Gå til innhold

Fine farger på barnerom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal male to barnerom (gutter). Takene skal være hvite, vinduskarmer også tror jeg? Noen som har tips til fine farger, blogger, nettsider, bilder osv.?

Eller bare fargenavnet? Kommer til å gå for Sens, og har lurt på å male tre vegger i nøytral farge (hvit, grå el.) og en i mer fargerik (blå, grønn, turkis el.).

Anonymous poster hash: 25978...b63
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes fondvegg er skikkelig stygt og harry, dessverre. Jeg skal male et gutterom snart og kommer nok til å gå for en beigeaktig farge, som går godt til lyseblått og gir en nøytral base senere.

Anonymous poster hash: 0f55c...873
Skrevet

Vi har alle vegger i fargen kalk fra Jotun. Skal sprite det opp med farger på gardiner, sengetøy, bilder, wallstickers og pynt på barnerommet

klikk.no har noe som heter inspirasjonsguiden

hvis ikke kan du finne mye fint på norskeinteriorbloggere.no

Skrevet

Jeg synes fondvegg er skikkelig stygt og harry, dessverre. Jeg skal male et gutterom snart og kommer nok til å gå for en beigeaktig farge, som går godt til lyseblått og gir en nøytral base senere.

Anonymous poster hash: 0f55c...873

Kan være enig, og har tenkt på grå/ hvit/ beige, men føler at det kanskje blir å pålegge ungene en kjedelig "hvit stil". :vetikke: Unger liker det jo gjerne litt stygt og harry! :ler:

Liker bedre sterke farger enn babyblå.

Anonymous poster hash: 25978...b63

• Liker 1
Skrevet

Når jeg skal ordne et gutterommet, skal jeg bruke ei slik tapet, er så fiiiiiin :)

Kan også bruke annen farge om man ikke vil ha blått.

Anonymous poster hash: 222ff...688

Skrevet

Ville valgt en lys blåfarve. Det er en beroligende farve som skal være bra å ha på soverom, i tillegg til at den ikke er like kjedelig som hvit og litt "guttete". :)

Anonymous poster hash: c449b...69d
Skrevet

Jeg er generelt veldig svak for gult, og lette etter en fin gul tapet til veggen bak senga på rommet til sønnen min. Men fant ikke noe mønster jeg likte, og valgte heller tapet i lysegrått, og så skulle jeg ha en del gule detaljer til. Men så endte jeg med å male et stort lekebord i en ferskenfarge (Sorbet fra Jotun), og den andre fargen som går igjen er blågrønt (petrol) og hvitt.

Jeg syns tapet er morsomt på barnerom, fordi man da har en anledning til å slå seg helt løs. Vi skal innrede et barnerom til i løpet av året, også til en gutt, og da kunne jeg tenke meg en tapetsert vegg i rødtoner.

Men noe av det fineste jeg har sett av malt fondvegg på barnerom, var noen som malte en vegg i en sart lysgul farge, og så hadde detaljer i rødt, svart og valnøtt-tre for øvrig.

Så jeg mener det er mange andre muligheter til gutter enn lyseblått. Men barnerom er jo ofte små, og sånn sett bedre egnet enn mange andre rom til å ha en vegg tapetsert eller malt i annen farge enn et helt rom.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...