Gå til innhold

Tips fra andre med naturlige krøller! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vasker hun håret om kvelden, siden det må lufttørkes. Jeg går ganske lenge mellom hver gang jeg vasker, bortsett fra i perioder der jeg trener mye. Jeg børster håret en gang i måneden, det ser rett og slett ikke bra ut når jeg børster det. Ellers er olje i tuppene min beste venn!

Anonymous poster hash: b1210...512
Videoannonse
Annonse
Gjest avocadoen
Skrevet

Da jeg gikk med håret naturlig så klipte de det sånn at det ikke ble som en pyramide (jeg har tykt hår) og de klipte det mens det var vått.

Nå har jeg bob så jeg føhner det sånn at det blir så stritt som mulig (med børste) mens før så bare føhnte jeg det uten børste, men brukte hårskum før jeg føhnte det.

Om jeg skal gå med krøller nå så lager jeg meg masse små fletter om kvelden og sover med flettene så blir krøllene finere enn mine naturlige. Krøllene mine naturlig ser ut som sånn det gjør når man bruker krølltang, bare mer ukontrollert og det synes jeg ikke er så fint :)

Skrevet

Jeg vil annbefale balsammetoden. Håret mitt er så fint etter st jeg startet med dette.

Skrevet

Vil du legge ut før og etter-bilde, muffin? :)

Skrevet

Jeg vil annbefale balsammetoden. Håret mitt er så fint etter st jeg startet med dette.

hvilke produkter bruker du?

Skrevet

Vil du legge ut før og etter-bilde, muffin? :)

det kan jeg må bare få tatt et etter bildet heheh.
Skrevet

hvilke produkter bruker du?

silikonfri balsam og silikonfri hårmousse.
Skrevet

silikonfri balsam og silikonfri hårmousse.

Kan du være mer spesifikk på hvilke merker? Prøvde selv metoden i flere måneder uten forandring, burde vel kanskje prøvd andre produkter...

Skrevet

Det viktigste må vel være masse fuktighet, det gjør at håret mitt ikke kruser seg :) Har ikke hatt noe hell med balsammetoden, håret mitt døde og ble tungt og flatt! :(

Skrevet

Håret mitt er naturlig krøllete, og ganske mykt og fint. Balsammetoden gjorde det veldig merkelig, egentlig, så jeg vasker med mild sjampo, bruker en lett balsam i tuppene og klemmer i en liten ert av Moroccan Oil-hårkremen før det får lufttørke. Blir både spenstige krøller og godt og mykt å ta på :)

Skrevet (endret)

Kan du være mer spesifikk på hvilke merker? Prøvde selv metoden i flere måneder uten forandring, burde vel kanskje prøvd andre produkter...

Bruker neutral balsam til rens. Så tar jeg i elvital den lilla i lengdene. Setter det opp i turban. Så tar jeg hår mousse got be 2 sexy fra schwarzkopf. Husk å rense balsamen lenge da.

Før når jeg tok hårmousse ble det så stivt nå kan jeg til og med ta det i tørt hår og det blir ikke stivt,men former krøllene istedenfor. Prøvd gele,men likte det ikke så godt bedre med mousse. Håret mitt er mindre fett med denne metoden også. Mye mindre frizz. Har holdt på i 2 uker håper det forsetter slik.

Endret av muffin26
Skrevet

Jeg har temmelig langt, tykt, krøllete hår som har en tendens til å bli tørt. Jeg vasker det med shampoo for tørt hår fra Kerastase, Redken All Soft, e.l. Balsam for tørt hår, og hårkur for tørt eller krøllete hår en gang i uka (også Kerastase, jeg er en Kerastase - fan!). Jeg vasker det hver tredje dag (ellers blir det for tørt), og lar det lufttørke. Det skal visst være bedre å bruke en langermet t-skjorte som "turban" i stedet for håndkle, siden det sliter mindre på håret. Har prøvd det, men mistet tålmodigheten med det siden håret ikke ble like tørt med t-skjorte-metoden. Derimot bruker jeg putevar av sateng, det skal jo slite mindre på håret. Jeg har bestandig ren (!!!) arganolje i håret etter vask, og deretter en krem fra Kerastase (hva ellers!) for krøllete hår. Den definerer krøllene fint, og er den beste av alle jeg har prøvd (og det er en del). Jeg klipper håret ca 5 ganger i året, men har ennå ikke funnet en frisør her i Oslo / Akershus som virkelig kan klippe krøllete hår. Klipper det litt opp nederst for at det ikke skal få sånn pyramideform.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Har tykt langt hår! Min frisør er kjempeflink til å klippe krøller! Jeg grader det, ellers blir det flatt på toppen og går ned i en trekant. Håndkletørrer det etter vask, har i olje og krem for krøller og lar det lufttørke. Hvis jeg bruker føner, ser jeg ut som Diana Ross eller Michael Jackson på 70-tallet. Helt tragisk.

Anonymous poster hash: e7be8...d40

Hvor holder frisøren din til? Og er det i oslo? Finner absolutt ingen frisører som kan klippe håret mitt..

• 10 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Lurer fortsatt på om noen har tips til frisør i Oslo som er god på krøller. 

Anonymkode: 50f92...da7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...