AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #1 Skrevet 17. januar 2014 Hei. Jeg og min samboer har vært sammen i litt over 2 år nå, og vi har det veldig fint sammen. Men, i det siste har jeg følt det er noe galt mellom oss som jeg ikke har kunnet sette fingeren på. Han har virket litt fraværende, vi har ikke hatt så mye sex og vi sitter nesten i hver vår ende av sofaen og ser på tv uten å kommunisere. Og jeg tenkte at han ikke elsker meg lenger, at han ikke har følelser for meg lenger. Så i går, begynte jeg å si at jeg følte det var noe galt. Han begynte med å si at han lenge hadde tenkt på en ting, men at han ikke visste hvordan han skulle si det. Men, han sa da at han syntes jeg hadde lagt litt på meg og spist ganske mye usunt i det siste, og at han ikke helt følte seg tiltrukket av meg. Jeg ble selvfølgelig kjempe lei meg. For jeg vet jo selv at jeg har lagt på meg og spist mye usunt i det siste, men det har en grunn til det, og det vet han også. Men jeg føler meg ikke noe bra, og det sa jeg også til han. Og jeg virkelig vil endre kostholdet mitt, og begynne å gjøre noe med det. For jeg føler meg ikke komfortabel i hvordan jeg ser ut nå, og det har han også merket. Han er en sånn person som trener, spiser sunt og har alltid vært det. Det har ikke jeg, men har aldri heller vært veldig overvektig, men et par ekstra kilo har jeg alltid hatt- noe han også har sett, og vist før han ble sammen med meg. Men det ble litt krangling, for jeg følte han ville heller ha en jente på hans nivå, en som han. Og det sier han også selv. Og derfor tror jeg han ikke elsker meg mer, for han lot meg nesten gå i går, og da er vi kanskje litt for forskjellige? Da vil han tydeligvis ha en pen, sunn, frisk jente som trener hver dag, og spiser sunt..... Men jeg vil jo være en sånn jente, en som tar vare på seg selv, spiser sunt og trener. Så hva er galt med meg? Jeg bare føler han ikke vil ha meg mer, pga utseendet, og pga jeg har lagt på meg. Det er kanskje snakk om 5-8 kilo på 2 år, så føler da ikke dette er hele verden heller..... Vet ikke hva jeg vil med dette jeg, jeg bare elsker han veldig mye, og vil ikke ha noen andre enn han, men skal jeg la meg pine meg viten av at han vil ha en jente på hans nivå? Anonymous poster hash: 6adb6...220
skjønnas Skrevet 17. januar 2014 #2 Skrevet 17. januar 2014 (endret) Hei Du kan bli en av de jentene! Det han vil ha er helt normalt og akseptert. Han vil ha sunn og frisk jente, ikke noe galt med det, og det kan du fikse. Siden han sa det til deg så ønsker han sikkert at du gjør noe med det, det tyder på at han elsker deg. Det er heller ikke bra for deg og være usunn, det går ut over helsa din, med årene blir det verre, da ser du gamlere ut, slappere osv. Så for hans skyld og din skyld, burde du trene og spise sunnere mat Endret 17. januar 2014 av skjønnas
sol87 Skrevet 17. januar 2014 #3 Skrevet 17. januar 2014 Han kunne formulert seg annerledes, ting som gjelder vekt og kosthold kan være veldig sårt for folk, selv om det er et problem. Det er jo bra å gå ned i vekt hvis man er for stor, og trening er sunt, men du bør gjøre det for din egen del, ikke for hans, ellers tror jeg det kan bli veldig slitsomt.
Gjest Linn Cathrin Skrevet 17. januar 2014 #4 Skrevet 17. januar 2014 Jeg hadde en eks som ville ha meg fit, og der ble det aldri spist noe annet enn kaninfor og drukket vann. Min erfaring er at slike mennesker ikke er til å spare på, ved at du faktisk må forandre den du er. Om kjæresten din ikke takler at du har lagt på deg bittelitt i løpet av et par år, har han et problem. Så nei, jeg synes ikke at du skal pines med dette, og føle at du må opp på hans nivå, som du sier! Om du er fornøyd med deg selv, er det nettopp det som teller!
Berit Skrevet 17. januar 2014 #5 Skrevet 17. januar 2014 Hm, litt vanskelig å svare for man skal ha forståelse for de som legger på seg litt, og har evt vanskeligheter som gjør at det er lett for å spise usunt og ikke trene. Samtidig vet jeg at det gir så mye å i hvertfall være bevisst på å være litt sunn og være i fin form. Spesielt for din egen skyld.
Gjest Emmanuelle Skrevet 17. januar 2014 #6 Skrevet 17. januar 2014 (endret) Ehm, unnskyld meg. Om typen min hadde vurdert å slå opp fordi jeg la på meg 5-8 kilo så hadde jeg klaska han i trynet med en torsk, pakka snippeska og ledd hele veien til min fremtidige kjæreste som godtok meg akkurat som jeg var. Om du skal gå ned i vekt er det for DIN skyld, ikke fordi typen din skal ha "noen på sitt nivå". Blir så provosert at jeg ikke klarer å skrive mer. For en idiot. (Og jeg har en supertrent kjæreste selv, mens jeg har pupper, rumpe og lår nok til å fore en liten landsby.) Endret 17. januar 2014 av Emmanuelle 7
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #7 Skrevet 17. januar 2014 Ts, her. Takk for svar alle sammen Jeg vet bare ikke hva jeg skal tenke lenger. Jeg bare føler han har blitt helt treningsnarkoman og anderledes, men selvfølgelig syns det er veldig bra at han trener, spiser sunt osv.. Tror ikke det var at han sa jeg hadde lagt på meg litt, som såret mest men det at han sa at han ikke føler seg så tiltrukket som før og jeg sitter igjen med den følelsen av at han egentlig vil ha noen andre.. Det var det som såra meg mest Anonymous poster hash: 6adb6...220
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #8 Skrevet 17. januar 2014 Det er da helt naturlig at man kan miste tenningen av forskjellige årsaker. Noen synes overvekt er avtennende andre synes det avtennende at samboeren skriver babyspråk på sms... Anonymous poster hash: 58604...7f7 2
Gjest Lady.In.Heels Skrevet 17. januar 2014 #9 Skrevet 17. januar 2014 Jeg tenker som så at hvis han ikke liker deg i de verste periodene så får det bare være. Finn deg en som ikke er så overfladisk og utseendesfreak. En mann som elsker deg ville aldri kritisert deg for hvordan du ser ut. Han høres ut som en egoistisk, umoden drittunge.
Gjest Ciegus Skrevet 17. januar 2014 #10 Skrevet 17. januar 2014 Dette må du nesten avgjøre selv, hva du kan leve med. Hvis utseende er viktig for han så kan du ikke endre det hos han. Personlig kunne jeg ikke holdt ut i et sånt forhold. Jeg må vite at det er rom for at jeg blir syk og legger på meg, at jeg kan bli gravid og ikke trenge å stresse med å gå ned i vekt, og at han likevel tenner på meg. Foreløpig er jeg glad i å trene, jeg ser bra ut, og likevel er det godt å vite at det er rom at kroppen min endrer seg. Men det er meg. Hvor viktig er det for deg? For meg er det også stor forskjell på å ville ha en sunn kjæreste, og å ville ha en slank kjæreste med perfekt kropp. Både jeg og kjæresten forventer sunnhet av hverandre, at vi tar vare på oss selv. Men vi forventer ikke perfekte kropper.
Gjest Whitestripes Skrevet 17. januar 2014 #11 Skrevet 17. januar 2014 Bare meg som synes det er bra at han var ærlig når du spurte? Han sa vel ikke at han vil gjøre det slutt av den grunn, men at han ønsker at du tar litt bedre vare på deg selv? Ønsket om det må selvfølgelig komme innen i fra deg selv, men nå har du jo en gyllen mulighet til å få litt drahjelp av han. 5
Gjest New_Girl Skrevet 17. januar 2014 #12 Skrevet 17. januar 2014 Ehm, unnskyld meg. Om typen min hadde vurdert å slå opp fordi jeg la på meg 5-8 kilo så hadde jeg klaska han i trynet med en torsk, pakka snippeska og ledd hele veien til min fremtidige kjæreste som godtok meg akkurat som jeg var. Om du skal gå ned i vekt er det for DIN skyld, ikke fordi typen din skal ha "noen på sitt nivå". Blir så provosert at jeg ikke klarer å skrive mer. For en idiot. (Og jeg har en supertrent kjæreste selv, mens jeg har pupper, rumpe og lår nok til å fore en liten landsby.) Enig med deg. Hvis man skal klare å gå ned i vekt og legge om livsstilen må motivasjonen komme innenfra, ikke fordi noen andre mener du ikke er bra nok som du er. Når det er sagt, så er du jo tydeligvis ikke helt fornøyd selv, men du sier det er en grunn til at det har blitt sånn? Hva er det?
Gjest Emmanuelle Skrevet 17. januar 2014 #13 Skrevet 17. januar 2014 Bare meg som synes det er bra at han var ærlig når du spurte? Han sa vel ikke at han vil gjøre det slutt av den grunn, men at han ønsker at du tar litt bedre vare på deg selv? Ønsket om det må selvfølgelig komme innen i fra deg selv, men nå har du jo en gyllen mulighet til å få litt drahjelp av han. Hun skrev jo at han nesten lot henne gå i går (jeg tolker det som at det nesten ble slutt). Og det å faktisk si at man vil ha noen "på eget nivå" er så kvalmt at jeg har ikke ord.
Gjest Whitestripes Skrevet 17. januar 2014 #14 Skrevet 17. januar 2014 Hun skrev jo at han nesten lot henne gå i går (jeg tolker det som at det nesten ble slutt). Og det å faktisk si at man vil ha noen "på eget nivå" er så kvalmt at jeg har ikke ord. Ja, den med eget nivå kunne han spart seg, men ellers så synes jeg det er bra at han er ærlig med henne. Det er ikke lett å ta opp noe sånn, og når hun selv spurte, synes jeg det er bra at han sa det som det var. Jeg la selv på meg temmelig mye en periode, og vet hvor frustrerende det kan være å kjempe mot overvekt, men det er jo ens egen helse det dreier seg om, ikke bare utseendet.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #15 Skrevet 17. januar 2014 Ts her. Bare at han sa han ville ha en på sitt eget nivå, sa vel sitt... Og hele kroppspråket hans sa at han vil gjøre det slutt, OM det ikke skjer noen endringer. MEN, han sa han elsket meg, men jeg føler og ser på hele kroppspråket hans at det sier noe helt annet. Så jeg vet ikke jeg.... er fortsatt litt såret... Jeg vet veldig godt selv jeg ikke er fornøyd med kroppen min, og vil gjøre endringer, men skal ikke en partner, som virkelig elsker deg, være med deg, uansett hva som skjer? Skal det virkelig så lite til for at han vil gi slipp på meg........ :( Anonymous poster hash: 6adb6...220
Gjest Emmanuelle Skrevet 17. januar 2014 #16 Skrevet 17. januar 2014 Ja, den med eget nivå kunne han spart seg, men ellers så synes jeg det er bra at han er ærlig med henne. Det er ikke lett å ta opp noe sånn, og når hun selv spurte, synes jeg det er bra at han sa det som det var. Jeg la selv på meg temmelig mye en periode, og vet hvor frustrerende det kan være å kjempe mot overvekt, men det er jo ens egen helse det dreier seg om, ikke bare utseendet. Greit å være ærlig, men det er noe annet å være slemt ærlig. Vi vet jo ikke hvor mye "overvekt" det er snakk om, av åpningsinnlegget ser det ut til at hun var normalvektig før hun begynte å legge på seg - noe som tilsier at hun ikke har blitt smellfeit akkurat. 5-8 kilo er ikke mye, med mindre TS lyver for seg selv. Finnes det en grense hvor det er "lov" å fortelle den andre at man ikke tenner på dem mer grunnet vekta? Jeg har en venninne som har fått spiseforstyrrelser fordi mannen hennes ikke tente på henne etter fødsel. Og hun veier mye mindre enn meg (som er slank, men med tidligere nevnte former). Jeg blir så provosert fordi dette minner meg om henne, og hvordan hun smugspiste på jobb så han ikke skulle dømme henne. Greit nok å si "kjære, jeg har merket at du er så sliten og uopplagt for tiden, hva skjer?" og så foreslå gode turer, trening, sunnere mat...Men å fortelle at man ikke tenner på dama etter 5-8 kilo? Kødder du med meg? Overfladiske skitsekk, håper han mister håret og får skrumpballer.
Gjest Emmanuelle Skrevet 17. januar 2014 #17 Skrevet 17. januar 2014 Ts her. Bare at han sa han ville ha en på sitt eget nivå, sa vel sitt... Og hele kroppspråket hans sa at han vil gjøre det slutt, OM det ikke skjer noen endringer. MEN, han sa han elsket meg, men jeg føler og ser på hele kroppspråket hans at det sier noe helt annet. Så jeg vet ikke jeg.... er fortsatt litt såret... Jeg vet veldig godt selv jeg ikke er fornøyd med kroppen min, og vil gjøre endringer, men skal ikke en partner, som virkelig elsker deg, være med deg, uansett hva som skjer? Skal det virkelig så lite til for at han vil gi slipp på meg........ :( Anonymous poster hash: 6adb6...220 Han elsker deg ikke om han vil slå opp etter 2 år fordi du har gått opp i vekt. Beklager, men jeg tror han bruker vekta di som en unnskyldning til å slå opp fordi han er for feig til å gjøre det skikkelig. Du fortjener bedre
Vasilisa Skrevet 17. januar 2014 #18 Skrevet 17. januar 2014 Jeg hadde en eks som ville ha meg fit, og der ble det aldri spist noe annet enn kaninfor og drukket vann. Min erfaring er at slike mennesker ikke er til å spare på, ved at du faktisk må forandre den du er. Om kjæresten din ikke takler at du har lagt på deg bittelitt i løpet av et par år, har han et problem. Så nei, jeg synes ikke at du skal pines med dette, og føle at du må opp på hans nivå, som du sier! Om du er fornøyd med deg selv, er det nettopp det som teller! Ho sier jo at ho ikke er fornøyd med seg selv..
Gjest Heartbeat Skrevet 17. januar 2014 #19 Skrevet 17. januar 2014 Ja, sannheten er hard å høre. Men han var iallefall ærlig og sa det sånn som det var. Egentlig så kan han jo ikke noe for at han tenner mer på veltrente jenter. De fleste menn sier det vi jenter vil høre, for at vi skal være fornøyd Men når det er sagt så høres han jo litt overfladisk ut! Kjæresten min har også lagt på seg over ti kg, men jeg synes han er like deilig for det Kanskje en ide å finne en som er mer lik deg? Som du vet tenner på deg og begjærer deg
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #20 Skrevet 17. januar 2014 For det første syns jeg at h a n kunne tatt opp dette før du måtte gå rundt å kjenne på at noe var galt. Han kan gjerne si at han vil du skal spise sunnere mtp helsa,men at han ikke er tiltrukket av deg pga noen kilo mer? Det er da vel deg,og ikke kroppen din han elsker? Syns det var hensynsløst jeg. Og ikke spesielt motiverende for deg tenker jeg. Nei,dette burde vært snakket om på en helt annen og,omsorgsfull måte. En på sitt nivå også? Usj...be han jekke seg litt. Anonymous poster hash: b017b...f83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå