AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #1 Skrevet 18. januar 2014 Vet at mange kjøper inn snop og ekstra god middag/mat til helgen, hvor mye ekstra i matutgifter går med til dette per helg, eller per måned hos deg/dere? Oppgi hvor mange dere er, ser enkelte skriver jeg, når de er samboere, eller vi når de er gift og har tre barn. Det utgjør jo en stor forskjell Anonymous poster hash: c2ded...efc
Gjest bustyvel Skrevet 18. januar 2014 #2 Skrevet 18. januar 2014 Samboerpar, vi kjøper inn helgematen sammen med resten av ukeshandelen, og slikt sett er det vanskelig å se hva vi bruker ekstra.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #3 Skrevet 18. januar 2014 ja de fleste gjør vel kanskje det, så skjønner at de fleste kanskje ikke har helt kontrollen på dette, eller klarer å gjøre et raskt overslag Anonymous poster hash: c2ded...efc
Blådiamant Skrevet 18. januar 2014 #4 Skrevet 18. januar 2014 Samboerpar, vi kjøper inn helgematen sammen med resten av ukeshandelen, og slikt sett er det vanskelig å se hva vi bruker ekstra. Samme her. Vi kjøper lite snacks og brus. 1
Furstina Skrevet 18. januar 2014 #5 Skrevet 18. januar 2014 Vi köper inget extra till helgen. Min man jobbar skift/turnus och då blir varannan helg nästan som vardag. Vi kan köpa något extra gott kött och laga en dag, vilken som helst, för att lyxa till det - och sen kan det bli rester och frysta matlådor på helgen.
Alvina Skrevet 18. januar 2014 #6 Skrevet 18. januar 2014 (endret) Har ikke budsjett på det. Handler ofte viltkjøtt og laks på høsten i litt større mengder. Anbefaler alle som har frysekapasitet til å handle inn hele eller halve skrotter også av lam og svinekjøtt, betale litt mer for å få det delt opp - og man kan slå seg sammen og dele med andre blant familie og venner. Derfor har jeg egentlig et lavt matbudsjett uten å spise kun tilbudsvarer. Spiser ikke snop og de få gangene jeg gjør det kan det like gjerne være midt i uka (kan ikke ha sjokolade i hus, har lett for å spise den i løpet av par kvelder da). MIddagene bestemmes heller ikke av om det er helg eller ukedag, men lager gjerne noe mer spesielt hvis det er noe å feire. Jeg er singel, men var på samme måte når barna bodde hjemme, kunne være fiskekaker på en søndag og elgstek på en mandag... Men snop når barna bodde hjemme, kan tenke meg at det ville gått cirka 130-150 kroner ekstra til sjokolade, is og potetgull etc (var en stund to barn og to voksne). Endret 18. januar 2014 av Alvina
strawberry Skrevet 18. januar 2014 #7 Skrevet 18. januar 2014 Det varierer. Noen ganger kjøper vi inn til god middag til lørdagen, andre ganger spiser vi bare enkle middager som i ukedagene, det varierer etter hva vi har lyst på. Kjøper litt snop, men ikke til hver helg.
Gjest Funky Punk Skrevet 18. januar 2014 #8 Skrevet 18. januar 2014 Vi er to voksne og bruker ingenting ekstra på mat i helgene i forhold til resten av uka. Vi prioriterer god mat hver dag, uansett om det er mandag eller lördag
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #9 Skrevet 18. januar 2014 Kjøper som regel en brus og litt chips + smågodt (de dagene jeg har mensen ) Blir vel totalt 50 kr ekstra? Er litt usikker, kjøper som regel bare en pose chips og en brus til fredag/lørdagskvelden da jeg tar en rolig hjemmekveld med film eller besøk Anonymous poster hash: 2ac07...4ec
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #10 Skrevet 18. januar 2014 1 flaske rødvin Sushi Pose ostepop Er singel. Det ovenfor er helgekosen min. Liker ikke kullsyre, kjøper derfor ikke brus, vann på flaske eller sånt. Er heller ikke så glad i super søt mat, så sjokolade kjøper jeg kanskje til jul. 1 flaske rødvin = Handler på taxfree og i utlandet. Så si 80 kr. Sushi = 90 kr. Ostepops = 25? Totalt 195. Anonymous poster hash: b6a76...b8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå