Gå til innhold

Har dere vært på en ferie fra helvete med en kjæreste/ex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter fortsatt med å komme over ferien jeg og exen var på. Hver gang jeg har vært på ferie med en mann har det gått til helvete og endt i brudd. Vil gjerne høre om det er flere som har opplevd noe av det samme, så kanskje jeg kommer over det etterhvert. For nå bebreider jeg bare meg selv, tenker hva jeg kunne gjort annerledes etc.

Ferie #1 med ex: reiste til sørlandet, var veldig koselig de første dagene, bare meg og han. Så fikk han besøk av noen venner fra hjemlandet sitt, og overså meg resten av ferien. Ikke at jeg trengte å være sammen med han hele tiden, men han overså meg bare. Heldigvis var det noen venninner av han der som jeg hang med. Fikk også en mail av hans kone (!) i hjemlandet, viste seg at han var gift. Han nektet febrilsk da jeg konfronterte han og ble sur på meg. Var seriøst helt jævlig, husker jeg satt og grein og hørte på Lady Antebellum. Hadde ikke penger til å reise hjem da jeg var blakk, skulle sitte på med en kompis hjem. Viste seg at denne fyren hadde vært utro på ferien, hadde hatt sex med ei ungjente på hotellrommet under oss.. Jeg gjorde det slutt da vi kom hjem.

Ferie #2 med siste exen: vi reiste til Afrika for et år siden. Før ferien var alt normalt, vi var mye sammen og han sa hele tiden hvor mye han elsket meg og gledet seg til vi skulle flytte sammen. På flyet ned snakket han ikke til meg. Jeg fikk en dårlig magefølelse og begynte å gråte. Da vi kom fram la han seg til å sove, jeg prøvde å holde rundt han men da snudde han seg. Han snakket ikke til meg hele uken. Helt grusomt. Jeg prøvde å spørre hvorfor han var så rar og ikke snakket med meg, men han svarte bare "ingenting." Han hadde sugemerker på halsen men sa det var en kompis som hadde gjort dette.. Da vi kom hjem ringte han og slo opp. Nekta for at han var utro men jeg fikk vite det av en venninne.

Jeg kommer ikke over disse opplevelsene, har angst for å reise på ferie med en mann igjen, bortsett fra familien min. Har fått angst for menn generelt sett. Er det noen som har vært på sånne fæle ferieturer med menn? Og hvordan gikk det med dere i ettertid?

Anonymous poster hash: 6b6ba...826
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, så kjedelig:( Jeg er sikkert slem men tror ikke det er selve ferieturene som er problemet, men mennene du velger å ha som kjærester. Ferieturene ser bare ut til å være katapultsetet ut av forholdet.

Anonymous poster hash: c1c12...0dd
  • Liker 16
Skrevet

Ingen som har noen lignende erfaringer?

Skrevet

Tar denne som anonym da det er lett gjenkjennelig for de som kjenner meg :)

Hadde nettopp blitt sammen med det som på papiret var drømmemannen; høy, kjekk, tøff utdanning...en sånn player-type som alle jenter drømmer om å "temme". Etter å ha vært sammen i en måneds tid begynte han å mase om at jeg skulle bli med til Syden med familien hans (type 5 par i slekta). Han virka så gira at jeg etter en stund ga etter og betalte 10 000 (!!!!) for en uke for vi måtte sove på sofaen inne på rommet hos mora og faren.

På ferien hadde vi det fint, ble en liten fyllekrangel, men ellers var alt bra. Han var på meg hele tiden, skulle kose, vise familien sin hvor mye jeg betydde, klemte og kyssa og var ikke måte på. Familien virka så glade for at han endelig hadde funnet ei jente han knytta seg til og ville slå seg til ro med.

På flyplassen hjemme i Norge sa han "Jeg vet ikke hvorfor du er så uimotståelig nå" og klemte meg så innmari. Da faren sa hadet til meg så han på meg med et alvorlig blikk og sa "Jeg håper virkelig, virkelig vi får se deg igjen".

Et par uker etterpå fant jeg ut at kjæresten min var utro mens han var i praksis. Jeg dumpa ham, han ble sur fordi jeg fortalte mora hans at det var slutt mellom oss (hun ringte meg og ba oss på middag 3 uker etter det ble slutt) enda jeg ikke fortalte hvorfor det var slutt.

Hun sukket bare og sa "Det var trist, vi var blitt så glade i deg, men XXX gjør ofte mye vi andre ikke forstår."

Og nei han var ikke 16 år, han var nærmere 30. Nå kan jeg le av det, (har verdens flotteste samboer nå) ,men steike som det svei den gang.

Anonymous poster hash: 17c2a...e5c
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Ferieturer gjør at problemene med de kommer frem tydelig.

Jeg hadde en som ble sur tvert vi kom ned. Misfornøyd med alt, bare gikk og stirret på andre damer i bikini og ville sitte for seg selv. Jeg syntes det var forferdelig å ikke få kontakt med han, og ante ikke hva som var galt. Det ble noen store krangler i løpet av uka hvor han furtet og forsvant fra hotellet i flere timer. Til slutt stakk jeg selv også, gikk ut alene og møtte folk. Da ble han gal. Mye passiv aggressivitet og kontrollbehov der altså.

Så hadde jeg en som viste seg å generelt ha utrolig lite behov for å snakke. Forholdet var ganske ferskt. Han snakket omtrent ikke til meg på hele uka, så jeg tenkte han ikke likte meg godt nok, men han ble helt fra seg når jeg sa vi kunne avslutte og ta resten av turen som venner. Det var en lite hyggelig tur. Han klaget over det meste og var negativ og kjedelig.

Begge var forøvrig to store mammadalter. Kanskje de bare savnet å snakke med moren i telefonen to ganger om dagen, slik de normalt gjorde.

Anonymous poster hash: b871d...de2
Skrevet

Er dette innvandrergutter?

• Liker 3
Skrevet

Ja jeg har hatt en Londontur med en eks som ikke var helt optimal for å si det sånn.. :-p

Skrevet

Er dette innvandrergutter?

TS her. Han første jeg var på tur med er fra Brazil. Han andre er norsk. Jeg sliter sånn med mareritt etter det her at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre.. kommer nok aldri til å dra på ferie med en mann igjen. Man blir så hjelpesløs når man er mange timer fra Norge.

Skrevet

Bli mer kresen og selektiv- ikke hiv deg inni armene på alt som kommer din vei, det høres nemlig ut som om du byr deg frem til hva som helst av rask... for det er MASSE rask der ute enten de er norske eller utenlandske.

• Liker 4
Skrevet

Hadde en tur med en eks som ikke var spesielt fin.

Han var ikke akkurat flink med penger og brukte pengene sine på hobbyen sin enda han visste at vi skulle på tur. Bedyret at han hadde penger, så det var ikke noe problem. Hadde ikke så mye selv heller, men tenkte at det gikk bra siden vi kunne spleise på ting.

I tillegg hadde foreldrene mine betalt turen, og det endte opp med at de måtte betale for ganske mye. Prøvde å betale min del, men det var ganske flaut når han ikke gjorde tegn til å betale en gang.

Ville heller ikke være med på noe, og syns tydeligvis at det var ok å snylte på foreldrene mine. Brukte så lite penger som mulig, var sur og vi kranglet flere ganger.

Skal Jeg var veldig ung, men mener at det ikke er for mye forlangt at man betaler sin del av kaka.

Var faktisk sammen med han en stund etter, og penger var hele tiden et problem med han.

Anonymous poster hash: 430ec...797

Skrevet

Bli mer kresen og selektiv- ikke hiv deg inni armene på alt som kommer din vei, det høres nemlig ut som om du byr deg frem til hva som helst av rask... for det er MASSE rask der ute enten de er norske eller utenlandske.

Jeg er så kresen som man kan få blitt, så jeg "hiver meg ikke inni armene" på noen som helst. Jeg er dessverre ikke synsk. Hva skal jeg gjøre mener du? Har brukt lang tid på å bli kjent med menn før jeg har blitt sammen med de. Holder meg bare unna menn nå siden jeg sliter med mareritt og gråter mye over det som har skjedd.

• Liker 1
Gjest Heartbeat
Skrevet

Jeg har opplevd med en samboer at han endret seg så fort vi dro hjem fra hjemmet mitt . Vi skulle feriere hos hans foreldre og dro dit. Plutselgi endret han sg han også. Brydde seg ikke om meg og lagde sur stemning. Ikke ville han ha sex heller , han som elsket sex!Jeg sa ifra at jeg ville hjem og jeg kom til å ta tog for å komme meg dit og ta med meg ungene mine. Først da endret han seg og ble seg selv igjen noen dager.

Jeg trodde kanskje at det bare var denne gangen, men nei, han ble helt annerledes på ferie!!

Neste ferie var det samme, han var hånlig og ekkel mot meg og jeg kom meg ikke hjem, for han nektet å dra hjem da jeg sa jeg ikke trivdes på ferie med han og ville hjem.

Var hans bil vi kjørte og han behandlet meg veldig dårlig, kranglet,drakk og var rett og slett en jeg nesten ikke kjente igjen! Gjett hvem som ble singel når vi kom hjem igjen?? Jo han!

Merkelig det der, for når vi var hos meg var han engelen selv og snill og god!

Vi bodde jo sammen i mitt hus så jeg synes det var rart han endret seg, men har hørt andre sier at

mannen også endrer seg på ferie.

Så IKKE flytt sammen med kjæreste før du har vært på ferie med han!

Nå har jeg heldigvis en som er snill og god hele tiden, selv på ferie :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Nei du er ikke synsk og det er ikke jeg heller men du har fått i mer eller mindre samme fella to ganger og det tyder på at det er tegn hos disse mennene som går deg hus forbi.

Jeg er så kresen som man kan få blitt, så jeg "hiver meg ikke inni armene" på noen som helst. Jeg er dessverre ikke synsk. Hva skal jeg gjøre mener du? Har brukt lang tid på å bli kjent med menn før jeg har blitt sammen med de. Holder meg bare unna menn nå siden jeg sliter med mareritt og gråter mye over det som har skjedd.

Skrevet

Jeg var på interrail sammen med en kjæreste som drakk seg så full på toget så han slokna og pisset på seg. Vi ble kastet av toget på neste stasjon, to konduktører bar ham av og la ham på en benk på stasjonen. Dette var midt på natta i ingenmannsland i Tyskland. Han rullet ned av benken nesten med en gang og så fortsatte han å rulle seg videre på perrongen mot skinnegangen så jeg måtte følge med og rulle ham inn igjen gang på gang slik at han ikke falt ned i skinnene.

Anonymous poster hash: 43a1c...d67
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror det er viktig å være veldig nær i forholdet før man reiser på ferie sammen. På ferie kan man oppleve ting som krever at man har et godt forhold til hverandre. La meg si det slik, hvis du ikke stoler 100% på han (ikke bare når det gjelder utroskap, men generelt), hvis dere ikke kan snakke om alt og si hva dere føler - så IKKE reis på ferie sammen.

Har opplevd å bli invitert på ferie av en gutt som jeg egentlig ikke kjente, og jeg sa tvert nei. Jeg vet at vi to utenfor dette landets grenser mest sannsynlig ikke hadde vært en god match. Ikke i Norge heller, for den del

Anonymous poster hash: f1777...aec
  • Liker 2
Skrevet

Hadde en tur med en eks som ikke var spesielt fin.

Han var ikke akkurat flink med penger og brukte pengene sine på hobbyen sin enda han visste at vi skulle på tur. Bedyret at han hadde penger, så det var ikke noe problem. Hadde ikke så mye selv heller, men tenkte at det gikk bra siden vi kunne spleise på ting.

I tillegg hadde foreldrene mine betalt turen, og det endte opp med at de måtte betale for ganske mye. Prøvde å betale min del, men det var ganske flaut når han ikke gjorde tegn til å betale en gang.

Ville heller ikke være med på noe, og syns tydeligvis at det var ok å snylte på foreldrene mine. Brukte så lite penger som mulig, var sur og vi kranglet flere ganger.

Skal Jeg var veldig ung, men mener at det ikke er for mye forlangt at man betaler sin del av kaka.

Var faktisk sammen med han en stund etter, og penger var hele tiden et problem med han.

Anonymous poster hash: 430ec...797

Hæ? De var på ferie med foreldrene dine? Så jævlig turnoff.

Må ærleg innrømme at eg nok hadde surna ganske godt sjølv då.

Anonymous poster hash: 06312...3a3

Skrevet

Var på ei ukes ferie med eksen, vi var gift på det tidspunktet, men jeg visste at han hadde vært utro. Og jeg tolket det som om han ville jobbe med forholdet da han foreslo å reise bort en uke, bare vi to.

Men etter hvert så oppdaget jeg at han dreiv og ringte hjem til elskerinnen hver dag, han stakk seg alltid unna et par timer og oppførte seg generelt helt merkelig. Det ble aldri noen fortrolige og gode samtaler.

Han drakk seg også drita, noe han aldri hadde gjort før, og satt på terrassen vår og skjelte ut folk som gikk forbi, helt tilfeldig hvem det var. Sånn ala; "helvetes jævla svenskefaen" uten at han overhode hadde snakket med dem.

Dette er/var en såkalt oppegående mann i betrodd stilling som bare gikk helt amok. Tror det er den verste ferien jeg har hatt.

Anonymous poster hash: 11180...85f
  • Liker 3
Skrevet

Jeg var på tur med eksen - en tur som var veldig oppklarende! Så kan vel ikke kalle det ferie fra helvete! men men, der og da var det jo det :) Vi reiste ned med god mot om å få oss en super ferie i hverandres selskap. Det lovet bra, helt til vi kom av flyet. Da begynte sutring og snerping med en gang. Hun bare klagde og søt for enhver ting (Hun var altså litt sliten etter reisen). Hun hadde heller ikke lommepenger da hun hadde brukt alle disse på klær og sminke, og ellers var uten noen inntekt (lønn fra far og mor). Jeg måtte med andre ord tømme sparekontoen for å kjøpe mat og drikke, utflukter og det lille ekstra. Jeg spanderte utflukter som falt innunder hennes interesser for å glede henne, men da jeg skulle spandere utflukter som jeg var interessert i måtte jeg gjøre dette alene :/ Hun gikk til sengs hver kveld i 20-21 tiden, så vi dro med andre ord ikke ut om kveldene for å kose oss - dette måtte jeg isåfall gjøre alene. Med andre ord så var min opplevelse av ferie fra helvete en drependes kjedelig ferie!! Det var så ulidelig ensomt og trist å høre livet, se gleden, se mulighetene fra den fantastiske terrassen vi hadde, med kjæresten liggende snorkende i sengen. Følelsen av bortkastede penger og tid var stor, og den ferien hadde vært såååå mye bedre om jeg dro alene :/ Tenk å ha "verdens" deiligste damen med på tur, men så viser det seg at hun er veeeerdens kjeeeedeligste dame! Konklusjon: Utseende betyr ingenting om det kun er dette en har! man lærer så lenge man lever :D

Anonymous poster hash: d3c87...940
Skrevet

Hadde vært morsomt å høre hvor folk dro hen også.

Skrevet

Hadde vært morsomt å høre hvor folk dro hen også.

(Innlegg n 17) Vi var på Kypros og det var hans forslag. Ikke til å komme fra at jeg har litt aversjon mot å reise dit igjen. ;)

Anonymous poster hash: 11180...85f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...