Gå til innhold

Katt på døren.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om en katt står ute og mjauer og vil inn for å få mat flere ganger, kan man ta den katten da? Er en som kanskje savner denne katten tenker jeg og som eier den. Dette er ikke meg det et snakk om!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om en katt står ute og mjauer og vil inn for å få mat flere ganger, kan man ta den katten da? Er en som kanskje savner denne katten tenker jeg og som eier den. Dette er ikke meg det et snakk om!

Ja? Ta den med til veterinær å se om den er chippet, er den ikke det, så er det fritt fram etter min mening.

Er du glad i dyra, så chipper man dem slik at man kan eventuelt finne eieren om den skulle befinne seg på ville veier.

Edit: Ihvertfall poste ut "savnet" lapper ute og i eventuelt avis.

Edit 2: ^ det kan forøvrig h*n som finner katten også gjøre, men ikke avslør alt slik at ikke hvem som helst kan si at det er vedkommendes katt.

Endret av Frk.K
  • Liker 1
Skrevet

Sørg hvertfall for å etterlyse godt nok.

Vår pus ble etter en lang periode hvor han kom hjem sjeldnere plutselig borte en dag. Vi hang opp lapper i nærområdet og i avisa og hun som hadde "tatt" katten hadde lagt ut etterlysning på nett. Hun leste ikke papiravis og vi tenkte ikke over internett og etterlysningene krysset hverandre uten at vi fikk nyss i hverandre.

Enden på visa var at jeg var ute på tur og pus plutselig sto der. Han fulgte etter meg hjem og vi satt på plenen og koste oss i sommervarmen. Så kom det en dame og sa katten var hennes og fortalte at han bare dukket opp på døra en dag. Katten vår hadde stikki av hele 100 meter fra oss og hadde bodd hos henne et helt år. Hun hadde jo tross alt gitt han våtfor, mens hos oss så vanket det bare tørrfor. Hun ga han tilbake med en gang, men stiller gjerne opp som kattepasser når vi måtte trenge det. :)

• Liker 1
Skrevet

For all del ikke mat katter som er ute, selv ikke de som sitter ved døren din. Har de først fått mat hos deg, vil de mest sannsynlig komme tilbake flere ganger og "kreve" mat, eller i værste fall så flytter de inn.

Med mindre du tydlig ser at katten er underernært, så ikke gi mat.

Har du sett den gå ute en stund, ta med til dyrlegen. Eventuelt heng opp lapper/skriv i avisa.

Hilsen ei som hadde en katt som plutselig forsvant fordi en annen familie begynte å gi den mat.

Skrevet

Sørg hvertfall for å etterlyse godt nok.

Vår pus ble etter en lang periode hvor han kom hjem sjeldnere plutselig borte en dag. Vi hang opp lapper i nærområdet og i avisa og hun som hadde "tatt" katten hadde lagt ut etterlysning på nett. Hun leste ikke papiravis og vi tenkte ikke over internett og etterlysningene krysset hverandre uten at vi fikk nyss i hverandre.

Enden på visa var at jeg var ute på tur og pus plutselig sto der. Han fulgte etter meg hjem og vi satt på plenen og koste oss i sommervarmen. Så kom det en dame og sa katten var hennes og fortalte at han bare dukket opp på døra en dag. Katten vår hadde stikki av hele 100 meter fra oss og hadde bodd hos henne et helt år. Hun hadde jo tross alt gitt han våtfor, mens hos oss så vanket det bare tørrfor. Hun ga han tilbake med en gang, men stiller gjerne opp som kattepasser når vi måtte trenge det. :)

Hehe søt historie.

Litt illojal pus som ditcher dere for våtfor da.

• Liker 1
Skrevet

hva er det med folk som tror de bare kan ta andre folk sine katter egentlig? hvis katten er i godt hold og ikke viser tegn til smerter så la den til helvette være i fred! hilsen katte"mamma" som mistet en katt på denne måten. fant den ved en tilfeldighet igjen etter to (!!!) år! å personen tok den bare inn fordi den hadde jo stått på trappa hennes. den katten var ALDRI borte hele dagen. skam dere om dere tar inn katter som ikke hører til der!

Anonymous poster hash: 89e3c...e80
  • Liker 1
Skrevet

hva er det med folk som tror de bare kan ta andre folk sine katter egentlig? hvis katten er i godt hold og ikke viser tegn til smerter så la den til helvette være i fred! hilsen katte"mamma" som mistet en katt på denne måten. fant den ved en tilfeldighet igjen etter to (!!!) år! å personen tok den bare inn fordi den hadde jo stått på trappa hennes. den katten var ALDRI borte hele dagen. skam dere om dere tar inn katter som ikke hører til der!

Chipper du katta di slipper du å miste den. Det vanlige nå er jo å få katten avlest når den tilsynelatende ikke har noen eier.

Anonymous poster hash: 24f22...5e8

Skrevet

Helt enig med deg, samme skjedde hos meg. Forstår ikke at dem har samvittighet til det, når det er hengt opp plakater med bilde av pus på hvert et gatehjørne, i avisa og i butikker.

De syntes det vel var greit å få en "gratis" katt, den var tross alt bare rundt 2 år gammel, kvesset ikke klørne på møbler, hoppet ikke opp på benker, gjorde ikke fra seg inne og var kastrert i samme slengen. Sikkert ypperlig.

Eneste grunnen til at jeg ikke tok han tilbake var fordi jeg tenkte på kattens beste. Han trivdes sikkert der borte, men det ble nok utviklet av den nye familiens forsøk på å være snill.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...