AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #1 Skrevet 17. januar 2014 Heihei. Jeg er litt bekymret nå. Jeg er 25 år gammel og typen er 27. Vi har da altså prøvd å bli gravid i 5-6 måneder nå. Jeg har ikke prøvd med noen andre før. Han bor noen timer unna for øyeblikket så det har blitt hver helg og noen ganger i ukedager når vi har vært bortreist på ferier vi har prøvd. Han har barn fra før av, og de ble gravid etter første forsøk når hun hadde eggløsning. Så jeg er utrolig frustrert! Jeg har ikke tenkt så mye over eggløsningen min, men har nå begynt å telle litt mer. for vi prøvde jo hver eneste helg og det holdt vel tenkte jeg. Men virker da ikke sånn nå.. Lurer på om det er strengt og vanskelig å teste om man er fruktbar som kvinne? Jeg har også en tante på mamma sin side som ikke kan få barn, det er ganske så nært. SÅ frykter at det kan ha arvet over på meg =/ det hjelper vel å fortelle legen om jeg skal teste meg? Mange andre her som brukte lang tid før dere ble gravid? Anonymous poster hash: 2d6ea...c52
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #2 Skrevet 17. januar 2014 Om du prøver kun i helgene og EL er en onsdag så er det litt vamskelig. Man kan få hjelp etter å ha prøvd i 1 år, men hvis dere ikke har sex rundt eggløsning så er jo ikke det rart heller. Anonymous poster hash: 5d61f...576
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #3 Skrevet 17. januar 2014 jeg har begynt å telle eggløsningen nå, men det er litt vanskelig når jeg ikke forstår meg helt på den.. jeg er usikker på antall dager i min sykluslengde, fordi den har vært meget uregelmessig. jeg bruker en kalkulator, men vet jo ikke hvor nøyaktig den er når jeg må velge dager. jeg hadde mensen 16. november og 19. desember. er det noen som vet hvor lang sykluslengden var på den? 33? telte jeg riktig da? og jeg venter på mensen nå. som jeg forstår så regnet jeg den ut til å komme rundt 18-20. januar.. men jeg er utrolig usikker! TS Anonymous poster hash: 2d6ea...c52
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #4 Skrevet 17. januar 2014 5-6 mnd er ingenting. Opp til 1 år er normalt! Anonymous poster hash: b4d35...bf7 3
UnknownAngel Skrevet 17. januar 2014 #5 Skrevet 17. januar 2014 Jeg ville prøvd å kjøpt en fertelitetsmonitor. Gikk til innkjøp av en her om dagen fordi jeg ikke fikk det til å stemme med mensen og eggløsning. Disse skal visst være veldig lette å skjønne seg på å få det til å klaffe godt. Vi har prøvd i nesten 1,5 år uten å få det til, selv om jeg lastet ned app på app for å prøve å finne ut når jeg hadde eggløsning, så gikk det ikke likevel. Så nå prøver vi med fertelitetsmonitor i håp om at denne skal gjøre det Koster endel, men er verd det om man virkelig vil ha barn
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #6 Skrevet 17. januar 2014 Jeg ville prøvd å kjøpt en fertelitetsmonitor. Gikk til innkjøp av en her om dagen fordi jeg ikke fikk det til å stemme med mensen og eggløsning. Disse skal visst være veldig lette å skjønne seg på å få det til å klaffe godt. Vi har prøvd i nesten 1,5 år uten å få det til, selv om jeg lastet ned app på app for å prøve å finne ut når jeg hadde eggløsning, så gikk det ikke likevel. Så nå prøver vi med fertelitetsmonitor i håp om at denne skal gjøre det Koster endel, men er verd det om man virkelig vil ha barn takk for svar! :D TS Anonymous poster hash: 2d6ea...c52
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #7 Skrevet 17. januar 2014 Du har ikke prøvd i et halvt år når du ikke har hatt sex når du har eggløsning. Anonymous poster hash: 28c31...cb6 5
Essie_ Skrevet 18. januar 2014 #8 Skrevet 18. januar 2014 (endret) Jeg anbefaler temping! Det er en morsom og billig måte å bli kjent med syklusen på. Hvis du i tillegg laster ned appen Fertilityfriend, blir det enda enklere. Endret 18. januar 2014 av Essie_
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #9 Skrevet 18. januar 2014 Vær glad til Anonymous poster hash: 3c206...947
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #10 Skrevet 18. januar 2014 For oss tok det seks mnd med sex annenhver dag, før det klaffet. Anonymous poster hash: a55c6...4ef
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #11 Skrevet 18. januar 2014 Du har ikke prøvd i et halvt år når du ikke har hatt sex når du har eggløsning. Anonymous poster hash: 28c31...cb6 hva mener du med det? :S TS Anonymous poster hash: 2d6ea...c52
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #12 Skrevet 18. januar 2014 hva mener du med det? :S TS Anonymous poster hash: 2d6ea...c52 Når du ikke har sex i de fruktebare periodene er du ikke prøver. Anonymous poster hash: 28c31...cb6 1
solan123 Skrevet 18. januar 2014 #13 Skrevet 18. januar 2014 Når du ikke har sex i de fruktebare periodene er du ikke prøver. Anonymous poster hash: 28c31...cb6 Hvordan vet du når TS er fruktbar? For alt vi vet kan hun være fruktbar kun når det er helg
Harlekin Skrevet 18. januar 2014 #14 Skrevet 18. januar 2014 TS, dag 1 i syklusen er den første dagen med skikkelig mens. Så hvis du hadde skikkelig mens fra 16. november og 19. desember, var syklusen din den gangen på 33 dager. Men den kan jo variere, så det er lurt å notere ned menssyklusen i noen måneder. Jeg bruker EL-tester for å flnne EL, men hos meg er det nesten ikke nødvendig, den kommer alltid på dag 12. Men hvis du ikke har peiling, kan det være lurt å kjøpe et sett billige tester (det blir fort dyrt med f.eks. ClearBlue) og test flere dager på rad. 5-6 måneder er kort tid, spesielt hvis dere ikke engang prøver å treffe EL. Det er egentlig ganske mye som skal klaffe for å bli gravid, tror det er 20 % sjanse hvis man i det hele tatt treffer EL! Så begynn på nytt, finn EL og ha sex da, så blir du sannsynligvis gravid innen et år. Etter et år kan dere få utredning hos lege, dersom dere ikke er blitt gravide. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #15 Skrevet 18. januar 2014 TS, dag 1 i syklusen er den første dagen med skikkelig mens. Så hvis du hadde skikkelig mens fra 16. november og 19. desember, var syklusen din den gangen på 33 dager. Men den kan jo variere, så det er lurt å notere ned menssyklusen i noen måneder. Jeg bruker EL-tester for å flnne EL, men hos meg er det nesten ikke nødvendig, den kommer alltid på dag 12. Men hvis du ikke har peiling, kan det være lurt å kjøpe et sett billige tester (det blir fort dyrt med f.eks. ClearBlue) og test flere dager på rad. 5-6 måneder er kort tid, spesielt hvis dere ikke engang prøver å treffe EL. Det er egentlig ganske mye som skal klaffe for å bli gravid, tror det er 20 % sjanse hvis man i det hele tatt treffer EL! Så begynn på nytt, finn EL og ha sex da, så blir du sannsynligvis gravid innen et år. Etter et år kan dere få utredning hos lege, dersom dere ikke er blitt gravide. Lykke til! tusen takk for ett skikkelig svar TS Anonymous poster hash: 2d6ea...c52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå