksom. Det er i hvertfall sånn jeg ville ha fått høre det, hvis jeg var vennina di. Å pakke inn ting eller å gjør det verre enn det er fungerer dårlig. Da må du huske eksakt hva du har fortalt, slik at det ikke er forskjell på historiene dersom du må forklare en gang til. 1
Lady Skrevet 18. januar 2014 #7 Skrevet 18. januar 2014 For en drittsekk!! At han våger!!! Hadde blitt så sint og satt ut. Skjønner at du ble forskrekket. Kanskje du kan be de kompisene dine som så det bli med å fortelle henne det?? 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #8 Skrevet 18. januar 2014 Jeg har opplevd at typen min klådde på venninna mi på fest når jeg ikke var der. Heldigvis sa hun i fra så jeg ble kvitt han. så anbefaler å si fra. Anonymous poster hash: f685d...0bb 8
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #9 Skrevet 18. januar 2014 Jeg tenkte kanskje jeg skule høre om hun er alene, så kjøpe take-away, litt godis og ta turen bort for å prate med henne. Høres det ok ut? Jeg har ikke så veldig lyst å ha kompisen med, hun kjenner han ikke så veldig godt og jeg regner med hun kommer til å få en følelsesmessig reaksjon når jeg forteller henne dette. Men om hun ikke tror meg kan jeg jo si at flere så det og be henne spørre dem. Det var en vakt som så at han dyttet meg også, så jeg mangler ikke vitner på det, heldigvis. Anonymous poster hash: 0994e...55b 6
Katretty Skrevet 18. januar 2014 #10 Skrevet 18. januar 2014 (endret) Som en som har vært i en situasjon ikke ulik fra den der, så forstår jeg veldig godt hvorfor du ikke vet hvordan du skal gå frem. Jeg gjorde den feilen at jeg ikke fortalte personen det gjaldt, og dette fikk katastrofale konsekvenser for meg. Så ikke nøl. Ring venninna di og be henne om dere kan møtes i nærmeste fremtid, og at du må snakke med henne om noe vitkig. Fortell henne hva som skjedde, begynn med låret og skulderen, og så hva som skjedde mens de andre var borte i noen minutter. Jeg gjentar, IKKE vent. For alt du vet, kan kjæresten hennes komme deg i forkjøpet og fortelle en helt annen versjon av det som skjedde, og da blir det enda vanskeligere å få henne til å forstå. Så få tak i henne så snart som mulig, si det er viktig og si alt som det var. Endret 18. januar 2014 av X Chromosome 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #11 Skrevet 18. januar 2014 Som en som har vært i en situasjon ikke ulik fra den der, så forstår jeg veldig godt hvorfor du ikke vet hvordan du skal gå frem. Jeg gjorde den feilen at jeg ikke fortalte personen det gjaldt, og dette fikk katastrofale konsekvenser for meg. Så ikke nøl. Ring venninna di og be henne om dere kan møtes i nærmeste fremtid, og at du må snakke med henne om noe vitkig. Fortell henne hva som skjedde, begynn med låret og skulderen, og så hva som skjedde mens de andre var borte i noen minutter. Jeg gjentar, IKKE vent. For alt du vet, kan kjæresten hennes komme deg i forkjøpet og fortelle en helt annen versjon av det som skjedde, og da blir det enda vanskeligere å få henne til å forstå. Så få tak i henne så snart som mulig, si det er viktig og si alt som det var. Jeg forteller det til henne i løpet av dagen tenker jeg. Jeg vet hun dro hjem med han i går, så for alt jeg vet kan han jo ha kommet med noe tull allerede, men flere av vennene våre så hva han gjorde. Anonymous poster hash: 0994e...55b
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #12 Skrevet 18. januar 2014 Synes ts overreagerer litt her. Gutter kan være litt utagerende når de har fått litt for mye promille i blode, og han angrer nok fælt på hva han gjorde. Han gjorde (litt uskyldige ting) som han normalt aldri ville ha gjort om han var edru. Anonymous poster hash: 7e32a...2fb 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #13 Skrevet 18. januar 2014 Synes ts overreagerer litt her. Gutter kan være litt utagerende når de har fått litt for mye promille i blode, og han angrer nok fælt på hva han gjorde. Han gjorde (litt uskyldige ting) som han normalt aldri ville ha gjort om han var edru. Anonymous poster hash: 7e32a...2fb Så hva syns du jeg skal gjøre med at kjæresten (som jeg aldri før har møtt) til en god venninne gjentatte ganger kladdet på tross av beskjeder om å gi seg før han velger å stikke hånda opp under skjørtet mitt å grafse meg i underlivet? Bare godta det og ikke si noe til venninna mi fordi han var beruset? Og hvordan vet du om han angrer eller ikke? På hvilken måte overdriver jeg? Anonymous poster hash: 0994e...55b 22
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #14 Skrevet 18. januar 2014 Synes ts overreagerer litt her. Gutter kan være litt utagerende når de har fått litt for mye promille i blode, og han angrer nok fælt på hva han gjorde. Han gjorde (litt uskyldige ting) som han normalt aldri ville ha gjort om han var edru. Anonymous poster hash: 7e32a...2fb Da er det altså greit med tafsing etter x antall ganger med "nei", andre har sagt ifra og hånd har blitt fysisk flyttet bort flere ganger? Hun har til og med måtte flytte seg pga han.Anonymous poster hash: ce8b5...598 7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #15 Skrevet 18. januar 2014 Synes du skal si ifra. Anonymous poster hash: ce8b5...598
Lady Skrevet 18. januar 2014 #16 Skrevet 18. januar 2014 Ikke bry dere om kommentaren fra anonym.. Fortell, fortell! Hun bør få vite det. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #17 Skrevet 18. januar 2014 Ikke bry dere om kommentaren fra anonym.. Fortell, fortell! Hun bør få vite det. Jeg har fått tak i henne nå. Hun er bakfull og har besøk av kjæresten, men så snart han går skal jeg bort med trøstemat og fortelle det til henne. Anonymous poster hash: 0994e...55b
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #18 Skrevet 18. januar 2014 Du må fortelle det til henne, så raskt som mulig. De er i et nytt forhold og hun er kjempeforelsket. Han oppfører seg slik etter et par øl innabords. Hun må få vite hva slags person hun er i ferd med å knytte seg til før hun sitter altfor tungt i klisteret. Ganske tydelig for meg at han ikke er like tungt inne i dette forholdet som hun er. Hun kommer til å ende opp med å bli såret uansett av han her, og hvis det da kommer frem at du kunne ha advart henne mye tidligere, risikerer du å miste henne også. Det er det ikke verdt. En anmeldelse synes jeg er for mye. Skjønner samboeren din, men om alle skulle anmeldt alle uønskede grafsinger på byen, ville politiet fått det travelt. Anonymous poster hash: 33a1b...7c9 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #19 Skrevet 18. januar 2014 Jeg synes dette er litt hysterisk overreaksjon. Virker som endel tolker alt seksuelt i dag. Han legger hånden på låret ditt to ganger. Kan knapt tolkes som noe seksuelt motivert. Begge gangene sier han jo også unnskyld. Han ble nok overrasket over din overreaksjon. Legger hånden på skuldren din kan heller ikke tolkes som noe seksuelt. Her ber han jo også om unnskyld fordi du tar deg nær av det. Alle disse berøringene er jo noe helt uskyldige berøringer som venner seg imellom fint kan tåle. Den siste hendelsen er selvfølgelig helt over streken. Men da har han sikkert helt i seg nok alkohol gjennom kvelden til å gjøre noe han normalt aldri ville gjøre. Jeg synes du bør la det ligge og se det an til evt en annen gang. Gjør han noe liknende igjen kan du si fra. Da er de tingen engangsgreie. Anonymous poster hash: 7e32a...2fb
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #20 Skrevet 18. januar 2014 Jeg har fått tak i henne nå. Hun er bakfull og har besøk av kjæresten, men så snart han går skal jeg bort med trøstemat og fortelle det til henne. Anonymous poster hash: 0994e...55b Bra! Avtal med de som så dette at de er tilgjengelig, slik at dere kan ringe dem og få historien bekreftet fra flere. Er hun så forelsket som du tror, kan det hende hun ikke helt vil tro deg med en gang. Anonymous poster hash: 33a1b...7c9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå