AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #1 Del Skrevet 17. januar 2014 Hva er din beste foccaccia-oppskrift? Har ikke laget det på lenge, og har glemt hvilken oppskrift jeg pleide å bruke :-O Anonymous poster hash: c1100...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Upadiela Skrevet 17. januar 2014 #2 Del Skrevet 17. januar 2014 Jeg pleier egentlig ikke å bruke noen spesiell oppskrift, MEN! Jeg har en hemmelig ingrediens som mange synes er rar, men som gjør focacciaen (først en c og så to) saftig og god. Lærte det da jeg bodde hos en italiensk familie i Puglia - nemlig potet! Kok opp et par-tre poteter, mos dem, og ersatt noe av melet med dem! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2014 #3 Del Skrevet 17. januar 2014 Du skal velte den lenge og vell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #4 Del Skrevet 17. januar 2014 Velte? Jeg lager focaccia helt uten å kna, da blir den mye bedre. Anonymous poster hash: 0ea9c...7c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayah Skrevet 17. januar 2014 #5 Del Skrevet 17. januar 2014 Har pleid å lage etter den oppskrifta som er på tine.no, synes den er god! Og ikke minst lettvint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #6 Del Skrevet 17. januar 2014 Den beste jeg noen gang har laget er denne:http://www.klikk.no/mat/spise/article726072.ece Men om jeg ikke tar helt feil så brukte jeg smør i bunnen istedetfor bakepapir, og så var den såpass løs at jeg ikke trengte å strekke den under hevingen. Jeg brukte heller ikke kjøkkenmaskin. Men den ble skikkelig god, og hadde perfekt konsistens! Anonymous poster hash: 198cc...e75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #7 Del Skrevet 17. januar 2014 Den beste jeg noen gang har laget er denne:http://www.klikk.no/mat/spise/article726072.ece Men om jeg ikke tar helt feil så brukte jeg smør i bunnen istedetfor bakepapir, og så var den såpass løs at jeg ikke trengte å strekke den under hevingen. Jeg brukte heller ikke kjøkkenmaskin. Men den ble skikkelig god, og hadde perfekt konsistens! Anonymous poster hash: 198cc...e75 Eller jeg brukte vel olje i bunnen tror jeg.. Akkurat nå husker jeg faktisk ikke. Kanskje like greit å følge oppskriften Anonymous poster hash: 198cc...e75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2014 #8 Del Skrevet 17. januar 2014 Velte? Jeg lager focaccia helt uten å kna, da blir den mye bedre. Anonymous poster hash: 0ea9c...7c9 Jeg velter og knar hele dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2014 #9 Del Skrevet 17. januar 2014 Jeg pleier egentlig ikke å bruke noen spesiell oppskrift, MEN! Jeg har en hemmelig ingrediens som mange synes er rar, men som gjør focacciaen (først en c og så to) saftig og god. Lærte det da jeg bodde hos en italiensk familie i Puglia - nemlig potet! Kok opp et par-tre poteter, mos dem, og ersatt noe av melet med dem! Povera Cuisine. <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #10 Del Skrevet 17. januar 2014 Jeg velter og knar hele dagen. Du ELTER. Anonymous poster hash: 198cc...e75 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #11 Del Skrevet 18. januar 2014 Jeg har honning i focacciaen, det blir digg og blander olje med hvitløk som får stå en stund før jeg skal bruke den. Anonymous poster hash: 088f9...beb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2014 #12 Del Skrevet 18. januar 2014 Du ELTER. Anonymous poster hash: 198cc...e75 Nei, jeg velter deigen. Elter er det andre gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #13 Del Skrevet 18. januar 2014 Nei, jeg velter deigen. Elter er det andre gjør. Du er bare så teit. Anonymous poster hash: 198cc...e75 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 18. januar 2014 #14 Del Skrevet 18. januar 2014 Som nevnt over her; honning! Jeg får veldig mye skryt for min og jeg tror cluet er honningen. Følger denne;http://frumaela.familieprat.no/2013/05/oppskrift-pa-verdens-beste-foccaia/ bruker dog mye mindre olje enn det som står i oppskriften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2014 #15 Del Skrevet 18. januar 2014 Du er bare så teit. Anonymous poster hash: 198cc...e75 Slemt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murray Skrevet 19. januar 2014 #16 Del Skrevet 19. januar 2014 Den beste focacchiaen jeg har laget er Schakendas. Den tar tid å lage, men blir i tillegg utrolig god! Jeg har laget endel lettvint-foccachiaer, men de kan ikke måle seg mot Schakendas. http://oppskrift.klikk.no/focaccia---morten-schakendas-oppskrift-fra-lom/4237/ Jfr oppskriften, så bruk en god olivenolje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Belle Skrevet 20. januar 2014 #17 Del Skrevet 20. januar 2014 Jeg tar utgangspunkt i denne oppskriten: http://deiligmat.blogg.no/1258376595_foccacia_igjen_.html Våt deig, lang heving og steking på høy temperatur tror jeg er noen av tiksene som gjør denne foccaccia så himla god Her er min versjon. Ingredienser: 1kg hvetemel 1l vann 20g salt (1ss+1ts) Litt gjær (ca som to erter fersk gjær, event. ¼ ts tørrgjær) Olje og salt til å strø oppå Fremgangsmåte: Rør ut gjær litt vann, tilsett resten av vannet, hvetemel og salt. La heve 12-20timer. Ha deigen over i langpanne (bakepapir og olje i først). La etterheve 0-60min. Ha littt olje og salt på toppen. Stekes på 250 grader i ca 30min (den skal være litt brun). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå