AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #1 Skrevet 17. januar 2014 Noen andre der ute? Gjengen jeg ble med i under fadderuken for over 1,5 år siden har en etter en sluttet på studiet. For de jeg har forsøkt å bli finne på noe på fritiden med har det alltid kommet et eller annet i veien; enten er de opptatt med samboer, jobb eller et eller annet. Blir så fortvilet av at jeg igjen og igjen har helg uten å ha noen som helst å være med. Alle vennene jeg hadde før jeg begynte på studiet bor i helt andre deler av landet. Ingen av fakultetes undergrupper passer noe særlig for meg. Blir mer og mer deprimert. Vil bare ut og gjøre ting alle andre studenter gjør - spesielt å ta seg en god fest med en fantastisk gjeng. Men det kan jeg ikke, fordi jeg har ingen å være med. Skulle tro det å "ikke ha noen venner" er noe som nærmest kun skjer på barneskolen eller ungdomsskolen, ikke en student i begynnelsen av 20-årene. Skal ikke dette liksom være min beste alder? Anonymous poster hash: 0a2ff...96c
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #2 Skrevet 17. januar 2014 Noen andre der ute? Gjengen jeg ble med i under fadderuken for over 1,5 år siden har en etter en sluttet på studiet. For de jeg har forsøkt å bli finne på noe på fritiden med har det alltid kommet et eller annet i veien; enten er de opptatt med samboer, jobb eller et eller annet. Blir så fortvilet av at jeg igjen og igjen har helg uten å ha noen som helst å være med. Alle vennene jeg hadde før jeg begynte på studiet bor i helt andre deler av landet. Ingen av fakultetes undergrupper passer noe særlig for meg. Blir mer og mer deprimert. Vil bare ut og gjøre ting alle andre studenter gjør - spesielt å ta seg en god fest med en fantastisk gjeng. Men det kan jeg ikke, fordi jeg har ingen å være med. Skulle tro det å "ikke ha noen venner" er noe som nærmest kun skjer på barneskolen eller ungdomsskolen, ikke en student i begynnelsen av 20-årene. Skal ikke dette liksom være min beste alder? Anonymous poster hash: 0a2ff...96c Jo, 20-årene skulle liksom vært den beste tiden i livet, men for meg ble 20-årene fylt med ensomhet og depresjon og angst... Eneste rådet jeg kan gi til deg er å oppsøke sosiale ting utenom studiene. Bli med på noe, og du kan kanskje bli kjent med noen da? Anonymous poster hash: 5ec95...2aa
Alouette Skrevet 17. januar 2014 #3 Skrevet 17. januar 2014 Det är inte alltid så lätt att hitta nya vänner på universitet om man inte hittar någon passande organisation att vara med i. Har du ett deltidsjobb? Det kan vara lite lättare att lära känna flera nya bekanta via jobb om man hittar ett jobb där det jobbar fler i ca samma ålder. Annars är väl ett tips att gå med i någon annan förening/gå en kurs utifrån något fritidsintresse?
Gjest Ozelot Skrevet 17. januar 2014 #4 Skrevet 17. januar 2014 Tenk over hva slags interesser du har og oppsøk det.
Gjest Summers Skrevet 17. januar 2014 #5 Skrevet 17. januar 2014 (endret) Vanskelig å bli kjent med noen på forelesning, men bli med på noen av aktivitetene til studiet, fakultetet, universitetet ditt. Noe må vel passe sånn halvveis? Selv valgte jeg også hybel som var sosial(mans er det på annonsense) Edit: går sikkert an å skrive hvor du studerer og få noen venner fra KG. Edit: De som jobber på studentbaren gjør det jo ikke fordi det er jævlig kult å tappe øl, de gjør det fordi det er sosialt og man får betalt i fester og alkohol. Endret 17. januar 2014 av Summers
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #6 Skrevet 17. januar 2014 Du føler deg aleine på universiteter. Men tenk på meg som føler meg aleine i heile universet! Anonymous poster hash: f74eb...efb
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #7 Skrevet 17. januar 2014 Det är inte alltid så lätt att hitta nya vänner på universitet om man inte hittar någon passande organisation att vara med i. Har du ett deltidsjobb? Det kan vara lite lättare att lära känna flera nya bekanta via jobb om man hittar ett jobb där det jobbar fler i ca samma ålder. Annars är väl ett tips att gå med i någon annan förening/gå en kurs utifrån något fritidsintresse? TS. Ja, jeg har deltidsjobb, har jobbet der lenge. Kommer jo fra området rundt her - problemet mitt er at alle de vennene jeg hadde har flyttet andre steder i landet. De jeg jobber med er enten folk som går på videregående eller som er i 30 årene, er ingen der per i dag på min alder, uheldigvis.. Studerer i Bergen. Har lett gjennom alle undergruppene på fakultetet... den eneste som jeg synes passer er veldig "sesongavhengig", og varer faktisk kun til midten av februar i år. Resten er ulike sportsgreier jeg ikke er så glad i. Kanskje jeg nærmest må vente til høsten...? Da alle førsteklassingene kommer inn, er lettere å henge seg på en undergruppe da enn nå midt i året. Men er så lei av å ha tomme helger og ukedager nå. Anonymous poster hash: 0a2ff...96c
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #8 Skrevet 17. januar 2014 Min redning ble studentpolitikken. Så lenge jeg kan snakke om konkrete ting fungerer jeg fint. Smalltalk derimot, har jeg brukt mange år på å mestre sånn noenlunde. I politikken lærer man å hevde meningene sine og, og det vokste jeg mye på. Men ja, bli med i en organisasjon eller dans eller hva som helst. Det hjelper å ha noe å se frem til hver uke. Hm, jeg satt og spiste lunsj alene i en krok i flere år på universitetet jeg før jeg "blomstret". Masterstudiet var derimot kjempesosialt Anonymous poster hash: bad34...dfe
Gjesten Skrevet 17. januar 2014 #9 Skrevet 17. januar 2014 Involver deg i en studentbar eller noe. Hva med Kvarteret? http://kvarteret.no/frivillig/
Alouette Skrevet 17. januar 2014 #10 Skrevet 17. januar 2014 Ja okej, ja det är ju inte alltid man hittar bekanta via jobb men det är ibland en möjlighet. Det är nog ganska vanligt att vänner flyttar iväg sådär, säkert många som är i samma situation egentligen. Jag studerar också i Bergen Jag har också fått "ligga på" lite för att hitta nya vänner sedan jag flyttade hit eftersom jag nästan inte kände någon till en början men har med tiden börjat få ihop ett par stk via kollokvier,jobb och från en studentorganisation som jag var med i första året. Men kan absolut känna igen det du skriver och det kan ta lite tid att skaffa nya bekanta, det är inte alls ovanligt
shaky Skrevet 17. januar 2014 #11 Skrevet 17. januar 2014 Hvor gammel er du TS? Gutt/jente? Hva studerer du?
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #12 Skrevet 17. januar 2014 Aktivitetsvenner.no? Anonymous poster hash: eb10f...70c
Klatt Skrevet 18. januar 2014 #13 Skrevet 18. januar 2014 Hva liker du, da? Jeg bor nærme Bergen! Vi kan være i lag og finne på morsomme ting sammen! HILSEN G22.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå