Gå til innhold

Hvor mye koster det å bytte sylinder i lås?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om noen vet hvor mye det koster å bytte sylinderen i vanelig lås til ytterdør?

Nøkkelen til leiligheten min ble borte da vesken min ble stjålet og jeg hadde bare én nøkkel da jeg bare fikk en av huseier. Tok kontakt med huseier, og hun har ikke noe nøkkel til leiligheten. Så da må jeg bytte lås.

Er det jeg som må dekke dette, eller bør huseier dekke det ettersom jeg bare fikk én nøkkel, og hun ikke hadde en kopi selv?

Hun sa ingenting om å betale eller dele regningen, så regner med hun ikke vil. Noe som vet pris?

Anonymous poster hash: bba65...e3d
Skrevet

Vi måtte bytte sylinderlås i fjor og betalte 4000 for det.

Anonymous poster hash: 5a41d...659

• Liker 1
Skrevet

Jeg måtte bytte i sommer og kjøpte vel nye sylinder for 800.var veldig lett å gjøre det

Anonymous poster hash: 22a29...53c

Skrevet

Vi måtte bytte sylinderlås i fjor og betalte 4000 for det.

Jeg måtte bytte i sommer og kjøpte vel nye sylinder for 800.var veldig lett å gjøre det

Anonymous poster hash: 22a29...53c

Det var litt av en prisforskjell! Hehe. Er det lett å gjøre selv? Syns jeg leste det. Jeg gidder ikke å betale mange tusen for en jobb jeg lett kan gjøre selv, eller be noen andre jeg kjenner om å gjøre.

Skrevet

Hvis noe i vesken kan avsløre eller lede til ditt navn/adresse, så bør sylinderen skiftes uansett. Da mener jeg at utgiften kommer på deg. For all del - gjør det selv, det er så enkelt! De kan helt sikkert forklare deg det i butikken.

Hvis det egentlig ikke er behov for å bytte sylinder, men det må gjøres fordi det ikke finnes flere kopier av nøkkelen(hvordan kom du deg inn i leiligheten igjen?!), så mener jeg at huseier burde ha informert om at din nøkkel er den eneste, på forhånd. Jeg har nå aldri hørt om en huseier som kun har en nøkkel, veldig upraktisk løsning.

Skrevet

Det var litt av en prisforskjell! Hehe. Er det lett å gjøre selv? Syns jeg leste det. Jeg gidder ikke å betale mange tusen for en jobb jeg lett kan gjøre selv, eller be noen andre jeg kjenner om å gjøre. Anonymous poster hash: bba65...e3d

Det er mulig at vår var ekstra dyr da, nøkkelen skulle nemlig passe i både port, postkasse, ytterdør og dør inn til leiligheten. Vet ikke om det har noe og si.

Skrevet

Hvis noe i vesken kan avsløre eller lede til ditt navn/adresse, så bør sylinderen skiftes uansett. Da mener jeg at utgiften kommer på deg. For all del - gjør det selv, det er så enkelt! De kan helt sikkert forklare deg det i butikken.

Hvis det egentlig ikke er behov for å bytte sylinder, men det må gjøres fordi det ikke finnes flere kopier av nøkkelen(hvordan kom du deg inn i leiligheten igjen?!), så mener jeg at huseier burde ha informert om at din nøkkel er den eneste, på forhånd. Jeg har nå aldri hørt om en huseier som kun har en nøkkel, veldig upraktisk løsning.

Det må gjøres pga det ikke er flere kopier av den. Jeg syns også det var helt merkelig, har aldri hørt om det før. Hun ga ikke beskjed om det på forhånd, jeg var selvsagt sikker på at hun hadde en kopi. Jeg kom inn i leiligheten fordi lillesøsteren min var hjemme hos meg og passet sønnen min, så det var jo hell i uhell.

Huseier vet ikke hvordan det ser ut i leiligheten en gang, tror ikke hun har vært her på 6 år, og jeg flyttet inn for ett år siden. Møtte henne på arbeidsplassen hennes, og fikk overlevert nøkkelen av han som flyttet ut. Hun spurte meg om husleien var ok, eller om den burde være lavere/høyere, og jeg kunne selv velge om det skulle stå i kontrakten at det skulle være lov med dyr eller ikke. Så jeg tror ikke hun bryr seg noe særlig om den.

Skrevet

Det er mulig at vår var ekstra dyr da, nøkkelen skulle nemlig passe i både port, postkasse, ytterdør og dør inn til leiligheten. Vet ikke om det har noe og si.

Da var det helt sikkert det ja :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...