Catzy Skrevet 20. mai 2004 #1 Skrevet 20. mai 2004 Nå har jeg sett mye på finn.no etter kjoler, og har gjort meg opp et par tanker når det gjelder annonsering av kjoler. Så jeg tenkte jeg skulle dele dem, i tilfelle jeg har tenkt noe lurt. 1) Kjøperen er interessert i å se så mye av kjolen som mulig. Det betyr at den bør fotograferes i det minste forfra og bakfra, gjerne også i halvprofil. Selv om brudebildene ble bra, så synes kjolen ofte for lite på slike bilder. Hvis du selger slør og tilbehør, ta gjerne det også med på bildet. 2) Bildet bør være lyst nok til å kunne se kjolen godt. Bilder tatt med dårlig blitz i kirken eller under festen, eller hjemme i stua etterpå, blir ikke lyse nok. 3) Kjoler ser alltid best ut på den som hadde den på. Det å henge opp kjolen på en kleshenger, og så fotografere den, ser skjelden bra ut. Lån et digitalkamera og mannen eller en venninne, og få dem til å ta bilder av kjolen mens du har den på. Opphengte kjoler ser uinspirerende ut. 4) Skriv størrelse, og gjerne også merke og type i headingen til annonsen. "Fin brudekjole" sier ikke så mye... Og skriv det igjen i annonseteksten. 5) Hvis du kan, legg inn butikkbilde av kjolen også, i tilfelle det viser detaljer du ikke fikk fotografert selv. Men prøv å få med et eller flere bilder av deg selv i kjolen, spesielt hvis du ikke er akkurat modellstørrelse. 6) Anonymisering er helt fint og forståelig, men vær litt forsiktig med bildebehandlingen. Det skumleste jeg har sett var et bilde der brudeparet hadde fått blurret ut ansiktene sine. Det så ut som tatt fra en dårlig skrekkfilm. Sorte eller hvite felt over ansiktene er heller ikke spesielt fint. Hvis du tar bilder i ettertid, kan du heller sørge for å skjule ansiktet med f.eks. sløret, store solbriller eller noe annet kreativt. Jeg, som kjøper, vil gjerne se følgende: Pen posering på lyst bilde foran en rolig bakgrunn. Forfra eller halvprofil, bakfra, og bilder av evt. detaljer. Minst størrelse, gjerne merke og type i annonsetittelen, og definitivt dette i selve teksten. Hvis du kan ha et bilde på oversiktssiden, velg et som viser det beste ved kjolen, selv i 60x60 pixler. Det gjør i hvertfall at jeg som kjøper kan gjøre opp en mening om kjolen, og et bra bilde og en god overskrift gjør meg mye mer positivt innstilt. Catzy
magnhild Skrevet 20. mai 2004 #2 Skrevet 20. mai 2004 Veldig bra tips og jeg er helt enig og er også på jakt etter brukt kjole!!
Gjest Odense Skrevet 20. mai 2004 #3 Skrevet 20. mai 2004 Mange gode råd her :-) Må legge meg i selen ser jeg når jeg skal legge ut for salg... Hva slags kjole er dere ute etter da? Har en Maggie Sottero kjole som jeg skal selge etter 3 juli, gifter meg da. 2004 mod. Har bilder av den :-) :-) Har også tilbehør!!
Catzy Skrevet 20. mai 2004 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2004 Jeg ønsker meg en Pronoviaskjole, jeg. Listen er laget uavhengig av hva slags kjole jeg ender opp med. Catzy
magnhild Skrevet 20. mai 2004 #5 Skrevet 20. mai 2004 JEg er ute etter en Maggiekjole. Har litt forskjellige ønsker... Hvilken har du da juli bruda?
Gjest Odense Skrevet 20. mai 2004 #6 Skrevet 20. mai 2004 Det er en Dion Modell..Veldig vakker...Kan få bilder også.. :-)
Bente Skrevet 20. mai 2004 #7 Skrevet 20. mai 2004 Jeg ønsker meg en Pronoviaskjole, jeg. Listen er laget uavhengig av hva slags kjole jeg ender opp med. Catzy Jeg har en pronoviaskjole :D
Gjest MrsL Skrevet 20. mai 2004 #10 Skrevet 20. mai 2004 Mange gode tips å skrive bak øret til jeg skal selge min Romantica kjole :-)
Gjest Odense Skrevet 20. mai 2004 #11 Skrevet 20. mai 2004 C:Documents and SettingsAdminLokale innstillingerTemporary Internet FilesContent.IE529SVYD25get[3].jpg Her er kjolen min. hmmm...fikk ikke det helt til...
Mistyen Skrevet 20. mai 2004 #12 Skrevet 20. mai 2004 Ikke la dette bli en kjøp og salg-tråd da, jenter. For da må jeg slette og henvise til markedsplassen Misty (mod.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå