Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2004 #1 Skrevet 20. mai 2004 Har en utdannelse innenfor markedsføring, og har mye problemer med skuldre og nakke, fordi jeg ikke "tåler" den ensidige belastningen kontorarbeid, ved pult, foran PC gir meg. Det resulterer i en hodepine som kommer og går hele tiden. Når jeg jobber går jeg til fysioterapaut. Jeg skal til Aetat fordi jeg har sagt opp jobben min, jeg pendlet og det er heller ikke mulig med et lite barn jeg har fått. Jeg skal selvfølgelig spørre de om muligheter til omskolering. Men tenkte kanskje dere kunne hjelpe meg litt før jeg skal dit. Noen som har fått omskolering som kan fortelle litt om prosessen, hvor lang tid det tar før det ble innvilget, og hvordan det økonomisk sett har latt seg gjøre? Andre ting som kunne vært greit for meg å vite? Jeg vurderer å ta deltidsutdanning som sykepleier, da jeg kan få en jobb hvor jeg rører mer på meg og bruker kroppen på en mindre ensidig måte. Er det mulig å få dagpenger samtidig som man tar en utdanning på deltid? Håper noen kan hjelpe
Gjest Fighter Skrevet 20. mai 2004 #2 Skrevet 20. mai 2004 For å få attføring må du først få dokumentasjon på synkdommen/plagene fra lege, og hvilke begrensninger den gir. Derretter må du sende en søknad til trygdekontoret. Etter ca tre måneder får du svar fra trygdekontoret om du har rett på attføring eller ikke. Dersom du har det sender trygdekontoret brev til ditt lokale aetat, som kontakter deg for å snakke med deg og utarbeide en plan. Det du får da er en attføringsstønad. Den beregnes utfra din tidligere inntekt, barnet ditt og eventuelle andre utgifts- eller inntektsposter. Du kan også få penger til å reise til og fra utdannelsesstedet. Dette kommer an på hvor langt unna du bor og om du har mulighet til å gå eller ikke. boir du nærmere enn 3 km, så får du det ikke dekket med mindre du klan dokumentere at du ikke kan gå den strekiningen.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2004 #3 Skrevet 20. mai 2004 Tar det 3 måneder altså.. Hmm- det var lenge. Jeg har allerede søkt på HiT, og regner med jeg kommer inn. Kan jeg da begynne og så evnt. få det innvilget underveis? Det er ikke noe problem for meg å få dette dokumentert av legen min.
Gjest Fighter Skrevet 20. mai 2004 #4 Skrevet 20. mai 2004 Søk nå, så kanskje det er klart til august. Vedtaket hat forresten tilbakevirkende kraft på 3 måneder. Få dokumentasjon og søk med en gang du. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå