AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #1 Del Skrevet 17. januar 2014 hei Trenger noen råd her. Min kone og jeg har hatt ett ganske dårlig samliv de siste 7 årene. Sex og intimitet er vært sjeldent (sex kanskje 4 ganger i året de siste 7 årene). Vi har barn sammen så dette er vel hovedgrunn til at jeg ikke har gått fra henne. Vi er veldig gode venner da, samarbeider godt om hverdagen osv. Jeg har snakket med henne om dette mange mange ganger opp gjennom årene. Hun svarer egentlig ingenting, sier hun bare ikke har lyst. Nå har jeg fått nok. Det har blitt ganske mange avvisninger gjennom årene så jeg har vel også det siste året gitt opp. Jeg sa til henne for en stund siden at nå var jeg ferdig, visste ikke om jeg elsket henne osv. Hun sier hun elsker meg og det er for meg helt uforståelig. Noen kvinner som kan gi noen råd rundt dette? Hvordan kan man elske mannen sin og ignore han over så mange år selv etter flere samtaler rundt dette? Lite sexlyst i perioder er jo greit men 7 år da - kan kvinner bare låse seg slik? mvh ts Anonymous poster hash: 4f1c7...b90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cascade Skrevet 17. januar 2014 #2 Del Skrevet 17. januar 2014 Dette er desverre helt normalt. Vet ikke om det skjer med deg, men noen ganger kan intimiteten gå bort men man elsker fortsatt partneren og ønsker seg egentlig ikke noe annent liv. Man kan være svært interessert i komplimenter fra andre menn, flørte litt osv, men man søker vel egentlig bare litt moro. Jeg fortalte selv samboeren at jeg vurderte å flytte ut, vi har vært sammen over 20 år, og hun innrømmet har hun hadde forsømt meg så akkurat nå er det litt bedre, men hun jobber veldig mye og har ikke overskud som jeg har. Jeg er veldig tålmodig, men som deg, der er en grense et sted. Noen ganger ser jeg sånn på det at man kan ikke få alt her i livet. Jeg hadde verdens beste samboer da jeg var ung, hun elsket sex, men desverre også med andre menn, nå er jeg glad bare jeg får lov å oppleve endda en dag med min samboer, høre hennes stemme, lage kaffe og mat til henne, massere føttene hennes osv, og hun verdsetter meg, men hun elkser meg ikke som jeg elsker henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #3 Del Skrevet 17. januar 2014 Uff håper det ikke blir slik med meg og samboer. Han har mye mindre sexlyst enn meg, 1 -2 ganger i uka er maks for han, mens jeg hadde foretrukket det flere ganger til dagen... Om det blir mindre... Nei uff..Anonymous poster hash: 51548...8ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mupsi Skrevet 17. januar 2014 #4 Del Skrevet 17. januar 2014 Har dere snakket om å ha et åpent seksuelt forhold hvor dere kan ha sex med andre? Jeg tror det er fint mulig å elske noen veldig høyt men ikke ha sexlyst. Har hun vært hos legen og sjekket østrogen nivået sitt o.l? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marie90 Skrevet 17. januar 2014 #5 Del Skrevet 17. januar 2014 Jeg ville bedt henne med til en samlivsterapeut hvis hun ikke vil snakke åpent med deg privat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Makemeloveit Skrevet 17. januar 2014 #6 Del Skrevet 17. januar 2014 Jeg tror ikke dette er noe som kommer til å være slik for alltid. Mitt tips: Gjør noe romantisk sammen og så start en samtale. I samtalen går du inn veldig forståelsesfull og lytt godt! Vær der for henne og spør om det er noe som plager henne, gjerne hvorfor hun ikke vil ha sex med deg. Kanskje er hun redd for et eller annet, helt plutselig? Det er normalt å bli usikker selv over lang tid. Kanskje det er noe annet som plager henne, som går ut over dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Makemeloveit Skrevet 17. januar 2014 #7 Del Skrevet 17. januar 2014 Har dere snakket om å ha et åpent seksuelt forhold hvor dere kan ha sex med andre? Jeg tror det er fint mulig å elske noen veldig høyt men ikke ha sexlyst. Har hun vært hos legen og sjekket østrogen nivået sitt o.l? Dette ville jo vært utroskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Whitestripes Skrevet 17. januar 2014 #8 Del Skrevet 17. januar 2014 Jeg tror ikke dette er normalt, og heller ikke noe som går over av seg selv. Her er det nok tryggheten i det kjente som gjør at hun sier hun elsker deg og vil holde sammen. Å gå til noe ukjent er skummelt. Du må jo bare insistere på at dere søker hjelp, ellers er dette nytteløst. Hvis man ikke skal ha et sexliv, kan man like gjerne bo sammen med en kompis. Jeg synes det er utrolig dårlig gjort å nekte partneren sin et sexliv, og attpå til vise null vilje til å endre situasjonen. Man er virkelig egoist hvis man mener at partneren bare skal finne seg i at man ikke har sexlyst, og dermed frarøve den andre sex også. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 17. januar 2014 #9 Del Skrevet 17. januar 2014 Dette ville jo vært utroskap? Poenget med et _åpent_ forhold, er nettopp at slikt ikke er utroskap. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartbeat Skrevet 17. januar 2014 #10 Del Skrevet 17. januar 2014 hei Trenger noen råd her. Min kone og jeg har hatt ett ganske dårlig samliv de siste 7 årene. Sex og intimitet er vært sjeldent (sex kanskje 4 ganger i året de siste 7 årene). Vi har barn sammen så dette er vel hovedgrunn til at jeg ikke har gått fra henne. Vi er veldig gode venner da, samarbeider godt om hverdagen osv. Jeg har snakket med henne om dette mange mange ganger opp gjennom årene. Hun svarer egentlig ingenting, sier hun bare ikke har lyst. Nå har jeg fått nok. Det har blitt ganske mange avvisninger gjennom årene så jeg har vel også det siste året gitt opp. Jeg sa til henne for en stund siden at nå var jeg ferdig, visste ikke om jeg elsket henne osv. Hun sier hun elsker meg og det er for meg helt uforståelig. Noen kvinner som kan gi noen råd rundt dette? Hvordan kan man elske mannen sin og ignore han over så mange år selv etter flere samtaler rundt dette? Lite sexlyst i perioder er jo greit men 7 år da - kan kvinner bare låse seg slik? mvh ts Anonymous poster hash: 4f1c7...b90 Begjæret har vel begynt å dale som det mange ganger gjør når hverdagen kommer og man tar hverandre for gitt. Den første forelskelsen har forlatt kroppen og man havner i dvale. Noen bare ikke ønsker så mye sex og har ikke det behovet. Du må lete etter en kvinne som vil ha sex like mye som deg. Eller bare godta at slik er det, hun vil ikke ha sex lengre, tenner vel ikke på samme mann etter så mange år. Men hun kan allikevel elske deg. Har selv vært i flere samboerforhold og opplevd engang at sexen dabbet mye av og da var det slutt gitt! Nå har jeg endelig funnet en mann med like stor appetitt på sex som meg, 2-4 ganger sex daglig og vi har vært sammen i snart tre år Håper det fortsetter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Makemeloveit Skrevet 17. januar 2014 #11 Del Skrevet 17. januar 2014 Poenget med et _åpent_ forhold, er nettopp at slikt ikke er utroskap. Jeg vet jo hva det betyr! Men etter min mening hadde det føltes helt feil å vært i et forhold og hatt sex med andre. Men ofc, folk har jo selvfølgelig forskjellig syn på ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mupsi Skrevet 17. januar 2014 #12 Del Skrevet 17. januar 2014 Jeg vet jo hva det betyr! Men etter min mening hadde det føltes helt feil å vært i et forhold og hatt sex med andre. Men ofc, folk har jo selvfølgelig forskjellig syn på ting folk er forskjellige :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #13 Del Skrevet 17. januar 2014 hei vi er på slik parterapi. Damen som jobbet der avsluttet samtalen med å spørre meg om dette var noe vits å fortsette med eller om vi skulle gå rett på mekling...... Gikk tydeligvis ikke så bra :-). Har prøvd djevelsk mye, være romantisk osv. Jeg er ikke ute etter slike råd egentlig. Mitt ønske er å forstå hvorfor det er blitt slik. Whitestripe nevnte trygghet, ja det er min teori også. Lønnsmessig er vi veldig forskjellige, jeg tjener veldig bra - hun normalt. Jeg kan sitte med hus og hytte, hun kan ikke. Dette var hennes første respons når hun forsto hvor lei jeg var. Det jeg er nyskjerrig på; hvordan er konen min skrudd sammen? Hun var ikke slik før - da hadde hun ett behov for nærhet. Hun sier at de siste 7 årene har vært helt ok, hun ser at det har vært problemer men opplever de ikke som vesentlige for henne selv om hun har fortstått at det har vesentlige for meg. Jeg vil være en MANN for en kvinne som begjærer meg - ikke bare en samarbeidspartner....... Noen synspunkter på hvordan hun har klart 7 år uten nærhet tydeligvis ganske problemfritt. 4 ganger i året er veldig forskjellig fra 1 gang i uka da..... mvh ts Anonymous poster hash: 3e070...542 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #14 Del Skrevet 17. januar 2014 Undrer meg hver gang en slik problemstilling dukker opp. mannen ser kun mangelen på sex som problemet mens vi kvinner ser mangelen på nærhet og kjærlighet som problemet. Når man ikke får kjærlighet, oppmerksomhet og nærhet så tror kvinnen at han ikke syns hun er attraktiv og lysten på sex blir nokså lav. Føler du ikke for å gi henne dette så er det kanskje ikke det du vil. Det går jo selvsagt begge veier men been there done that og det funker dårlig i lengden. KOMMUNIKASJON for pokker!Anonymous poster hash: 4f148...b5d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johans1 Skrevet 17. januar 2014 #15 Del Skrevet 17. januar 2014 (endret) Uff, dette må føles så utrolig.. Kjipt. Jeg har ikke så mange ord for det. Jeg er kvinne, og skulle helst hatt sex hver eneste dag. Det har dabbet litt av i det siste, dessverre. Men vi har i det minste sex hver uke. Jeg vet ikke hva det er... Sex er ikke bare sex for meg; det er nærhet, intimitet, spenning, kjærlighet, omsorg, det er hett, sexy, deilig. For meg betyr sex masse, fordi det er så mye mer enn bare sex. Hvis min samboer hadde mistet lysten på sex helt.. da hadde jeg følt at han mistet litt lysten på meg. Jeg hadde blitt utrolig deppa. Det kommer vel an på personen, og hvordan hun er. Kanskje har hun for lite østrogen? Eller så har hun bare mista lysten på sex helt.. Jeg vet ikke. Håper det fikser seg.. Kan tenke meg at det kan bli tungt med årene. Du kan jo alltids ta henne med på en date; spise god mat, flørte med henne, massere henne, eller noe annet koselig. Kanskje hun får lysten når hun får slik oppmerksomhet Klem til deg! Endret 17. januar 2014 av johans1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #16 Del Skrevet 17. januar 2014 Nærhet er jo ikke det samme som sex da. Får hun nærhet annet steds fra? Massasje, fotsonebehandlinger, klemmer fra barna(hvis dere har) o.l. Noen damer kan bli slik at så lenge de ikke har sex så blir de ikke spesielt kåte heller, og tenker heller ikke spesielt mye på sex. Kanskje bare rett før menstruasjon f.eks. Anonymous poster hash: 13001...e04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marie90 Skrevet 17. januar 2014 #17 Del Skrevet 17. januar 2014 Du har startet tråder om dette før? Jeg vet ikke om å forstå hennes side egentlig hjelper så veldig mye her. Om man så finner ut at noen ikke prioriterer intimitet, ikke ser på sex som så viktig, er mer opptatt av trygghet - hva da? Da er man rett og slett forskjellige. Jeg vet ikke hvorfor en kvinne ikke har behov for sex lenger, det må nesten kvinner i samme situasjon som henne svare på...men selv da er ikke det en fasit for alle. For noen kan sexlysten vekkes igjen, for andre ikke. Har du uttrykket akkurat det du tenker her til henne? Rett og slett satt henne litt til veggs og spørre hva som har skjedd? Og si at du vil ha en elsker, ikke bare en kamerat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #18 Del Skrevet 18. januar 2014 Du har startet tråder om dette før? Jeg vet ikke om å forstå hennes side egentlig hjelper så veldig mye her. Om man så finner ut at noen ikke prioriterer intimitet, ikke ser på sex som så viktig, er mer opptatt av trygghet - hva da? Da er man rett og slett forskjellige. Jeg vet ikke hvorfor en kvinne ikke har behov for sex lenger, det må nesten kvinner i samme situasjon som henne svare på...men selv da er ikke det en fasit for alle. For noen kan sexlysten vekkes igjen, for andre ikke. Har du uttrykket akkurat det du tenker her til henne? Rett og slett satt henne litt til veggs og spørre hva som har skjedd? Og si at du vil ha en elsker, ikke bare en kamerat? Jeg tenkte det samme......er ikke dette tatt opp før? Og skulle ikke han ta en avgjørelse på saken? Uansett; nei, det er ikke normalt - og jeg hadde personlig ikke kjøpt forklaringen med at vedkommende elsket meg - jeg hadde nok tenkt at han elsket tryggheten og familiehverdagen(bare at jeg ikke var en viktig faktor i det). Anonymous poster hash: b9adc...ca5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #19 Del Skrevet 18. januar 2014 Du har startet tråder om dette før? Jeg vet ikke om å forstå hennes side egentlig hjelper så veldig mye her. Om man så finner ut at noen ikke prioriterer intimitet, ikke ser på sex som så viktig, er mer opptatt av trygghet - hva da? Da er man rett og slett forskjellige. Jeg vet ikke hvorfor en kvinne ikke har behov for sex lenger, det må nesten kvinner i samme situasjon som henne svare på...men selv da er ikke det en fasit for alle. For noen kan sexlysten vekkes igjen, for andre ikke. Har du uttrykket akkurat det du tenker her til henne? Rett og slett satt henne litt til veggs og spørre hva som har skjedd? Og si at du vil ha en elsker, ikke bare en kamerat? hei første gang her inne da, så ikke startet slike tråder før. Ja har stilt henne til veggs. Hun er stresset, sier at jeg har bestemt meg for å gå. Sikkert ikke riktig av meg men litt ærlighet i ett ekteskap må være lov tenker jeg. Hun sier at hun kan prøve men lover ikke noe..... Vet at valget mitt er enten å overføre problemene til ungene eller leve i ett platonisk forhold. Det siste vet jeg ikke om jeg klarer. Forstår bare ikke henne, hun kan heller ikke ha det bra.... mvh ts Anonymous poster hash: 3e070...542 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mupsi Skrevet 18. januar 2014 #20 Del Skrevet 18. januar 2014 hei første gang her inne da, så ikke startet slike tråder før. Ja har stilt henne til veggs. Hun er stresset, sier at jeg har bestemt meg for å gå. Sikkert ikke riktig av meg men litt ærlighet i ett ekteskap må være lov tenker jeg. Hun sier at hun kan prøve men lover ikke noe..... Vet at valget mitt er enten å overføre problemene til ungene eller leve i ett platonisk forhold. Det siste vet jeg ikke om jeg klarer. Forstår bare ikke henne, hun kan heller ikke ha det bra.... mvh ts Anonymous poster hash: 3e070...542 du kommer aldri til å få bra sex når du stiller ultimatum om det. Hvorfor snakker dere ikke sammen om følelser, har du spurt henne hvordan hun har det? Det er lov å bli sint når partneren gjemmer seg bak en maske med "alt er fint" svar. Har du tatt tak i skuldrene hennes og ristet henne lett mens du ser henne inn i øynene og sier at du vil hun skal fortelle deg hva som er galt, at du elsker henne men at du har det vondt sånn som dere har det nå og at du vil dere skal fikse det sammen? At du savner henne? Jeg tror det er noe mer her du ikke forteller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå