Gå til innhold

Barnas far truer med å sende inn falske bekymringsmeldinger på meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg når barnas far truer med å sende inn falske bekymringsmeldinger på meg til BV fordi han er sur på meg?

Saken er at han er sur fordi jeg holder tilbake samvær med barna INNTIL han kan vise til en ren rustest før samvær. Nå har han begynt å true med å melde meg til BV av alle mulige grunner som ikke er reelle.

Anonymous poster hash: 6e2e3...e53
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du det skriftlig? På mail eller sms? Så tar du vare på det.

Når han sier han skal melde deg til BV så svarer du ikke hvis det er mulig, eventuelt så sier du "helt i orden, bare meld meg du".

Så lenge du har rent mel i posen så er det ikke så dumt for deg om BV kommer og undersøker, for faren vil jo også bli undersøkt. Og det er kanskje ikke så heldig for han?

Jeg forstår at BV er skummelt, men jeg tviler på at han melder deg. Skulle han gjøre det så er det jo falske grunner som du sier. Har du noen grunn til å frykte BV? Hvis ikke så kan du bare ta det helt med ro :)

Anonymous poster hash: 96c6d...384
  • Liker 7
Skrevet

Nei, det er muntlige trusler..

Har hatt gor kontakt med barnevernet tidligere, og fått mye hjelp fra de. Så jeg frykter dem ikke :)

Alt dette gjør meg bare så oppgitt..

Først var han enig i rustesting, så pluttselig snudde det helt..

Skrevet (endret)

Er det du eller fagpersoner som mener han ikke kan ha samvær..

Endret av Lexandra
Skrevet

Er det du eller fagpersoner som mener han ikke kan ha samvær..

Det er jeg som har stoppet samvær, men bv er enige i avgjørelsen min.

Og det er ikke meningen at han ikke skal få være sammen med ungene sine, han må bare ta en rustest først.

• Liker 2
Skrevet

Hvis han faktisk gjør noe ut av disse truslene (noe han helt sikkert ikke gjør) så forteller du bare bv det du forteller her.

Holder du tilbake samvær i samarbeid med bv eller fvk? Hvis ikke burde du kanskje ta en prat med en av disse instansene, da har du iallefall alt på det tørre.

Ser du sier at du har vært i kontakt med bv før så da vet du at de bare er til for å hjelpe og ikke er noe å frykte så lenge du ikke gjør noe galt :) en slik bekymringsmelding ville nok blitt henlagt ganske raskt også

• Liker 1
Skrevet

Hvis han faktisk gjør noe ut av disse truslene (noe han helt sikkert ikke gjør) så forteller du bare bv det du forteller her.

Holder du tilbake samvær i samarbeid med bv eller fvk? Hvis ikke burde du kanskje ta en prat med en av disse instansene, da har du iallefall alt på det tørre.

Ser du sier at du har vært i kontakt med bv før så da vet du at de bare er til for å hjelpe og ikke er noe å frykte så lenge du ikke gjør noe galt :) en slik bekymringsmelding ville nok blitt henlagt ganske raskt også

Har vært i samtale med bv om dette og venter på time med fvk :)

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Han truer med dette fordi han tror det har effekt. Hvis du svarer han med at han må gjerne melde deg så forsvinner dette våpenet.

Men det er ikke noe stas å leve under trusler og jeg tror jeg ville ha fått formalisert samvørsnekten. Jeg synes du har god grunn - det er vel ingen som ønsker å sende barn på samvær til en person som ikke kan holde seg edru eller nykter under samværet. Men far forstår ikke dette og oppfatter det som vrang vilje fra deg. Hva med å dra han inn på familievernkontoret der det blir formalisert at samvær skal være med en edru/nykter person og at frem til man beviser at man kan holde seg edru/nykter så må samværet enten utgått eller skje under tilsyn.

Rus og barn hører ikke sammen, og det vet de fleste voksne. De som ikke forstår dette kan ikke ha med barn å gjøre.

Skrevet

Har vært i samtale med bv om dette og venter på time med fvk :)Anonymous poster hash: 6e2e3...e53

Så bra :) da ville jeg ikke brydd meg om truslene fra bf. Du kan jo også med fordel fortelle bv og fvk om disse truslene slik at de er klar over det på forhånd. Du gjør jo bare det som er best for barnet :)

Mitt barns bioligiske far er også av den typen der. Han sa til meg at han skulle skaffe seg advokat og ta fra meg barnet, det er 3år siden nå og jeg har ikke hørt en dritt. Mye tomme trusler ute og går. Han er også rusmisbruker og ikke en trygg person for barnet mitt å være med. Nå har ikke det vært noe stort dillemma for oss fordi han ikke har vist særlig interesse, men fvk har sagt at hvis han dukker opp så kan jeg nekte samvær inntil vi har vært på fvk sammen og laget en avtale og hvis han nekter å gå skal jeg ringe politi eller bv.

Høres kanskje ekstremt ut, men han er ikke helt stabil.

(Sier ikke at far til ditt barn er like ekstrem altså :) det vet jeg jo ikke, men du har nok ditt på det tørre)

• Liker 1
Skrevet

Så bra :) da ville jeg ikke brydd meg om truslene fra bf. Du kan jo også med fordel fortelle bv og fvk om disse truslene slik at de er klar over det på forhånd. Du gjør jo bare det som er best for barnet :)

Mitt barns bioligiske far er også av den typen der. Han sa til meg at han skulle skaffe seg advokat og ta fra meg barnet, det er 3år siden nå og jeg har ikke hørt en dritt. Mye tomme trusler ute og går. Han er også rusmisbruker og ikke en trygg person for barnet mitt å være med. Nå har ikke det vært noe stort dillemma for oss fordi han ikke har vist særlig interesse, men fvk har sagt at hvis han dukker opp så kan jeg nekte samvær inntil vi har vært på fvk sammen og laget en avtale og hvis han nekter å gå skal jeg ringe politi eller bv.

Høres kanskje ekstremt ut, men han er ikke helt stabil.

(Sier ikke at far til ditt barn er like ekstrem altså :) det vet jeg jo ikke, men du har nok ditt på det tørre)

Takk :)

Jeg bare lurer på en ting, om jeg kan sende deg en pm litt senere? Siden vi har (hatt) ganske lik situasjon?

Skrevet

Takk :)

Jeg bare lurer på en ting, om jeg kan sende deg en pm litt senere? Siden vi har (hatt) ganske lik situasjon? Anonymous poster hash: 6e2e3...e53

Ja det kan du :)

Skrevet

Forstår godt det er en tøff situasjon for deg, TS.

Hvilke rusmidler bruker han?

Har selv en barnefar som har vært 5 dager annenhver uke med sønnen min i et halvt år nå og har nylig funnet ut at han jevnlig har røykt hasj hele denne tiden. Derfor nekter jeg også samvær for tiden og får mye trusler. Han "skal til retten" og melde meg osv. :(

Skrevet

Forstår godt det er en tøff situasjon for deg, TS.

Hvilke rusmidler bruker han?

Har selv en barnefar som har vært 5 dager annenhver uke med sønnen min i et halvt år nå og har nylig funnet ut at han jevnlig har røykt hasj hele denne tiden. Derfor nekter jeg også samvær for tiden og får mye trusler. Han "skal til retten" og melde meg osv. :(

Du har vel gitt beskjed til barnevernet om dette?

Lurt å være i forkant, så BV er informert om hva som skjer, i tilfelle han faktisk kontakter dem.

Anonymous poster hash: 34c2e...9ac

Skrevet

Jeg har ringt BV og fortalt dem alt, og fikk til svar at "det ikke er en barnevernssak, men fort kan bli det"..?

Helsesøster er uenig i dette og vil sende bekymringsmelding til BV uansett. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Dersom BV går inn i saken ender det nok opp med enda mer trusler og krangling fra hans side. Er sliten av dette. Nekter han samvær og dette kommer jeg til å fortsette med. Har sagt til han at jeg krever han blir rusfri, men dette er lite sannsynlig ettersom han selv er varierende grad motivert for dette og vært hekta på rusen i mangfoldige år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...