Gå til innhold

Sminke med antibakteriell gele, uttørka hud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på artikkelen her på kvinneguiden at det er en guide til hvordan man kan bruke antibac til å lage fast sminke av løspudder, løsøyeskygge osv. Fra pulver til fast.

Da moser man øyeskyggeperlene, eller hva man har, blander med masse antibac så det blir en smørje, presser det fast form og lar det tørke et par timer.

Men altså... vel og bra det, men jeg hadde da aldri hatt antibac i ansiktet mitt!

Prøvde det en periode mot kvisene, haha ja, og det eneste som skjedde var at huden ble utrolig fuktfattig, uttørka, og irritert.

Selv om antibacen har tørka, så er det jo fortsatt en del i den sminken som ble pressa, det kan vel ikke være lurt å ha på ømfintelige områder som feks øynene?

Hva mener du?

http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/article884836.ece

Anonymous poster hash: 497a5...09f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alkohol fordamper i løpet v sekunder, det er ikke alkohol i hjemmelaget sminke.

Anonymous poster hash: d1e4d...a0e

Skrevet

Det er absolutt ikke noe problem å bruke den metoden.

Skrevet

Nå jobber jeg innen helse og bruker antibac på hendene flere ganger daglig, men da fordi det fjerner virus og bakterier. Ville aldri funnet på å brukt det i ansiktet likevel, kjøper heller sminke i den konsistensen jeg liker.

• Liker 1
Gjest Linn Cathrin
Skrevet

Jeg er skeptisk til å bruke sånt i ansiktet, så er ikke en metode jeg vil ta ibruk. Vil det ikke gjøre at man blir veldig tørr i ansiktet?

Skrevet

Jeg er skeptisk til å bruke sånt i ansiktet, så er ikke en metode jeg vil ta ibruk. Vil det ikke gjøre at man blir veldig tørr i ansiktet?

hvis det er en gjenfuktende antibac, dvs har fett i seg så blir man ikke tørr. Men ville ikke hatt antibac i ansiktet uansett.
Skrevet

Hei.

Jeg har gjort dette med pudderet mitt en gang. Problemet var at jeg måtte bruke ganske store mengder antibac for å få pudderet sammen, slik at det satt. Jeg lot det tørke over natten, men det luktet sterkt sprit/alkohol i lang tid etterpå. Og da jeg påførte pudder under for eksempel nesen min, kunne jeg kjenne lukten. Og etter en stund gikk dessverre pudderet fra hverandre igjen, uten at jeg hadde vært uheldig og mistet det.

Så avhengig av hva man ønsker å fikse, ville jeg ha anbefalt å bruke lite antibac. For hvis det må store mengder til, mistenker jeg at produktet kan bli ødelagt og/eller miste sin funskjon. Da er det best å kjøpe et nytt produkt. Og å passe ekstra godt på det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...