AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #1 Skrevet 18. januar 2014 Jeg har langt, naturlig krøllete hår. Det er store korketrekkere, og mye volum. Tidligere har jeg hatt hår til skuldrene, men har nå spart det til under BH-stroppen. Problemet er at krøllene blir tunge, og ikke like mye volum etc. Tenker jeg skal dra en tur til frisøren og bli klippet, men har MANGE dårlige erfaringer fra frisører som ikke kan klippe krøllete hår. Hvordan klipper dere håret deres? Alt like langt? Graderinger/oppklipp? Utbroder! :D Og hvordan tørker dere håret deres? Anonymous poster hash: 079d9...13a 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #2 Skrevet 18. januar 2014 Jeg har langt, naturlig krøllete hår. Det er store korketrekkere, og mye volum. Tidligere har jeg hatt hår til skuldrene, men har nå spart det til under BH-stroppen. Problemet er at krøllene blir tunge, og ikke like mye volum etc. Tenker jeg skal dra en tur til frisøren og bli klippet, men har MANGE dårlige erfaringer fra frisører som ikke kan klippe krøllete hår. Hvordan klipper dere håret deres? Alt like langt? Graderinger/oppklipp? Utbroder! :D Og hvordan tørker dere håret deres?Anonymous poster hash: 079d9...13a Jeg finner ingen som er gode på å klippe krøllete hår, ender derfor opp å bare klippe tupper, for det blir best resultat når ikke frisørene har peiling. Når jeg tørker håret mitt, så bruker jeg håndkle litt med en gang jeg kommer ut av dusjen, har deretter i hårprodukter i hele håret og setter det opp i en dult til jeg har kledd meg og er ferdig på badet. Lar det så luft tørke og tar minst mulig i det. Det eneste jeg gjør er å "klemme" dem under tørking. Bruker Tigi foxy curls og Fudge saltvansspray. Hvilke produkter bruker du? Anonymous poster hash: 8a7bd...c9a
Fuglen Skrevet 18. januar 2014 #3 Skrevet 18. januar 2014 Jeg har ca like langt hår som deg, og jeg har det litt oppklipt. Ellers blir det veldig flatt på toppen, selv om jeg har veldig tykt hår. Har egentlig ikke funnet en frisør i Oslo som er god på krøller, så hvis noen vet om noen tar jeg gjerne imot tips! Jeg vasker det, lar det tørke i håndkle-turban i ca 10-15 minutter, før jeg bruker en blanding av litt Bio Silk og Moroccanoil sin krøllekrem. Så lar jeg det helst lufttørke, da blir det finest. Hvis jeg må tørke det raskere, bruker jeg hårføner med det store diffuser-munnstykket. Tar gjerne imot andre krølle-tips
Gjest Whitestripes Skrevet 18. januar 2014 #4 Skrevet 18. januar 2014 Jeg klipper opp håret, for ulike lengder gjør det mindre tungt og får krøllene finere fram. Først og fremst må du finne en frisør som du er fornøyd med og som kjenner håret ditt. En god klipp har gjort underverker for mine (uregjerlige) krøller. Nå er jeg faktisk blitt venn med dem, etter mange år med å kjempe mot dem.
Galactica Skrevet 18. januar 2014 #5 Skrevet 18. januar 2014 Jeg klipper også opp håret, fordi det ofte blir flatt på toppen. Har en flink frisør jeg har hatt i flere år. Etter vask klemmer jeg inn litt krem som definerer krøllene og så lar jeg det lufttørke. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #6 Skrevet 18. januar 2014 Har tykt langt hår! Min frisør er kjempeflink til å klippe krøller! Jeg grader det, ellers blir det flatt på toppen og går ned i en trekant. Håndkletørrer det etter vask, har i olje og krem for krøller og lar det lufttørke. Hvis jeg bruker føner, ser jeg ut som Diana Ross eller Michael Jackson på 70-tallet. Helt tragisk. Anonymous poster hash: e7be8...d40 2
Gjest Gresshoppesang Skrevet 19. januar 2014 #7 Skrevet 19. januar 2014 Jeg bruker Jäson sin balsam til vask og Davines sin grønne kur på krukke som balsam. Funker greit. Det er litt forskjellig hva jeg bruker, men nå har jeg testet ut dette noen måneder. Bruker ikke Shampo, men vasker det en gang ca hver fjerde uke med en renseshampo og tar en lang seanse med Morroccanoil sin hårkur i. Før dette prøvde jeg Wen, men det var lite for pengene. Har i en leave-in balsam i håret og lar det alltid lufttørke. Tørker ikke med håndduk, men tuller den rundt hodet noen minutter, sånn at det ikke skal renne vann fra håret. Har skulderlengde og humørsykt hår; noen ganger ser det ut som en lampeskjerm, mens andre ganger legger det seg jevnt og fint. Dersom det er lampeskjerm-dag og jeg skal noe, hjelper det med volum-pudder på toppen. Det hender seg jeg bruker glattetangen på slike dager, dersom jeg har tid.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #8 Skrevet 19. januar 2014 Jeg bruker ikke noen faste produkter, men jeg bruker shampo og balsam og mousse. MÅ tørke det med hårføner, hvis ikke blir det veldig rart. Bruker en hårføner med stort munnstykke og tørker det med hode opp-ned. Anonymous poster hash: c5d5a...069
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #9 Skrevet 19. januar 2014 Jeg har ganske langt hår, til midt på ryggen. Vet ikke om jeg skal definere det som krøllete, bølgete eller hva. Når det regner, yrer eller er veldig fuktig får jeg veldig tette korketrekkere. Lar jeg det lufttørke så får jeg korketrekkere fra ørene og ned, men det tar jo gjerne 6-7 timer før det er tørt. Så jeg pleier å føne det. Da blir det EKSTREMT frizzy, ser kjempeskadet ut og jeg kan rett og slett ikke gå slik, så det ender som regel med at jeg setter det opp eller bruker slettetang på hele håret. Slik ser håret mitt ut når jeg føner det, uansett hvor mye olje jeg bruker: http://www.hairrepairteam.com/images/rebeccabefore.jpg Jeg er møkk lei av å rette håret, og er egentlig ganske glad i krøllene jeg får når det regner. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få dem best mulig frem uten å vente i 7 timer på at håret skal lufttørke? Gjerne produkter og fremgangsmåter. Anonymous poster hash: 48415...269
Gjest Gresshoppesang Skrevet 19. januar 2014 #11 Skrevet 19. januar 2014 Jeg har ganske langt hår, til midt på ryggen. Vet ikke om jeg skal definere det som krøllete, bølgete eller hva. Når det regner, yrer eller er veldig fuktig får jeg veldig tette korketrekkere. Lar jeg det lufttørke så får jeg korketrekkere fra ørene og ned, men det tar jo gjerne 6-7 timer før det er tørt. Så jeg pleier å føne det. Da blir det EKSTREMT frizzy, ser kjempeskadet ut og jeg kan rett og slett ikke gå slik, så det ender som regel med at jeg setter det opp eller bruker slettetang på hele håret. Slik ser håret mitt ut når jeg føner det, uansett hvor mye olje jeg bruker: http://www.hairrepairteam.com/images/rebeccabefore.jpg Jeg er møkk lei av å rette håret, og er egentlig ganske glad i krøllene jeg får når det regner. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få dem best mulig frem uten å vente i 7 timer på at håret skal lufttørke? Gjerne produkter og fremgangsmåter. Anonymous poster hash: 48415...269 Det er ingen vei utenom lufttørking dersom håret ditt ser sånn ut etter føning. Jeg har vått hår lenge etter at jeg har kommet på jobb om morgenen og har rett og slett bare vent meg til det.
Cottonera Skrevet 19. januar 2014 #12 Skrevet 19. januar 2014 Jeg har korketrekker-krøller som nesten når meg til midjen! Det har veldig lett for å bli krusete, så jeg er ganske nøye på hvordan jeg "styler" det, haha. Jeg starter alltid med vått hår som jeg børster igjennom før jeg tar to "pumper" med TIGI Small Talk som jeg påfører ved å rake det inn i håret. Jeg lar det deretter lufttørke så mye som mulig før jeg føner det med en diffuser. Deretter pleier jeg å ta bittelitt jojoba - eller kokosnøttolje på hårtuppene mine siden de har en tendens til å se ekstremt slitte ut.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #13 Skrevet 19. januar 2014 Jeg kan ikke klippe det opp. Da ser jeg ut som en mikrofon. Men det er sikkert avhengig av hårtypen. Jeg har ikke så tykt hår (selv om det pga. krøllene ser tykt ut), og hårstråene er veldig fine og lette. Hadde jeg hatt kraftigere hår, hadde det sikkert vært annerledes. Har det til litt nedenfor skuldrene. Anonymous poster hash: 569e3...0c7 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #14 Skrevet 19. januar 2014 Det er ingen vei utenom lufttørking dersom håret ditt ser sånn ut etter føning. Jeg har vått hår lenge etter at jeg har kommet på jobb om morgenen og har rett og slett bare vent meg til det. Ånei Jeg hater å gå med vått hår, fryser og blir lett forkjøla. Ikke noe mirakelkur man kan putte i det altså? Hehe. Var 2 uker i Hellas i sommer og lot håret lufttørke, aldri vært så fin på håret i hele mitt liv, men med en gang jeg kom hjem til vestlandet så ser jeg ut som trollmor igjen. Kanskje jeg rett og slett skal emigrere til varmere strøk Anonymous poster hash: 48415...269
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #15 Skrevet 19. januar 2014 Jeg må rett og slett planlegge når jeg skal vaske håret på vinteren. Kan ikke gå ut med vått hår og blir helst på sen ettermiddag i ukedagene. Da tørker det til jeg skal legge meg. Anonymous poster hash: e7be8...d40 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #16 Skrevet 19. januar 2014 Wow! For en respons, jenter! Tusen takk for alle bidrag! Jeg skal sannelig få klippet opp håret mitt i løpet av neste uke, siden så mange av dere gjør det! Det har jeg aldri prøvd før, blir spennende. Håper jeg finner en frisør som har krøller selv Selv kammer jeg kun håret før jeg dusjer det (som jeg gjør 2-3 ganger i uken, siden krøllete hår fort blir tørt). Jeg bruker H/M Saltvannspray, arganolje og got2b big volume mousse til slutt. Lar det så luft tørke, blir finest slik. Som mange andre får jeg full afro hvis jeg nærmer meg en hårføner Ts Anonymous poster hash: 079d9...13a
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #17 Skrevet 19. januar 2014 Jeg har kortere hår enn dere andre i tråden her. Mitt var fullstendig håpløst helt fram til jeg klippet det kort. Det var krøllete, men ble så flatt på toppen at jeg aldri var fornøyd. Nå er det oppklippet, med de lengste lengdene til skuldrene, og de korteste (opp mot ansiktet) er så kort som til øynene. Det blir fremdeles flatt på toppen, så jeg må jevnlig klippe det kraftig opp. Har ganske tynt hår, egentlig, men det ser tykt ut pga krøllene og luften i det. Jeg bruker krølleserien (sjampo og balsam) til Goldwell, den funker perfekt til det fine håret mitt. Ellers bruker jeg krøllekremen til bumble&bumble. Forsøker meg på olje/serum innimellom, men det funker aldri på håret mitt. Ellers er jeg en stor fan av tørrshampo, da røttene mine blir svært fort fete, og kombinert med hårføner får jeg faktisk løftet håret på toppen av hodet. Hehe, ser ikke ut som om mitt hår ligner på noen av deres.. Har en kjempeflink frisør, holder til i Stavanger-området.Anonymous poster hash: 77f74...479
vimsefrøken Skrevet 21. januar 2014 #18 Skrevet 21. januar 2014 Wow! For en respons, jenter! Tusen takk for alle bidrag! Jeg skal sannelig få klippet opp håret mitt i løpet av neste uke, siden så mange av dere gjør det! Det har jeg aldri prøvd før, blir spennende. Håper jeg finner en frisør som har krøller selv Selv kammer jeg kun håret før jeg dusjer det (som jeg gjør 2-3 ganger i uken, siden krøllete hår fort blir tørt). Jeg bruker H/M Saltvannspray, arganolje og got2b big volume mousse til slutt. Lar det så luft tørke, blir finest slik. Som mange andre får jeg full afro hvis jeg nærmer meg en hårføner Ts Anonymous poster hash: 079d9...13a Ett lite tips, Saltvannsspray kan fort gjøre tørt hår værre. Vet ikke om noenting som tørker ut håret like mye som det. Synd egentlig, for fantastisk fin for å definere litt rufsete krøller syns nå jeg. 2
Vasa Skrevet 21. januar 2014 #20 Skrevet 21. januar 2014 Til daglig vasker jeg året om kvelden. Har i en krem og grer. Setter det i en knute. Om morgenen sprayet jeg med vann før jeg grer, også tar jeg i hårskum. Skal jeg bort blir det håndkletørking også hårskum. Da kommer krøller finere frem. Jeg har også gradert klipp Hiver meg på med et spm. Noen med tips om god hårskum?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå