Gå til innhold

Ned i vekt av lite variert mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å gå ned i vekt, og lurer bare på om det har noe å si om at jeg spiser varierende mat når jeg uansett går i underskudd av kalorier? Trenger hjelp her, for vekten har stått i ro en god stund nå. Har uansett lite matlyst, og har den uvanen med å finne noen få ting jeg liker, og spise det i lang tid. Er sunt, men lite variert.

Også virker det som mange av dere er flinke med kosthold.. så, har det noe å si? Og hvorfor, evt hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: 854e9...f6a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må få i deg det kroppen din trenger. Hvis maten du liker gir deg det, så er det jo gode greier :)

Gjest Whitestripes
Skrevet

Hvis det er lite variert, kan det hende du går glipp av viktige næringsstoffer kroppen trenger. Vektreduksjon er ikke så viktig som god helse.

Skrevet

Som sagt så kan du gå glipp av næringsstoffer kroppen trenger for å ha et sunt kosthold.

Det er vanlig at vekten står i ro etterhvert, har du prøvd f. eks å gi litt ekstra i treninga?

Skrevet

Som sagt så kan du gå glipp av næringsstoffer kroppen trenger for å ha et sunt kosthold.

Det er vanlig at vekten står i ro etterhvert, har du prøvd f. eks å gi litt ekstra i treninga?

trener ikke, ettersom jeg hadde kyssesyken en stund tilbake, og ikke er helt på topp enda.

Skrevet

Du går ned i vekt med kaloriunderskudd. Har du det fremdeles? (Husket å beregne på nytt etterhvert som du har gått ned?)

Variert mat gir en større sjanse for at du får i deg alle næringsstoffene du trenger. Det er bra for helsa generelt sett.

Jeg har blitt flinkere med maten etter at jeg la om kostholdet - jeg har alltid vært glad i (å spise) mat, men nå har jeg fått en slags interesse for matlaging og kosthold.

Skrevet

Dette lurer jeg på også!

Hvis jeg spiser

Frokost: 1 boks cottage cheese, 1 eple og en håndfull valnøtter

Lunch: en boks tunfisk, to ss seterrømme, grønnsaker

Middag: laks 2-3 dager i uka, kylling, torsk osv med grønnsaker

Kvelds: Smoothie av skyr, bær og litt banan.

Får jeg i meg det jeg trenger?

Kommer jeg til å gå ned på dette kostholdet?

Er det sunt?

Kari

Anonymous poster hash: 0c213...443

Skrevet

Du går ned i vekt med kaloriunderskudd. Har du det fremdeles? (Husket å beregne på nytt etterhvert som du har gått ned?)

Variert mat gir en større sjanse for at du får i deg alle næringsstoffene du trenger. Det er bra for helsa generelt sett.

Jeg har blitt flinkere med maten etter at jeg la om kostholdet - jeg har alltid vært glad i (å spise) mat, men nå har jeg fått en slags interesse for matlaging og kosthold.

Tror vel normalt sett jeg spiser rundt 700-900 kcal pr dag, så vil si det ja.

Skrevet

Det er veeeldig lite...

Anonymous poster hash: ac00a...1c4

Gjest Runforit
Skrevet

Tror vel normalt sett jeg spiser rundt 700-900 kcal pr dag, så vil si det ja. Anonymous poster hash: 854e9...f6a

7-900 kcal? Dette er oppskriften på katastrofe. Kroppen din tærer på verdifull muskelmasse. Med redusert muskelmasse reduseres forbrenningen og du vil få skjev balanse mellom fett og muskler(tynnfeit).

Om du ikke plutselig sprekker og går på en smell og blir en jojoslanker så er du på vei til å utvikle anoreksia; noe som er veien til et helvete.

Spis mer, sunt og næringsrikt.

• Liker 2
Skrevet

:roll:

Anonymous poster hash: 0c213...443

Skrevet

Kan love deg at du ikke får i deg det kroppen din trenger på 7-900 kcal uansett hvor variert du spiser.

Slike ekstreme slankekurer er også kjent for å være kortvarige (at du går opp igjen etterpå det du evt. klarer å ta av).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...