Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Ta ut lysrør - baderomsinnredning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i ferd med å bli gal. Jeg skal bytte lysrør i en Dansani baderomsinnredning, men får ikke ut det gamle lysrøret... jeg tør ikke ta i altfor hardt, er redd for å ødelegge noe. Jeg klarer å vri på lysrøret, men det løsner ikke. Noen som har noen gode råd? Føler meg helt hjelpeløs her nå, skal det virkelig være så vanskelig?

Anonymous poster hash: db388...29f

Skrevet

Du må vri det i riktig posisjon før du trekker det ut, slik at de to "taggene" får fri passasje. Stå på en stol og se på den ene enden mens du vrir, så ser du når det blir en liten åpning.

Husk at du bør bytte tennere samtidig :)

Skrevet

Ny ab. Jeg har et lysstoffrør (men ikke tenner) over min vaskekum som jeg har skiftet mange ganger før, men denne gangen blir det ikke noe lys selv om røret er skiftet, og det er det ingen "tenner" å se. Hvordan skal en slik se ut? Hvor sitter den når jeg ikke kan se den?

Anonymous poster hash: b4d07...172
Skrevet

Sukk, jeg får det ikke til.. vrir og vrir, men skjønner ikke hvordan jeg skal lirke det ut, det er jo ingen spor eller noe jeg kan dra taggene gjennom - hvordan skal jeg få det ut om jeg klarer å vri det i riktig posisjon, når taggene er "i veien"?

Anonymous poster hash: db388...29f

Skrevet

Ny ab. Jeg har et lysstoffrør (men ikke tenner) over min vaskekum som jeg har skiftet mange ganger før, men denne gangen blir det ikke noe lys selv om røret er skiftet, og det er det ingen "tenner" å se. Hvordan skal en slik se ut? Hvor sitter den når jeg ikke kan se den? Anonymous poster hash: b4d07...172

Tenneren er den dingsen med rød skrift på her:

http://www.diskusjon.no/uploads/monthly_12_2009/post-10740-1260810421.jpg

Hvor den sitter varierer derimot, den kan være som på bildet, eller mer skjult i et "hull" i armaturet hvor du kun ser litt av enden på tenneren el.lignende.

Anonymous poster hash: 120e9...fd2

Skrevet

Taggene er ikke i veien når de har kommet i det sporet de skal ut av. Som regel skyves det bakover (altså fra deg), mot veggen.

Skrevet

Sukk, jeg får det ikke til.. vrir og vrir, men skjønner ikke hvordan jeg skal lirke det ut, det er jo ingen spor eller noe jeg kan dra taggene gjennom - hvordan skal jeg få det ut om jeg klarer å vri det i riktig posisjon, når taggene er "i veien"? Anonymous poster hash: db388...29f

Hvis du ser på bildet i posten over, i festet, nedenfor lysrørene er det åpninger, man vrir på lysrøret til man ser den ene taggen på lysrøret, så kan man dra lysrøret ut.

Skrevet

Hvor den sitter varierer derimot, den kan være som på bildet, eller mer skjult i et "hull" i armaturet hvor du kun ser litt av enden på tenneren el.lignende.

:) Nå fant jeg det ut. Den var gjemt inni et sted og nå er den skiftet. Nytt lysrør skal kjøpes og da virker det forhåpentlig igjen. Tusen takk for hjelpen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...