Gå til innhold

Bord-dekorasjoner

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage blomster bord-dekorasjoner til bryllupet vårt selv, og ønsker meg i den anledning tips fra noen som har peil...?

Jeg ser for meg lave små dekorasjoner med roser og eføy, som strekker seg utover bordet....

Tips...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men du kan vel berre kjøpa inn litt blomar og prøva deg fram litt?

-Til slutt blir du heilt sikkert fornøyd og veit korleis du vil ha det! :)

Husk å vel rett oasis, det fins både til våte og tørre blomar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi puttet gerberahoder i små telysholdere fra IKEA. Dekorativt, enkelt og lekkert. De var mange og var som "strødd" utover hele bordet.

Rød gerbera er nydelig mot hvit duk - hvit, gull og rød var fargene vi brukte som temafarger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me hadde små, låge oppsatsar med raude roser, litt sommerblomar (kvite og gule) og eføy. Dei var som sagt låge, fordi me ikkje ville at dei skulle 'dominere' bordet og vere i vegen for folks augekontakt... Dei var litt 'ellipseforma', sånn at dei strekte seg utover bordet som du seier, og gjerne med ei eføygrein som låg urover bordet i kvar ende - evt. noko anna grønt (sånn som liknar litt på tjukt gras - hugsar ikkje namnet). Då gjorde dei passe mykje av seg på akkurat rett måte... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I en viss kongelig barnedåp pyntet de bl.a. bordet med isoporkuler i ulik størrelse med pålimte gåsunger tett i tett. Det er ikke sesong for gåsunger akkuart nå, men ideen kan kopieres med feks pålimte grønne blader eller noe annet fint. Lave blomsteroppsatser hører dessuten med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp rikelig med våtoasis.(grønn) Legg den i vann ikke press den for da presser du inn luft. La den flyte i vannet/trekke inn ca 5 min. Dette må du se an men sørg for at de er skikkelig gjennomvåte.

Skjær til oasis så det passer i skåla, la oasisen være 2-3cm over skåla. Da er det lettere å stikke blomster fra siden og ikke ovenfra og ned.

Start med det grønne, lag en tett krans med grønt som går noe oppover oasisen. JEg ville ha tatt to-tre lange eføy på hver side i ulik lengde. Bruk oddetall når du setter sammen blomster, hvis ikke blir det system! Fy-fy!

Jeg har laget noen lave med eføy og roser, da tok jeg tre roser i midten av skåla. Disse stod i ei tett gruppe, til slutt tok jeg ei lang rose som strekte seg ut sammen med eføyen. Husk å dekke til med grønt eller brudeslør over all oasis. Den skal ikke synes.

Hadde jeg vært deg ville jeg ha satt opp det grønne på onsdag og tatt i rosene på fredag. Du får det travlet nok siste dagen.

Husk å få et godt skråsnitt og sett de kaldt. Det var mine tips, håper det hjalp litt????Må få høre hvordan det går!

Lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Vi hadde konfirmasjon nylig og brukte lave, vide glass-skåler med vann, flytelys og blomster i. Skålene stod ganske tett og i mellom hver skål la vi ranker med grønt. Ble veldig pent :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ha roser og eføy i bryllupet. Jeg skal ha eføyranker og inni de stikker jeg helstilkede roser (med sånn liten vannbeholder på enden). Rundt rosen og stilken skal jeg tvinne sølvtåd med små glassperler. Ved jevne mellomrom skal det stå tre telysholdere av glass, og inni alt strøs det små sølvhjerter. Duken som dekker hele bordet er hvit, men på midten av bordene, der hvor blomstene og det andre ligger, skal jeg ha et stoff som heter organza. Det er hvitt, gjennomsiktig og skinnende. Jeg "krøller" det liksom sammen over alle bordene og legger dekorasjonene oppi. Litt vanskelig å forklare, men jeg er sikker på at det blir flott! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også planer om å ha en løper i midten av bordet. Stoffet er blankt, og kobberaktig. Kjøpes billig på Ikea :wink:

Tenkte å ha 3 calla m/ "krøllete" sølvtråd liggende her og der. Tror dette blir sikkelig fint :-)

Innimellom der, skal jeg ha kubbelys i champagnefarge (3 stk).

Og sølv, kobber og gullsand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i et bryllup hvor de hadde knytt et nydelig sløyfebånd rundt tøyservietter og stukket en rose under sløyfa. På sløyfebåndet var det skrevet navnet til personen med sølvpenn. Det var enkelt og veldig lekkert. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...