DenAnonymeJenta Skrevet 17. januar 2014 #1 Skrevet 17. januar 2014 Hei, jeg er en femten år gammel jente som siden 12 års alderen har hatt problemer med kviser. Jeg har brukt sånne random produkter fra dagligvare butikker, medikamenter man får tak i på apoteket uten resept, epiduo, skinoren, tetracycline arco og ja.. jeg ble ferdig med antibiotika kuren tetracycline for ca en uke siden og kvisene har allerede kommet tilbake!! Jeg får bare lyst til å gråte (dere tenker sikkert at jeg er en jævla fjortis unge) men det er sant. Jeg er så lei av å ha røde kviser på ansiktet og gidder ikke gå ut av huset engang. Det å ha ren hud under kuren var som et paradis. Det var en så deilig følelse men nå er kinn og panne fult med kviser. Vær så snill, hva skal jeg gjøre nå!? Legen min er så jævlig tilbakestående og sier at hudlege kun er for dem med alvorlig akne og ikke mild til moderat, men jeg har f *** meg kviser på hele ansiktet! Hadde lege time for en uke siden og har det nå igjen på mandag. Noen kremener, medikamenter generelt dere anbefaler for kviser som faktisk funker? Ville satt veldig stor pris på svar fra dere. Takk på forhånd.
Frk.K Skrevet 17. januar 2014 #2 Skrevet 17. januar 2014 Du kan prøve på endre på kostholdet om du ikke har prøvd på det.. Er veldig ofte at det ligger i kostholdet, er sikker på at det er det gjør hos meg, men da jeg ikke bryr meg så mye så gidder jeg heller ikke endre kostholdet mitt.. Eller prøve å drikke masse vann, noen sier at det skal hjelpe også, hjelper ikke hos meg. 1
Yzma Skrevet 17. januar 2014 #3 Skrevet 17. januar 2014 Jeg hadde kviser fra jeg var 12 .. Jeg har fortsatt litt kviser og jeg er nå 25. Det som hjalp meg å bli kvitt omtrent alle kvisene mine var en kur som heter roacutttan. Det har begynt å komme litt tilbake nå. Men stol på meg når jeg sier, 3 år med kviser er ingenting. Prøv 13 år.. Jeg har blitt vant til det, det blir du også. Men hør med legen din om du ikke kan få hudlege en gang til, hvis han sier nei. Bytt lege å spør på nytt. Det kan være at legen din har rett, og at du ikke har like mye kviser som du tror. Da vil nok ikke hudlegen hjelpe deg heller, ihvertfall ikke om du kun er 15.. 1
Frk.K Skrevet 17. januar 2014 #4 Skrevet 17. januar 2014 (endret) Jeg hadde kviser fra jeg var 12 .. Jeg har fortsatt litt kviser og jeg er nå 25. Det som hjalp meg å bli kvitt omtrent alle kvisene mine var en kur som heter roacutttan. Det har begynt å komme litt tilbake nå. Men stol på meg når jeg sier, 3 år med kviser er ingenting. Prøv 13 år.. Jeg har blitt vant til det, det blir du også. Men hør med legen din om du ikke kan få hudlege en gang til, hvis han sier nei. Bytt lege å spør på nytt. Det kan være at legen din har rett, og at du ikke har like mye kviser som du tror. Da vil nok ikke hudlegen hjelpe deg heller, ihvertfall ikke om du kun er 15.. Er ikke stort yngre enn deg, å har rett å slett bare blitt vant til å leve med det.. står på som verst uken før uken anyways! Endret 17. januar 2014 av Frk.K
carianne Skrevet 17. januar 2014 #5 Skrevet 17. januar 2014 Legen din kan ikke ikke nekte deg å henvises til hudlege. Be han henvise deg slik at de som jobber med hud eventuelt kN hjelpe. Du er i en sårbar alder også.
DenAnonymeJenta Skrevet 17. januar 2014 Forfatter #6 Skrevet 17. januar 2014 Du kan prøve på endre på kostholdet om du ikke har prøvd på det.. Er veldig ofte at det ligger i kostholdet, er sikker på at det er det gjør hos meg, men da jeg ikke bryr meg så mye så gidder jeg heller ikke endre kostholdet mitt.. Eller prøve å drikke masse vann, noen sier at det skal hjelpe også, hjelper ikke hos meg. Jeg er femten og har hørt at mine er hormonelle og har ikke så mye å gjøre med hva jeg spiser. har begynt å drikke mer vann, spise mer salat og ikke så mye fast food men har likevel kviser
Frk.K Skrevet 17. januar 2014 #7 Skrevet 17. januar 2014 Jeg er femten og har hørt at mine er hormonelle og har ikke så mye å gjøre med hva jeg spiser. har begynt å drikke mer vann, spise mer salat og ikke så mye fast food men har likevel kviser Da er det nok bare hormonelt, når du kommer opp i min alder å fremdeles ser ut som et pizza tryne, ja da er det på tide å kanskje ta et tiltak her å der.. om man er veldig opptatt om hvordan man ser ut da.
DenAnonymeJenta Skrevet 17. januar 2014 Forfatter #8 Skrevet 17. januar 2014 Da er det nok bare hormonelt, når du kommer opp i min alder å fremdeles ser ut som et pizza tryne, ja da er det på tide å kanskje ta et tiltak her å der.. om man er veldig opptatt om hvordan man ser ut da. Får jeg spørre hvor gammel du er? Jeg tenker hele tiden på hvordan jeg ser ut. Å ha kviser ser ikke fint ut i det hele tatt! Er så lei av ordet nå.. aaahh -.-"
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #9 Skrevet 17. januar 2014 Jeg og har slitt med kviser siden 12 års alderen, og er nå 19 og går på isotretinion (den sterkeste kvisemedisinen som finnes). Til og med den ser ikke ut til å hjelpe på meg enda, men er bare halvveis i kuren så håper det gir seg de siste 3 månende. Isåfall klem fra meg! Og kosthold, og å drikke mye vann har faktisk ingenting å si! Er bare medisiner som kan hjelpeAnonymous poster hash: 1f5b8...b35 1
Frk.K Skrevet 17. januar 2014 #10 Skrevet 17. januar 2014 (endret) Får jeg spørre hvor gammel du er? Jeg tenker hele tiden på hvordan jeg ser ut. Å ha kviser ser ikke fint ut i det hele tatt! Er så lei av ordet nå.. aaahh -.-" Snart 22 Edit: Jeg har et _ufattelig_ dårlig kosthold. Dog jeg drikker mye vann å spiser mye frukt å grønt. Men jeg er veldig glad i pasta, milkshake, og ikke minst sjokolade. Men så lenge jeg ikke legger på meg å blir overvektig slik som de i The biggest loser, så bryr jeg meg ikke! :D Endret 17. januar 2014 av Frk.K
DenAnonymeJenta Skrevet 18. januar 2014 Forfatter #11 Skrevet 18. januar 2014 Jeg og har slitt med kviser siden 12 års alderen, og er nå 19 og går på isotretinion (den sterkeste kvisemedisinen som finnes). Til og med den ser ikke ut til å hjelpe på meg enda, men er bare halvveis i kuren så håper det gir seg de siste 3 månende. Isåfall klem fra meg! Og kosthold, og å drikke mye vann har faktisk ingenting å si! Er bare medisiner som kan hjelpeAnonymous poster hash: 1f5b8...b35 Helt enig. Jeg droppet alt som er usunt for en god stund men ingenting forandret seg. Håper virkelig den hjelper deg! Selvom jeg ikke har funnet noe som har funket for meg ennå, blir jeg alltid glad når andre som har det samme problemet som meg finner noe som hjelper dem. Lykke til videre! :D
DenAnonymeJenta Skrevet 18. januar 2014 Forfatter #12 Skrevet 18. januar 2014 Snart 22 Edit: Jeg har et _ufattelig_ dårlig kosthold. Dog jeg drikker mye vann å spiser mye frukt å grønt. Men jeg er veldig glad i pasta, milkshake, og ikke minst sjokolade. Men så lenge jeg ikke legger på meg å blir overvektig slik som de i The biggest loser, så bryr jeg meg ikke! :D Haha, du er ikke alene om det, nei! Milkshake, sjokolade og pasta er tre av tusen ting jeg elsker!
Frk.K Skrevet 18. januar 2014 #13 Skrevet 18. januar 2014 Haha, du er ikke alene om det, nei! Milkshake, sjokolade og pasta er tre av tusen ting jeg elsker! Hehe ja :D Men jeg har ikke så sykt mye kviser, å det er perioder hvor jeg er helt fri fra de, men så popper de opp igjen, det er vel rett før mensen de er som verst
Flua Skrevet 19. januar 2014 #14 Skrevet 19. januar 2014 (endret) Google The Oil Method, prøv den. Min 15 årige gutt er kvisefri etter noen mnd med den. Kun 1 gang i uka nå, litt oftere i starten. Enkel og billig metode! http://www.youtube.com/watch?v=NShRGyTag3Q Jeg bruker olivenolje som base, ca 1/3 lakserolje. Masser inn, legg på varm vaskeklut 2-3 ganger, tørk av med varm vaskeklut.....ferdig! Tar deg max 5 minutter 2-3/uka, til og med gutten min orker det, og han er enig i at det funker! Endret 19. januar 2014 av Flua
Gjest secondfloor Skrevet 19. januar 2014 #15 Skrevet 19. januar 2014 Hei, jeg er en femten år gammel jente som siden 12 års alderen har hatt problemer med kviser. Jeg har brukt sånne random produkter fra dagligvare butikker, medikamenter man får tak i på apoteket uten resept, epiduo, skinoren, tetracycline arco og ja.. jeg ble ferdig med antibiotika kuren tetracycline for ca en uke siden og kvisene har allerede kommet tilbake!! Jeg får bare lyst til å gråte (dere tenker sikkert at jeg er en jævla fjortis unge) men det er sant. Jeg er så lei av å ha røde kviser på ansiktet og gidder ikke gå ut av huset engang. Det å ha ren hud under kuren var som et paradis. Det var en så deilig følelse men nå er kinn og panne fult med kviser. Vær så snill, hva skal jeg gjøre nå!? Legen min er så jævlig tilbakestående og sier at hudlege kun er for dem med alvorlig akne og ikke mild til moderat, men jeg har f *** meg kviser på hele ansiktet! Hadde lege time for en uke siden og har det nå igjen på mandag. Noen kremener, medikamenter generelt dere anbefaler for kviser som faktisk funker? Ville satt veldig stor pris på svar fra dere. Takk på forhånd. Jeg skrev også i tråden om hvilke produkter man bruker. Har slitt med kviser siden jeg var 11-12. Prøvd det fastlegen kan gi, dvs Skinoren, Dalacin, tetra, osv. Eneste som hjalp ordentlig var P-pillen Diane, men denne måtte jeg slutte på ettersom ma visstnok ikke skal gå så mange år på den (vet det er delte meninger om dette). Det, pluss at jeg har begynt å studere igjen og er veldig stressa, har fått huden min til å frike ut. Selv har jeg alltid vært skeptisk til hudpleiere og deres produkter, og har foretrukket legemidler. Fikk imidlertid hjelp av en hudpleier til å endre på rutinene mine - nå bruker jeg produkter for fuktfattig og sensitiv hud fremfor akneprodukter. Det har gjort underverker for meg. Har du prøvd å gå denne veien? Sikkert flere merker som er bra, men jeg har spesielt god erfaring med Academie. Har også tidligere brukt md, og det hjalp lenge, men plutselig en dag var det som ol effekten ble borte. PS: dette er nok individuelt, men jeg blir i alle fall verre av mange "random" produkter, feks fra matbutikken. Clinique var også noe dritt for meg, selv om jeg vet om mange som er veldig fornyøyd med Merket.
Gjest secondfloor Skrevet 19. januar 2014 #16 Skrevet 19. januar 2014 Har du forresten prøvd Epiduo? Jeg har ikke det, men kjenner flere som er blitt reddet av den!
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #17 Skrevet 19. januar 2014 Det er bullshit at kosthold ikke har noe å si, det har det i mange tilfeller. Jeg var fast bestemt på at kosthold ikke hadde noe som helst å si på min hud, som også har vært dritt siden jeg var 12 år. Nå har jeg måttet bytte kosthold på grunn av tarmproblemer. Jeg spiste sunt fra før, men etter jeg måtte kutte gluten og laktose har kvisene bare spasert vekk en etter en. Mensen er rett rundt hjørnet og jeg har bare ei lita kvise på haken. Den er på ingen måte perfekt ennå siden huden min lett reagerer på produkter, men bedre? Hells to the yes. Jeg er 25 år og har aldri brukt produkter/medikamenter mot kviser. Kun hudpleie. Og du, hva enn du gjør? Ikke hold deg inne og asosial på grunn av kvisene. Det kan gi alvorlige konsekvenser litt lengre frem i tid. Anonymous poster hash: 6fdc1...01c
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #18 Skrevet 19. januar 2014 Det er bullshit at kosthold ikke har noe å si, det har det i mange tilfeller. Jeg var fast bestemt på at kosthold ikke hadde noe som helst å si på min hud, som også har vært dritt siden jeg var 12 år. Nå har jeg måttet bytte kosthold på grunn av tarmproblemer. Jeg spiste sunt fra før, men etter jeg måtte kutte gluten og laktose har kvisene bare spasert vekk en etter en. Mensen er rett rundt hjørnet og jeg har bare ei lita kvise på haken. Den er på ingen måte perfekt ennå siden huden min lett reagerer på produkter, men bedre? Hells to the yes. Jeg er 25 år og har aldri brukt produkter/medikamenter mot kviser. Kun hudpleie. Og du, hva enn du gjør? Ikke hold deg inne og asosial på grunn av kvisene. Det kan gi alvorlige konsekvenser litt lengre frem i tid.Anonymous poster hash: 6fdc1...01c Signerer det sidene her! Hilsen 25 år som har hatt svært lite av det de fleste gjør i ungdomstiden fordi jeg ikke ville vise meg med kviser. For min del har ikke kosthold hatt så mye å si, men alkohol er ille!Anonymous poster hash: 0416d...e97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå