Martine3005 Skrevet 17. januar 2014 #1 Skrevet 17. januar 2014 Har et lite spørsmål! Til min 1 år gamle mops gir jeg royal canine adult pug. Hun skal ha 95g om dagen som jeg deler og gir halvparten om morgen og halvparten på ettermiddag. Men hun er ikke særlig begeistret for dette foret så jeg blander med litt Bozita våtfor. Så jeg tar halvparten tørr og halvparten våt. Men det virker lite! Og hun går ofte rundt å snuser etter mat etterpå! Noen som har noe mening?
Gjest Badebuksa Skrevet 17. januar 2014 #2 Skrevet 17. januar 2014 Noen hunder er matvrak og eter til de spyr. Men ikke følg gram, fôr etter hold. Er den tykk, gi mindre mat. Er den tynn, gi mer mat.
Martine3005 Skrevet 17. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2014 Ja det tenker jeg også. Har sett henne gjemme kjøttbiter hun har fått fordi hun er mett!
Frk.K Skrevet 17. januar 2014 #4 Skrevet 17. januar 2014 Min og var veldig kresen på mat.. Jeg tok å blandet tørr fòret i vann, la det vente litt sånn at det ble "grøtete" det gikk ned på høykant!
Tabris Skrevet 17. januar 2014 #5 Skrevet 17. januar 2014 Jeg ville skiftet for. Det er lov for hunder også å ikke like enkelte typer mat, og hvorfor skal de måtte leve hele livet på mat de ikke liker? Har du prøvd Vom & Hundemat? Vår hund var likedan på tørrfor (til og med kvalitetsfor som Orijen), men nå støvsuger han skåla til hvert måltid med V&H. 1
Gjest Badebuksa Skrevet 17. januar 2014 #6 Skrevet 17. januar 2014 Og min hatet vom og hundemat, men elsker orijen. Jada, de er forskjellige.
Martine3005 Skrevet 17. januar 2014 Forfatter #7 Skrevet 17. januar 2014 Oppdretter sa at hun gjorde det på den måten. Helst vil hunden bare spise våtfor men det er vel ikke sunt(??). Jeg har ikke hatt hunder som ikke spiser tørrfor.
Portvinpiken Skrevet 17. januar 2014 #8 Skrevet 17. januar 2014 Oppdretter sa at hun gjorde det på den måten. Helst vil hunden bare spise våtfor men det er vel ikke sunt(??). Jeg har ikke hatt hunder som ikke spiser tørrfor. Vom og Hundemat http://www.vomoghundemat.no/
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #9 Skrevet 17. januar 2014 En hund sulter ikke foran matskåla og med mindre hunden begynner å bli farlig tynn (godt synelige ribbein og god kjennbar ryggrad og hoftekam) hadde ikke jeg bekymret meg så veldig. Min har mat stående og spiser når han selv har lyst. jeg måler opp en dagsrasjon hver dag og heller oppi og det blir gjerne småspist på eller ignorert hele dagen for å så spise halvparten eller deler på kvelden og resten om morgenen igjen før jeg heller på nytt. Har hendt enkelte ganger at han ikke har spist på 24 - 48 timer, men maten har jo stått framme så han har vel bare ikke vært sulten. Det var ett for han spiste godt av i to uker for å så nekte å spise mer av det og da "sultet" han i 3 dager og full vetsjekk sa at det ikke var noe galt med han, så da likte han bare ikke foret overhodet og da byttet vi. Når jeg vet at vi skal ut og trene hardt så får han streng beskjed om å spise enten han vil eller ikke og da må jeg mer eller mindre dytte i han maten. Forsøkte en gang da han ikke hadde spist siden morgenen før og jeg kjører aldri en hund hardt igjen uten at den har fått i seg litt mat noen timer før. Så konklusjonen er. La maten stå. Bikkja eter når den er sulten og spiser den ikke i det hele tatt så liker den ikke foret og da bytter du bare. Anonymous poster hash: 744b3...020
Martine3005 Skrevet 19. januar 2014 Forfatter #10 Skrevet 19. januar 2014 Så den megden mat jeg gir er for lite? Hun spiser all maten med en gang og går å ser etter mat til neste gang hun får
Martine3005 Skrevet 19. januar 2014 Forfatter #11 Skrevet 19. januar 2014 Hun fikk tørrfor blandet med våtfor (ca 80 gram tilsaman) kl 7 idag morrest og har gått å lett etter mat siden kl 10. Vi ga henne derfor litt mer tørrfor og det spiste hun opp med en gang. Betyr dette at hun får for lite mat?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå