GermanGirl Skrevet 18. januar 2014 #1 Skrevet 18. januar 2014 Hei, vi kjøpte for i september 2013 en leiglighet og har allerede klaget fordi det var ganske mye feil som vi først oppdaget mens vi bodde der. utover det ligger fortsatt ting av forrige eier i vores garage hvor vi er usikker på om det nå etter lovgivningen er vores eller ikke. Han sa at han vil hente tingene sine men har det fortsett ikke gjort og han snakker allikevel ikke med oss lengere. Men nå vil jeg gjerne gjør garagen ferdig ( skal bygge en verksted) og trenger tingene ut av veien. Kan jeg bare hive tingene eller må jeg vente til han kommer? Jeg mener, at jeg har lest et sted at man må spare på tingene i 3 mnd og så er tingene "våres". Takk for svarene
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #2 Skrevet 18. januar 2014 Nei, de blir ikke deres. Send et brev til selger der du opplyser at hvis ikke han henter tingene inne to uker vil du flytte de på et lager - for hans regning. Anonymous poster hash: b3e29...5e8
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #3 Skrevet 18. januar 2014 Nei, de blir ikke deres. Send et brev til selger der du opplyser at hvis ikke han henter tingene inne to uker vil du flytte de på et lager - for hans regning. Anonymous poster hash: b3e29...5e8 På lager??? Sannsynligheten for at den gamle eieren ikke kommer til å betale deb regningen er ganske stor så det hadde jeg aldri gjort. Si at om han ikke henter tingene innen den og den datoen så kaster dere de eller selger de. Anonymous poster hash: 0b5a9...f24
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #4 Skrevet 18. januar 2014 Du bør ikke kaste eller selge de, jeg vet det ikke er samme situasjon, men her skal du høre historien min. Jeg og eksmannen min bodde sammen i mitt hjem, da han flyttet ut etterlot han seg en masse ting og rot. 6 måneder gikk og han svarte ikke eller brydde seg ikke om å hente sine ting, så jeg la de ut i garasjen hvor fukt tok rotta på en del elektronikk som jeg ikke visste at fungerte en gang. Så en dag kom han på døra mi og ville ha tingene sine, da hadde det gått ca 1 år. Da han skjønte de var ødelagt, anmeldte han meg, og jeg måtte betale en 5-6000kr i erstatning til det svinet. At han ikke hadde hentet sine ting enda han hadde fått en masse beskjeder fra meg, var det ingen som brydde seg om. Anonymous poster hash: 6c0c5...8d0
GermanGirl Skrevet 21. januar 2014 Forfatter #5 Skrevet 21. januar 2014 Altså har vi ikke noen rettigheter og kan ikke bruke garagen til denne idioten har hentet tingene sine? Vi tenkte på dette med lager men han betaler ingenting. Vi har jo klaget på en del virkelig synlige ting her og han bare nekter... Men takk for deres svar.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #6 Skrevet 21. januar 2014 Har dere kjøpt gjennom megler? Det burde jo vært bemerket under overtakelsen.Anonymous poster hash: c4513...73c
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #7 Skrevet 21. januar 2014 Du bør ikke kaste eller selge de, jeg vet det ikke er samme situasjon, men her skal du høre historien min. Jeg og eksmannen min bodde sammen i mitt hjem, da han flyttet ut etterlot han seg en masse ting og rot. 6 måneder gikk og han svarte ikke eller brydde seg ikke om å hente sine ting, så jeg la de ut i garasjen hvor fukt tok rotta på en del elektronikk som jeg ikke visste at fungerte en gang. Så en dag kom han på døra mi og ville ha tingene sine, da hadde det gått ca 1 år. Da han skjønte de var ødelagt, anmeldte han meg, og jeg måtte betale en 5-6000kr i erstatning til det svinet. At han ikke hadde hentet sine ting enda han hadde fått en masse beskjeder fra meg, var det ingen som brydde seg om. Anonymous poster hash: 6c0c5...8d0 Du skulle jo ALDRI ha sagt at det var du som hadde satt det dit. Men at han hadde gjort det selv, og at du lot han ha det stående der for en stund.Anonymous poster hash: 2855f...f2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå