Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2004 #1 Skrevet 19. mai 2004 hva kan man gjøre hvis det er slutt med kjæresten for å prøve å få h*n tilbake? etter at man har gitt h*n tid slik at begge har fått tengt. er 2-3 uker nok?bør man bare vente til den andre personen tar inintiativ eller bare kontakter deg?
Gjest Muslingen Skrevet 20. mai 2004 #2 Skrevet 20. mai 2004 Prøve på nytt er aldri noen god idê... Men det er nå bare min mening...
nyibyen Skrevet 20. mai 2004 #3 Skrevet 20. mai 2004 2 mnd tok det hos oss... Men vi møttes ofte i mellomtiden og pratet og var nesten som før (bortsett fra null kyssing og kroppskontakt). Men jeg vet ikke om jeg vil anbefale å prøve "på nytt". Hos oss har lite forandret seg, og de samme problemene har vi ennå i forholdet. Mye stress og usikkerhet. Når (hvis) det blir slutt en gang til kommer vi ikke til å prøve på nytt. Det er ikke lett... men det er ofte best å gjøre det slutt, dessverre.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2004 #4 Skrevet 20. mai 2004 sett at du viste at du hadde gjort forferdlig mye som hadde ødelagt for forholdet og du faktisk innså det og var villig til å gjøre noew med det, tror du ikke da det ville blitt bra igjen? hun var irritert på meg fordi jeg i en lengre periode har maset på henne, priket på småting, lagt stor sak av bagateller, ikke gitt henne fridtid(selv ikke når jeg var lamme venner og hun lamme vennene sine) og mye andre ting.. alt dette kommer av at jeg har hatt en veldig slitsom periode med alt for mye jobbing.jeg har vert trøtt sliten og blitt lett irritert på andre, og når jeg var sammen med henne klarte jeg å dra frem noe negativt, gang på gang. nå har jeg trappet veldig ned på jobbingen, og ser alt jeg har gjort galt. vet vi trenger tid, hun må vite at jeg ikke er i nakken hennes uansett hva hun gjør. hun trenger fred fra meg for jeg har vert innpåslitende. jeg trenger tid for meg selv, prøve å jobbe med meg selv og på en måte prøve å bli kvitt den "negative" holdningen min føler jeg.har hatt det slik hele livet at jeg fort har trukket ut det negative i stedet for det positive, og det skal jeg jobbe med meg selv for å slutt med.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2004 #5 Skrevet 20. mai 2004 så lurte jeg på en ting til..kan jeg ta for eksempel etter et par uker, ta henne med ut å spise. kanskje en kveld det er varmt, sette opp et bord i skogen, noen lys, god mat og noen røde roser og spise sammen med henne. bør jeg hvis vi gjennomfører dette begyne å prate i detalj at jeg vil ha henne tilbake, eller skal jeg kanskje bare si at jeg savner henne, og håper vi finner tilbake igjen?
nyibyen Skrevet 20. mai 2004 #6 Skrevet 20. mai 2004 Tror det spørs hvor lenge dere har vært sammen og hvor lenge disse problemene har vart. Har et vennepar som var sammen i 5 år, og i de 3 siste årene gikk hun og ble mer og mer irritert og mistet fler og fler følelser for ham. Det ble slutt, og selv om han vil blir de ikke sammen igjen. Han innser nå feilene han har gjort, men hun har gått og irritert seg over det alt for lenge, så uansett hva han gjør hjelper det ikke. Hun ser nå at han er blitt akkurat som hun alltid har ønsket, men nå er følelsene borte, så det er for sent.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2004 #7 Skrevet 20. mai 2004 vi har ver sammen i to år, og det er bare de siste ukene, en måneds tid omtrent. ikke stort mer enn det..
LilleBille Skrevet 20. mai 2004 #8 Skrevet 20. mai 2004 Prøve på nytt er aldri noen god idê... Men det er nå bare min mening... Enig. Er noe over så er det over.. desverre.. (for det er ofte en grunn til at et forhold tar slutt)
Gjest GreenSky Skrevet 21. mai 2004 #9 Skrevet 21. mai 2004 så lurte jeg på en ting til..kan jeg ta for eksempel etter et par uker, ta henne med ut å spise. kanskje en kveld det er varmt, sette opp et bord i skogen, noen lys, god mat og noen røde roser og spise sammen med henne. Nei, det kan du ikke. Hvis hun har gjort det slutt med deg, vil hun muligens oppfatte det som masing. Og det vil gjøre vondt værre. Og hvis du har gjort det slutt, vil hun bli forvirret. Nei, vent eda noen uker, og plukk så ut et langt mer nøytralt sted, f.eks en cafe.
Bitte Skrevet 21. mai 2004 #10 Skrevet 21. mai 2004 Det er rart med det - men ved å prøve på nytt ,husker man fort årsakene til at det ble slutt i første omgang! Ikke glem at det ,mest sannsynlig,er en grunn til at dere gjorde det slutt. Lykke til!
Gjest Ethereal Skrevet 21. mai 2004 #11 Skrevet 21. mai 2004 Det ble slutt mellom meg og eksen etter to år; vi ble sammen igjen etter to måneder fra hverandre, men forholdet fortsatte i samme spor etter det, til tross for alle gode forsetter fra begge sider. Det holdt på på det viset i tre år, før det ble endelig slutt. Mitt råd: Av og til bør man sette seg ned og tenke over årsakene til at det ble slutt i første instans; kanskje det rett og slett var at dere ikke passet sammen?
Gjest rabrabara Skrevet 21. mai 2004 #12 Skrevet 21. mai 2004 Det er sikkert sant det de fleste sier, at det ofte ikke er noe poeng i å prøve på nytt, men jeg har gjort det og det har fungert. I alle fall så langt. Det ble slutt mellom oss, men da han skulle hente sakene sine ble vi sammen igjen gitt. Det var jeg som gjorde det slutt, på grunn av noe han hadde gjort, og det var jeg som tok initiativet til at vi skulle bli sammen igjen. Jeg tror nok du temmelig kjapt finner ut av om hun vil ha deg tilbake dersom du ymter frampå.
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2004 #13 Skrevet 22. mai 2004 vet ikke hva jeg skal gjøre. hun sier hun synes det er bra at vi kan være venner litt senere.. 4-5 dager etter det ble slutt tok hun kontakt med meg, spurte hvordan det gikk osv.. jeg hasr ikke fått vite noe helt konkret hvorfor hun gjorde det slutt, bortsett fra noen ting jeg vet jeg ikke hadde trengt å gjøre. jeg vet at hvis hun sier hva jeg har gjort galt så kommer jeg til å endre på det for henne, ikke for en kortere tid men resten av livet. det er hun verdt, og jeg dr... i hva dere sier om at slutt er slutt. takk for støtten rabrabara.. det varmet..lite har varmet i det siste.. har sagt at jeg savner henne, men da sa hun ikke det samme, hun sa hun håper vi kan være venner senere for jeg betyr veldig mye for henne.l. nå har det bare vært slutt en ukes tid..litt tidlig å begynne å prøve nå..må vertfall vente tre fire uker føler jeg..vi må prate litt mere om hva som gikk galt slik at jeg kan få jobbe med meg selv..tror nå jeg..ikke vet jeg.har aldri vert igjennom noe slikt før.. alt jeg vet er at det svir i hjerte, og at jeg savner og elsker henne fortsatt.
Gjest Poirot Skrevet 22. mai 2004 #14 Skrevet 22. mai 2004 For oss tok det 2 mnd. Men jeg lå lavt i terrenget. Det var HAN som gjorde det slutt da måtte han vise at han ville ha meg også. Og nå, 2 år etterpå skal vi gifte oss, så det kan utmerket godt gå bra! (Men det forutsetter nok at den som slo opp vet hva h*n vil...) Ikke alle forhold blir slutt pga store irritasjonsgreier og uheldig oppførsel.
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2004 #15 Skrevet 22. mai 2004 mener du da at det egentlig ikke ser ut til at det er noe å hente hos henne, siden det var hun som gjorde det slutt? eller, synes du jeg bør prøve meg frempå, eller skal jeg vente til hun gjør det..eller aldri gjør det?
Gjest Poirot Skrevet 22. mai 2004 #16 Skrevet 22. mai 2004 mener du da at det egentlig ikke ser ut til at det er noe å hente hos henne, siden det var hun som gjorde det slutt? eller, synes du jeg bør prøve meg frempå, eller skal jeg vente til hun gjør det..eller aldri gjør det? La det ligge en stund, så hun får pusterom. Om 3-4 uker kan du jo ringe henne, for å ta en hyggelig prat (ikke anklage og trygle). Er hun avvisende da bør du nok la det ligge.
BREKKA LILL Skrevet 24. mai 2004 #17 Skrevet 24. mai 2004 Hvis man har hatt det vanskelig over lengre tid, så er det lett å gå tilbake til det gamle sporet når man blir sammen igjen. det krever ekstremt mye engasjement og forståelse fra begge parter hvis det overhodet skal gå. Det man har erfart sammen før sitter ganske fast. det er som en magnet som trekker deg til seg. Hjernen fungere slik: Den veien informasjonen har gått er best opptråkket. Så hvis man i en situasjon har vært irritert eller man er iritert pga "tannkremstuben" - så er det lettere for hjernen å sende info på den opptråkkete veien, enn å lage en ny vei - der man går utenom irritasjonen. Teit skrevet av meg, håper at du forsto hva jeg mente. Dere må lage nye veier -sammen.. Det å be henne på middag - uten forpliktelser, kan være en god begynnelse... ta mange slike "middager" og oppdag spenningen og gleden med hverandre - uten ansvar... venner.. bli kjent på ny... PS: det kan jo hende at hun har følt et problem lenger enn det synes...
nyibyen Skrevet 24. mai 2004 #18 Skrevet 24. mai 2004 Jeg skrev svar til deg lengre opp, ang. at jeg og samboeren hadde gjort det slutt men prøver igjen. nå har det gått noen dager og det ble slutt IGJEN. For akkurat de samme grunnene som første gangen. Samboeren (exen.. huff, å venne seg til å si det) gjorde en kraftanstrengelse da vi ble sammen igjen, fordi han VILLE det, men følelsene manglet. Så skjønte han etter hvert at det holder ikke alltid å VILLE noe, hodet kan ikke vinne over hjertet. Og tro meg, det er vondere når det blir slutt for 2. gang. Jeg skal lære meg å innse at dette var bra. At det er bedre at det er slutt enn at jeg hele livet må leve med hans tvil, og å være redd for utroskap etc. etc. :cry: Det er ikke det du vil høre nå, men det er min erfaring. Du finner noen som VET at det er DEG de vil ha, og da slipper du usikkerheten og tvilen! Lykke til, uansett.
Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2004 #19 Skrevet 25. mai 2004 problemet er ikke at følelsene ikke er der. jeg elsker henne over alt på jord, det har jeg gjort sidne første gang jeg så henne.viste at hun bare var den rette. helt og holdent! hun gjorde det slutt med meg fordi hun ikke følte det samme lengre..når endret det seg på to dager?? vi skulle flytte sammen, hadde planlagt sommerferien, diverse kurs ol vi skulle gjøre sammen.. hun sa hun hadde blitt så lett irritert på meg den siste tiden, noe jeg har merket, men bare oversett på en måte..jeg var kanskje litt blind, men jeg elsker henne..måten jeg har reagert på er vel at jeg har blitt lei meg, og så har jeg blitt sur på henne og tatt det ekstra ut over henne og dermed har hun blitt enda mer irritert. det vi/jeg gjorde feil var kanskje å gi henne for lite fridtid.. jeg angrer bittert, men dagene går bedre nå enn i begynnelsen.. da tengte jeg bare på alt jeg kunne gjort annerledes, alt jeg gjorde feil, alt negativt med meg selv og la all skylden på meg selv. men nå klarer jeg å legge meg om kvelden og faktisk få sove uten å ligge i flere timer å tenke på henne og skrike.. jeg hadde lagt en liten bukett blomster, bare noen hvitveis på trappa hennes en dag uten å vise at det var meg, så kom jeg et par dager etter, og da hadde hun slengt dem til side og latt dem råtne.. da ble jeg veldi lei meg, men det var vel egenlig dumt asv meg å gjøre det. ble vel oppfattet som masing.. hvis hun kommer tilbake senere og sier hun angrer så vil jeg selvfølgelig bli sammen med henne igjen, men jeg vil ikke bli såret igjen slik hun har gjort med meg nå.. kanskje da hvis det skjer, så tar vi det rolig, fra starten, bygger opp forholdet på nytt på andre måter.prater mer om ting, si ifra hvis det er noe som plager en.. håper på det beste, og frykter det verste.. hun har enda plassen i hjertet mitt, den er alltid der, håper tiden bringer noe fint med seg..jeg vet jeg vil ha henne tilbake, får se hvordan det er om et par måneder..kanskje vil hun kanskje ikke. jeg er forberedt på alt, har det bra men hadde hatt det mye bedre om vi var sammen enda, og jeg kunne fått vist at jeg kunne ofret mye for at det skulle virke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå