AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #1 Skrevet 18. januar 2014 Jeg ble oppringt her en dag, av en selger som spurte om jeg ville ha tilsendt 2 utgaver av illustrert vitenskap + et knivsett. jeg takket ja, men han måtte også ta opptak av at jeg sa ja, og navnet og adressen min. Han sa han ringte fra bonnier, har noen andre blitt oppringt? Det er ikke svindel vel? Ble litt skeptisk når han måtte ta opptak av at jeg sa ja til ting Anonymous poster hash: 68be7...711
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #2 Skrevet 18. januar 2014 Tviler på at det er svindel. De tok opptak av meg his Canal Digital også. Det er sikkert noe nytt de har begynt med slik at folk ikke skal kunne ringe og si at dette har de ikke bestilt osv Anonymous poster hash: 8ef74...b85
Snowblind Skrevet 18. januar 2014 #3 Skrevet 18. januar 2014 Grunnen til at han skal ha opptak er vel fordi at du ikke skal kunne si at du ikke har bestilt det, om du plutselig skulle ombestemme deg.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #4 Skrevet 18. januar 2014 Helt vanlig å gjøre opptak. Det er som en muntlig avtale som blir lagra i en periode etter samtalen. Jeg vil si det er en trygghet for kunden også, for det er en del selgere lover masse, som viser seg å være feil. Da er det kjekt å kunne høre opptaket. Har selgeren sagt feil så må man jo gi det selgeren har lovet. De fleste utgående selgere sender også sms etter opptaket. I smsen står det hva slags avtale du har gått med på osv, bindingstid o.l. Denne må man svare svare samtykkende på for at salget i det hele tatt skal bli registrert. Anonymous poster hash: 3b038...470
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #5 Skrevet 18. januar 2014 Helt vanlig å gjøre opptak. Det er som en muntlig avtale som blir lagra i en periode etter samtalen. Jeg vil si det er en trygghet for kunden også, for det er en del selgere lover masse, som viser seg å være feil. Da er det kjekt å kunne høre opptaket. Har selgeren sagt feil så må man jo gi det selgeren har lovet. De fleste utgående selgere sender også sms etter opptaket. I smsen står det hva slags avtale du har gått med på osv, bindingstid o.l. Denne må man svare svare samtykkende på for at salget i det hele tatt skal bli registrert. Anonymous poster hash: 3b038...470 Ps: det er veldig lurt å være oppmerksom på akkurat hva de sier i opptakene, for det er kun opptaket som er gyldig, ikke hva de eventuelt har sagt FØR opptaket. Vet en del selgere er ganske sleipe på det. Jeg jobber med kundeservice og må innimellom lytte til opptak for å høre hva som ble sagt. Anonymous poster hash: 3b038...470
Zzyzx Skrevet 18. januar 2014 #6 Skrevet 18. januar 2014 Det at de tar opp selve bestillingen, og gir deg beskjed om det, er faktisk veldig bra. Det betyr at de forholder seg til forbrukerlover, forbrukerombudet og forbrukerrådet. Det er en trygghet for deg, som de andre er inne på. Det er forskjellig hvordan dette løses, noen tar opptak av en muntlig bestilling, andre vil ha det skriftlig på f.eks. mail eller sms. Nå er nok Bonnier av de mer seriøse i Norge, bare husk å avbestille abonnementet hvis du ikke ønsker å fortsette å få bladet. Og nå bare antar jeg at vilkårene er som de alltid har vært på sånne ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå