AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #1 Skrevet 18. januar 2014 Jeg er jente og er i tenårene. Venninnene mine mener at folk aldri "tør" å si ting rett ut til meg, være frekk/slem med meg og generelt har stor respekt for meg, de mener også at jeg må passe meg for hvem som er mine ekte venner og ikke, fordi de vet om folk som "rævsleiker" meg. Jeg skjønner ikke helt hvorfor - fordi jeg er i mine øyne langt i fra skummel eller noen "queen b". Jeg behandler folk bra så lenge de behandler meg bra, og that's it. Er det sånn at noen personer utstråler noe som gjør at man får respekt for dem? Jeg tenker at det må jo være det, da jeg føler meg veldig normal i forhold til hvordan jeg og andre oppfører seg blant folk. Litt ekkelt å føle at jeg må oppføre meg annerledes fordi folk føler ditt og datt. Jeg har heller ikke noen spesiell stil/utseende som skiller seg ut og gir et "skummelt" førsteinntrykk for noen. Anonymous poster hash: 37c3a...427 Anonymous poster hash: 6df40...736
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #2 Skrevet 18. januar 2014 Kanskje du har en "myndig" stemme, eller måte å prate på bare :-) Anonymous poster hash: ba588...795
Frk.K Skrevet 18. januar 2014 #3 Skrevet 18. januar 2014 Kan jo hende at du ser litt skummel eller har en oppførsel som virker litt skummel
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #4 Skrevet 18. januar 2014 Har et veldig feminint utseende, får ofte komplimenter, så kan ikke være for at jeg er "stygg-skummel", men opplevde noe jeg kom på nå i slengen en gang. En gutt kom på fest og tok et kraftig kvelertak rundt halsen min, og jeg ble selvfølgelig forbannet og ropte når han endelig slapp taket at "sånn gjør du ikke mot jenter!!" og da så han på meg med verdens mest creepy blikk og sa "du er ikke jente du *navn*, du er mann!". Var veldig ekkelt, for jeg er langt fra mandig (sped, feminin)! Men føler at folk kan ta meg for å være mandig av en eller annen grunn Anonymous poster hash: 6df40...736
Gjest Mupsi Skrevet 18. januar 2014 #5 Skrevet 18. januar 2014 Kanskje du er litt autoritær,bestemt e.l.?
Frk.K Skrevet 18. januar 2014 #6 Skrevet 18. januar 2014 Har et veldig feminint utseende, får ofte komplimenter, så kan ikke være for at jeg er "stygg-skummel", men opplevde noe jeg kom på nå i slengen en gang. En gutt kom på fest og tok et kraftig kvelertak rundt halsen min, og jeg ble selvfølgelig forbannet og ropte når han endelig slapp taket at "sånn gjør du ikke mot jenter!!" og da så han på meg med verdens mest creepy blikk og sa "du er ikke jente du *navn*, du er mann!". Var veldig ekkelt, for jeg er langt fra mandig (sped, feminin)! Men føler at folk kan ta meg for å være mandig av en eller annen grunn Anonymous poster hash: 6df40...736 Er du veltrent å har masse muskler kanskje?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #7 Skrevet 18. januar 2014 Er du veltrent å har masse muskler kanskje? Kanskje du er litt autoritær,bestemt e.l.? Har ikke overdrevet mye muskler, men er ganske bredskuldret til å være så tynn som jeg er, kanskje. Heller heller mer mot det at jeg kan være atoritær, er ikke brautende eller veldig frempå/selvgod, men eier svært få "skrupler" når det kommer til hvor mye jeg lar folk pille meg på nesa, har fått høre at jeg er relativt tom for skamvett når jeg blir utsatt for dårlig oppførsel. Føler likevel ikke at det er nok til å bygge opp så mye "respekt" i seg selv Anonymous poster hash: 6df40...736
Frk.K Skrevet 18. januar 2014 #8 Skrevet 18. januar 2014 (endret) Har ikke overdrevet mye muskler, men er ganske bredskuldret til å være så tynn som jeg er, kanskje. Heller heller mer mot det at jeg kan være atoritær, er ikke brautende eller veldig frempå/selvgod, men eier svært få "skrupler" når det kommer til hvor mye jeg lar folk pille meg på nesa, har fått høre at jeg er relativt tom for skamvett når jeg blir utsatt for dårlig oppførsel. Føler likevel ikke at det er nok til å bygge opp så mye "respekt" i seg selv Anonymous poster hash: 6df40...736 Forskjell på å ha respekt å det å være redd for noen. Om folk respekterer deg så kan det jo være for dine meninger og fordi at du er som du er, at de liker dine synspunkter og meninger og at du er fornuftig. Endret 18. januar 2014 av Frk.K
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #9 Skrevet 18. januar 2014 Forskjell på å ha respekt å det å være redd for noen. Om folk respekterer deg så kan det jo være for dine meninger og fordi at du er som du er, at de liker dine synspunkter og meninger og at du er fornuftig. Det er det jeg ikke liker tanken på, ja. At folk skal være "redd meg" (i verste fall), men da kan de neppe gjøre "alt" for å være min venn? Har aldri vært voldelig mot noen sånn at de skal ha grunn til å være livredd for meg.. Anonymous poster hash: 6df40...736
Frk.K Skrevet 18. januar 2014 #10 Skrevet 18. januar 2014 Det er det jeg ikke liker tanken på, ja. At folk skal være "redd meg" (i verste fall), men da kan de neppe gjøre "alt" for å være min venn? Har aldri vært voldelig mot noen sånn at de skal ha grunn til å være livredd for meg.. Anonymous poster hash: 6df40...736 Kanskje du bare er en sånn person folk føler de må ha på god siden sin.. Jeg vet ikke jeg, folk er sære
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #11 Skrevet 18. januar 2014 Venn deg til det Etter hvert vil du lære deg å gjennomskue folk. Bare ikke endre "mandigheten" din, for det er noe mange kvinner mangler og det gjør dem til dukkker og dørmatter. Anonymous poster hash: ebbcc...9f9
Chien Skrevet 18. januar 2014 #12 Skrevet 18. januar 2014 Min oppfatning er at mange har en personlighet som "krever" respekt fra andre, uten at det er lett å sette fingeren på nøyaktig hva det er. Selvtillit kanskje? Ikke ta deg nær av det. Det må da være bedre å være personen som får respekt og som andre passer seg for, enn den som blir tråkka på og utnytt.
Miss Undercover Skrevet 18. januar 2014 #13 Skrevet 18. januar 2014 (endret) Nå kan jeg ikke se noen grunn til å tolke dette negativt. At du ikke er redd for å sette grenser for deg selv, tyder på at du er genuint trygg. Det er det få tenåringer som er, så der skiller du deg sikkert ut i positiv retning. Folk trekkes mot trygge mennesker, og det er grunnen til at mange vil være venner med deg. Venninner som problematisere dette, skal du ikke høre på. De ønsker nok at de var som deg. (Og at det å være tydelig og sette grenser for seg selv skulle være mandig, er noe ERKETULL. Det er en kvalitet som er helt nødvendig for begge kjønn for å ha et godt liv.) Endret 18. januar 2014 av Miss Undercover
Gjest Coolaid Skrevet 18. januar 2014 #14 Skrevet 18. januar 2014 Alle mennesker utstråler en viss energi. Du utstråler din energi. Energien din blir oppfattet av både mennesker som ikke er flink å tolke den, og av mennesker som er flinke menneskekjennere. Det kan være at venninnene dine opplever at folk smisker seg inn med deg uten at du selv ser det, eller at du ikke syns dette er noe å bry seg med. Kanskje fordi du er sikker på deg selv i mange sammenhenger? Uansett, kanskje du oppleves som en litt myndig og selvsikker person?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå