Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er førskolelærer og har lyst til å da denne utdanningen, men lurer på så mye!

Noen som har tatt logopediutdanningen som kan svare på noe, kanskje?

Venter spent!

Videoannonse
Annonse
Gjest Carmelita
Skrevet

Som førskolelærer kan du komme rett inn på masterlogopedi. Sjekk www.isp.uio.no

Skrevet

Jeg har også vurdert utdanninga, søkte ikke i år. Så surt at det har blitt to år. Vet litt om det men har jo ikke tatt det..... (min mor er det)

Gjest Anonymous
Skrevet

Skjønner ikke det her helt, jeg...

Ser på de sidene fra UiO, og det er jo hele spes.ped.'en som er over to år og som gir en master. Logopedi er som et fordypningsemne. Trodde man kunne ta bare logopedien jeg...

Er ikke interessert hvis jeg må ta alt!

Skrevet

Logoped bygger på 1.avd. spes.ped. Den må du ta først! Deretter må du gå to år =master for å bli logoped.

Dette ble gjort om nå. Før master og alle disse nye betegnelsene kom inn var logoped ett årig. Men nå slipper du ikke unna så lett.... dessverre!

Gjest Carmelita
Skrevet

Nå heter det ikke 1 avdeling lenger, som førskolelærer kan du søke rett inn på master i logopedi som varer 2 år. Dvs 2 års utdanning for deg for å bli logoped.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for svar!

Søren og da! Men en har nå en master da, da...

Er bare så mye vanskeligere å få gjennomført i praksis for meg, så jeg får se.

Men søknadsfristen var 15. april som med alt annet, ikke sant?

Og, er det noen som vet, når det er over to år, er det på fulltid, eller er det mulighet for å jobbe i tillegg?

Skrevet
Nå heter det ikke 1 avdeling lenger' date=' som førskolelærer kan du søke rett inn på master i logopedi som varer 2 år. Dvs 2 års utdanning for deg for å bli logoped.[/quote']

Jeg har forstått at du er nødt for å ta 30stp spes.ped (før kalt 1.avd.spes.ped)først før 2 år med logoped. Fikk også det inntrykket da jeg snakket med UIO og nå når jeg har tatt 1.avd. Mulig jeg har tatt feil da??? :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, ser ikke sånn ut, hvis en har f.eks. førskolelærerutdanning, som meg, kan en komme rett inn på mastergradutdanningen i spes. ped. med f.eks. fordypning i logopedi.

Kopierer dette fra siden jeg linker til under her:

"Har du lærer-, faglærer-, førskolelærer- eller barnevernspedagogutdanning av minimum 3 års varighet og ønsker profesjonsutdanning innenfor det spesialpedagogiske arbeidsfeltet, kan du søke direkte opptak til masterstudiet."

http://www.uio.no/studier/program/spesped-...og-frister.html

Så det er jo veldig positivt for min del, selv om jeg hadde håpet på å slippe unna på et år.

Ser dessuten ut til at de har den samme utdanningen på Høgskolen i Sogn og Fjordane, men da er den på deltid over 3 1/2 år slik at man kan jobbe i tillegg og komme på ukesamlinger, hva nå det innebærer...?

Gjest Carmelita ii
Skrevet

Nei, du trenger ikke 1 avd når du er førskolelærer, lærer eller barnevernspedagog. Riktig som gjest skriver.

Skrevet
Ser dessuten ut til at de har den samme utdanningen på Høgskolen i Sogn og Fjordane, men da er den på deltid over 3 1/2 år slik at man kan jobbe i tillegg og komme på ukesamlinger, hva nå det innebærer...?

Det er jo praktisk! Men det spørs jo hvor du bor. Mange arbeidsgivere kan være villige til å hjelpe deg med å få til det fordi logopeder er så ettertraktet!

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Er logopeder ettertraktet, altså?

Har liksom ikke sett så mange stillinger utlyst, men så har jeg vel egentlig ikke sett etter det heller før nå. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...