AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #1 Skrevet 17. januar 2014 Noen som har operert ut en fibroadenom her? Har nettop vært på ultralyd og fått vite at det er det jeg har. Det er 3 stk, og er ganske store og vonde. Merker det godt om jeg kommer borti noe, eller om katten tråkker meg på brystet. Har egentlig lyst å få de bort, samtidig som jeg er redd operasjon og lurer på om det blir et stygt "hulrom" i brystet etterpå.. Skal til mammografi, og får vite mer da, er jo ikke sikkert de mener jeg burde operere engang. Er 23 år. Har hørt så lite om dette, har søkt litt om det, men er ikke så veldig mye å lese. Hadde vært så kjekt å høre litt mer om dette! :-) Anonymous poster hash: 13cdf...45e
Gjest LadyAntebellum Skrevet 18. januar 2014 #2 Skrevet 18. januar 2014 Jeg har Vet ikke så mye da, bare at hvis de ble veldig plagsomme skulle jeg ta kontakt.. Mine er også vonde i noen situasjoner men plager meg ikke så veldig, så lar det være en stund:) er også redd for at brystet skal se rart ut etterpå.. Har ikke særlig med råd men vil følge tråden:)
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #3 Skrevet 18. januar 2014 Har også en bindevevsknute som er ganske stor. Jeg fikk vite det etter biopsien. De sa jeg bare skulle ta kontakt om den vokste Anonymous poster hash: 76c84...b64
Gjest Earth Skrevet 18. januar 2014 #4 Skrevet 18. januar 2014 Hei Ts! Jeg fikk utført en slik operasjon i februar og i mars i fjor. Jeg hadde en ansamling av flere kuler i det ene brystet mitt. Selve ansamlingen var på ca 7 cm i diameter. Jeg fikk utført operasjonen ved lokalbedøvelse, noe som ikke anbefales av meg. Operasjonen min skulle vært utført ved narkose, da kulen min var såpass stor. Jeg reagerte ikke noe særlig på lokalbedøvelsen, og hadde derfor sterke smerter under operasjonen. Jeg fikk også komplikasjoner som følge av operasjonen. Etter at de hadde tatt stingene, var brystet mitt så overfylt med blod at såret sprakk opp og tømte seg. Jeg måtte derfor inn enda en gang, denne gangen også nektet sykehuset å legge meg i narkose, og det ble nok en smertefull operasjon der jeg kjente blant annet at de skar i brystet mitt. Jeg vil anbefale narkose dersom du har mulighet for det, men det er alltid en risiko ved å bli lagt i narkose. Det kan også være at jeg er en av få som ikke responderer slik en skal på lokalbedøvelse. Jeg bruker str 75 C i BH, og har fått et 5 cm langt arr på mitt venstre bryst. Det er også et lite søkk der, men dette kan endres på i ettertid. Noe jeg forsovet skal i år. Jeg skrev ikke dette innlegget for å skremme deg, men dette var min opplevelse av det hele. Jeg ønsker deg masse lykke til, dersom du har noen ytterligere spm kan du gjerne sende meg en pm.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #5 Skrevet 18. januar 2014 Tusen takk for svar :-) Jeg bruker 70b eller 75c i bh-cup, og svulstene var 4 cm i diameter, og de merkes godt. Tror jeg ønsker narkose om operasjon blir aktuelt, samtidig som jeg er redd for å ikke våkne fra narkose også ;-) haha. Venter spent på innkalling til mammografi, er vel ikke så mye å gjøre frem til den tid.. Flere med erfaring? :-D -TS Anonymous poster hash: 13cdf...45e
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #6 Skrevet 18. januar 2014 Jeg hadde et mindre et, fikk beskjed om å ta kontakt dersom det vokste. Men det endte med at det gradvis minsket, og nå, fire år etter, er det helt vekk. Glad jeg slapp å operere, men når de er så store som dine skjønner jeg at de kan være et problem. Anonymous poster hash: b2241...6b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå