Gå til innhold

Min kone vil ikke ha sex men sier hun fortsatt elsker meg ?

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop

hei

Trenger noen råd her. Min kone og jeg har hatt ett ganske dårlig samliv de siste 7 årene. Sex og intimitet er vært sjeldent (sex kanskje 4 ganger i året de siste 7 årene). Vi har barn sammen så dette er vel hovedgrunn til at jeg ikke har gått fra henne. Vi er veldig gode venner da, samarbeider godt om hverdagen osv.

Jeg har snakket med henne om dette mange mange ganger opp gjennom årene. Hun svarer egentlig ingenting, sier hun bare ikke har lyst. Nå har jeg fått nok. Det har blitt ganske mange avvisninger gjennom årene så jeg har vel også det siste året gitt opp.

Jeg sa til henne for en stund siden at nå var jeg ferdig, visste ikke om jeg elsket henne osv. Hun sier hun elsker meg og det er for meg helt uforståelig.

Noen kvinner som kan gi noen råd rundt dette? Hvordan kan man elske mannen sin og ignore han over så mange år selv etter flere samtaler rundt dette? Lite sexlyst i perioder er jo greit men 7 år da - kan kvinner bare låse seg slik?

mvh ts

Anonymous poster hash: 4f1c7...b90

kanskje hun elsker deg på en annen måte

Fortsetter under...

Gjest LongJohnson

hei

Trenger noen råd her. Min kone og jeg har hatt ett ganske dårlig samliv de siste 7 årene. Sex og intimitet er vært sjeldent (sex kanskje 4 ganger i året de siste 7 årene). Vi har barn sammen så dette er vel hovedgrunn til at jeg ikke har gått fra henne. Vi er veldig gode venner da, samarbeider godt om hverdagen osv.

Jeg har snakket med henne om dette mange mange ganger opp gjennom årene. Hun svarer egentlig ingenting, sier hun bare ikke har lyst. Nå har jeg fått nok. Det har blitt ganske mange avvisninger gjennom årene så jeg har vel også det siste året gitt opp.

Jeg sa til henne for en stund siden at nå var jeg ferdig, visste ikke om jeg elsket henne osv. Hun sier hun elsker meg og det er for meg helt uforståelig.

Noen kvinner som kan gi noen råd rundt dette? Hvordan kan man elske mannen sin og ignore han over så mange år selv etter flere samtaler rundt dette? Lite sexlyst i perioder er jo greit men 7 år da - kan kvinner bare låse seg slik?

mvh ts

Anonymous poster hash: 4f1c7...b90

Fordi hun elsker det du har å tilby henne (stabilitet, trygget, en far for ungene o.s.v), men hun bryr seg ikke om deg og unner deg derfor ikke noe spesielt.

• Liker 4
Gjest LongJohnson

Jeg lurer på om ts noen gang har hørt om asexualitet? For det er jo endel som er det.

Anonymous poster hash: 0e990...958

Hadde ikke kostet så mye å slenge seg på rygg av og til allikevel. Jeg syns det er å plage et annet menneske å holde på sånn, sex 4 ganger i året, og så forvente monogami utenom. Det grenser til sadisme.

Endret av LongJohnson
  • Liker 3

Veldig mye bra her, dette minner utrolig mye om min situasjon. Vi blev sammen da jeg var 30, sexlivet var bra men jeg merket hun ikke var så erfaren, der var mange ting som hun anså som ikke normalt. Jeg har alltid hatt stor lyst og har gjort en del rare ting for å overraske, som f.eks. å servere en middag mens vi begge satt i badekarret. Hun har nesten aldrig tatt initiativet til sex.

Etterhvert har samboeren fått en krevende jobb, jobber sent, skal tidlig opp, jobber mye hjemme også og sex blev en mangelvare, der kunne gå måneder imellom.

Og ja, det krever enormt mye av en sånn person å legge seg på ryggen, det er sent, skal tidlig opp, vil hellere se film, og standard svaret, vi kan gjøre det imorgen. Neste dag ser man frem til dette hele dagen, er snill, tenner stearinlys, lager middag, lager fotbad, på kvelden begynner ballerne å gjøre vondt fordi man har ventet så lenge, til slutt kan man knappt gå så vondt gjør det. Endelig innser man at hun hadde håpet man hadde glemt det og man må på do og fikse det selv så man i det minste kan sove....

Hun blir irritert over at jeg blir irritert og skuffet.

Når man prøver igjen etter en måneds tid kommer der bare : det var da voldsomt til mas da....

Til slutt overveide jeg å flytte ut for jeg ville ikke bare være en hushjelp og hun innrømmet hun hadde forsømt meg så nå er det litt bedre men der er fortsatt faste tider, man kan ikke sånn uten videre legge seg inn til henne på morgenen på en lørdag og forvente ømhet, det går ikke.

Hun har intet behov for sex, kan fint leve uten, og hun ser på det som litt grisete, der er vi helt forskjellige. Samtidig ønsker hun oppmerksomhet og komplimenter fra andre om at hun ser fin ut, hun er ganske opptatt av å se fin ut. Det er veldig viktigt for henne hva andre mener om henne.

• Liker 1

hei

første gang her inne da, så ikke startet slike tråder før.

Ja har stilt henne til veggs. Hun er stresset, sier at jeg har bestemt meg for å gå. Sikkert ikke riktig av meg men litt ærlighet i ett ekteskap må være lov tenker jeg.

Hun sier at hun kan prøve men lover ikke noe..... Vet at valget mitt er enten å overføre problemene til ungene eller leve i ett platonisk forhold. Det siste vet jeg ikke om jeg klarer.

Forstår bare ikke henne, hun kan heller ikke ha det bra....

mvh ts

Anonymous poster hash: 3e070...542

Hvis du ikke har startet denne tråden før, så bør du prøve å søke opp en med liknende opplevelse, for akkurat samme scenario har vært her før.

- Slutt på sexen men hun sier hun elsker ham

- Økonomisk skjevhet, han eier hus og hytte

- Hun er komfortabel og spør hva hun skal gjøre økonomisk dersom han drar

- De har vært i terapi men kommer ingen vei

- Hun sier hun "bare ikke har lyst"

- Har sex noen få ganger i året

En slik tråd har vært skrevet (to ganger tror jeg), så søk igjennom forumet

Annonse

Jeg liker intimitet, men sex klarer jeg meg uten. Vi har det ca 5-10 x pr år.

Vi har vert sammen i 16 år

Savner å kunne snakke sammen, og sitte å holde rundt hverandre. Mannen har ikke noe å snakke om, tenker ikke på noe, når jeg spørr han.

At han hjelper til i huset og med ungene hjelper til. Da slipper jeg å irritere meg mere, og gå med sinne.

Så det er bedre. Kunne ønske han kunne bli bedre å kunne prate med.

Anonymous poster hash: 1a4d5...f8f

La oss snu spørsmålet også... Elsker du henne selv om hun ikke vil ha sex?

Jeg skjønner igrunn det er frustrerende, men noen kvinner har bare ikke sexlyst.

Kan være andre grunner og,. kanskje hun innerst inne et lesbisk?

Anonymous poster hash: a9f6c...052

Jeg tenker, kan det være at man er litt for snar med å ta til takke med en partner? Var man aldri veldig stormende forelsket i partneren men ville ikke være alene? Jeg er i en slik situasjon. Har null sexlyst med min mann. Jeg var aldri 100% forelsket. Angrer på at jeg ikke forsto fra begynnelsen av at vi ikke var ment for hverandre. Nå er alt vanskelig, jeg er konfliktsky og håper han skal dumpe meg slik at han ikke er den som sitter knust igjen.

En dag blir det nok brudd, er bare så redd for å såre han.

Anonymous poster hash: 3ffeb...d25

Jeg tenker, kan det være at man er litt for snar med å ta til takke med en partner? Var man aldri veldig stormende forelsket i partneren men ville ikke være alene? Jeg er i en slik situasjon. Har null sexlyst med min mann. Jeg var aldri 100% forelsket. Angrer på at jeg ikke forsto fra begynnelsen av at vi ikke var ment for hverandre. Nå er alt vanskelig, jeg er konfliktsky og håper han skal dumpe meg slik at han ikke er den som sitter knust igjen.

En dag blir det nok brudd, er bare så redd for å såre han.

Jeg har vært der du er i MANGE år. Mitt råd til deg er at du må komme deg videre både for din egen og for hans del. Dere vil får det bedre begge to. Og spesielt om dere ikke har barn enda. Vi hadde det, men allikevel vil jeg si at vi har det bedre alle sammen nå enn alle de årene jeg bodde der uten sexlyst og med verdens dårligste samvittighet. Det er ikke bare å legge seg på rygg som noen over her anbefalte. Å ha sex mot sin egen vilje er å ødelegge sexlivet fullstendig. Jeg trodde seriøst jeg var aseksuell som aldri hadde lyst på min mann. 'Heldigvis kom jeg meg ut av dette forholdet og fant ut at jeg er ikke aseksuell, men at jeg aldri hadde kjemi med min eks, og derfor ikke tente på ham.

• Liker 1

Jeg har vært der du er i MANGE år. Mitt råd til deg er at du må komme deg videre både for din egen og for hans del. Dere vil får det bedre begge to. Og spesielt om dere ikke har barn enda. Vi hadde det, men allikevel vil jeg si at vi har det bedre alle sammen nå enn alle de årene jeg bodde der uten sexlyst og med verdens dårligste samvittighet. Det er ikke bare å legge seg på rygg som noen over her anbefalte. Å ha sex mot sin egen vilje er å ødelegge sexlivet fullstendig. Jeg trodde seriøst jeg var aseksuell som aldri hadde lyst på min mann. 'Heldigvis kom jeg meg ut av dette forholdet og fant ut at jeg er ikke aseksuell, men at jeg aldri hadde kjemi med min eks, og derfor ikke tente på ham.

Takk for dine ord. Du har helt rett og det vet jeg. Vi har ingen barn sammen, så den eneste grunnen til jeg ikke har gådd enda er fordi jeg er redd for å såre han. Må bare mote meg opp å gjennomføre, det blir nok til det beste for begge. Vi har mer et søskenforhold føler jeg. Vil fortsette å ha han som venn fordi vi er jo gode venner, de beste. Vi er bare ikke et kjærestepar.

Det er derfor det skremmer meg at folk ofte blir rådet til å kjempe for forholdet. Par terapi, gresset er ikke grønnere på den andre siden osv. Noen ganger ER det nok grønnere. Ikke alt bør fikses.

• Liker 2

Annonse

Hun tar deg for gitt, og hun tror at du ikke kommer til å dra fra henne alternativt at hun tror det vil være lett å erstatte deg. Hun tror at du ikke er særlig attraktiv må kjøtt markedet.

Det jeg ville gjort var å få henne til å kjenne på sjalusi igjen.

1. Begynn å trene få vekk de overflødige kiloene.

2. Begynn å snakke til jenter på en hyggelig / flørtende tone, ikke nøytral slik som du sikkert har blitt vant til.

3. Etter at du har kommet i match vekt, kjøp nye klær på fine butikker. Få jentene i butikken til å hjelpe deg å plukke ut klær.

4. Kjøp deg en dyr smarttelefon( en ny mobil er svært viktig, dette signaliserer at du har god økonomi/jobb).

5. Ring noen single kamerater og si at du vil være med ut på byen en dag i uken /måneden.

Når kona di ser hvordan andre jenter smiler og behandler deg bra vil hun bli sjalu, og føle at du faktisk er noe å miste. Da vil biologien i henne kicke inn og hun vil få sekslysten tilbake.

Om dette ikke skulle skje, så er du klar for single livet, samtidig som du ga ekteskapet en fair sjanse.

Anonymous poster hash: 4a898...eac

Noen snakker av erfaring her,og det vil jeg også gjøre. Det er skett ikke sikkert at hun ikke har l y st til å ha sex.

Det kan være noe som plager henne. Kanskje det er vanskelig for henne å snakke om det,men spør henne,og se reaksjonen.

Hvis hun bare ikke v i l ,syns jeg det tyder på likegyldighet jeg.

Men mitt råd er å i k k e presse henne.

Mitt råd er at du ikke gjør noe fremstøt på en stund! Vær som du er ellers(håper du gir henne oppmerksomhet og hjelper til hjemme,viktig for mange :)

La det altså gå tid før du tar intiativ igjen selv om det vil koste deg mye. Det k a n iallefall funke.

Lykke til.

Anonymous poster hash: 69806...393
Annonse

Hun tar deg for gitt, og hun tror at du ikke kommer til å dra fra henne alternativt at hun tror det vil være lett å erstatte deg. Hun tror at du ikke er særlig attraktiv må kjøtt markedet.

Det jeg ville gjort var å få henne til å kjenne på sjalusi igjen.

1. Begynn å trene få vekk de overflødige kiloene.

2. Begynn å snakke til jenter på en hyggelig / flørtende tone, ikke nøytral slik som du sikkert har blitt vant til.

3. Etter at du har kommet i match vekt, kjøp nye klær på fine butikker. Få jentene i butikken til å hjelpe deg å plukke ut klær.

4. Kjøp deg en dyr smarttelefon( en ny mobil er svært viktig, dette signaliserer at du har god økonomi/jobb).

5. Ring noen single kamerater og si at du vil være med ut på byen en dag i uken /måneden.

Når kona di ser hvordan andre jenter smiler og behandler deg bra vil hun bli sjalu, og føle at du faktisk er noe å miste. Da vil biologien i henne kicke inn og hun vil få sekslysten tilbake.

Om dette ikke skulle skje, så er du klar for single livet, samtidig som du ga ekteskapet en fair sjanse.

Anonymous poster hash: 4a898...eac

Kan være lurt dette selv om jeg ga annet svar :)

Anonymous poster hash: 69806...393

Jeg lurer på om ts noen gang har hørt om asexualitet? For det er jo endel som er det.

Anonymous poster hash: 0e990...958

Men det er uvanlig at noen BLIR det. Det er typisk noe man vokser opp med.

Endret av Druid
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...