Gå til innhold

Problemer med bringing og henting denne helga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist uke kolliderte jeg med bilen, og har ikke fått reparert den ennå.

Spurte mor til min datter om hun hadde mulighet til å kjøre og hente denne helga pga dette, hvorpå hun satt seg totalt på bakbeina og mente at dette var noe jeg fikk fikse selv.

Er det bare jeg som mener dette er unødvendig og i siste instans rammer barnet?

Ja, jeg vet at jeg plikter å bringe og hente hvis det ikke er annen enighet om dette, men det burde være rom for litt samarbeid etter min mening.

Kjør debatt

(Buss er intet alternativ da denne snur 3km unna der jeg bor. Ikke mulighet til å låne annen bil heller)

Anonymous poster hash: 73c56...e5a

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Kan du ikke gå tre kilometer? Hvorfor ikke?

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke gå tre kilometer? Hvorfor ikke?

3km i fem minus med et tre år gammelt barn? Ideelt?

• Liker 6
Skrevet

Fem minus er ikke så kaldt.

Barn på 3 år leker ute når de er på barnehagen :laugh: så tror ikke det skal være noe problem for barnet =)

• Liker 6
Skrevet

Ja, jeg er enig i at hun burde samarbeide med deg. Jeg hadde i hvert fall gjort det uten problem.

• Liker 6
Skrevet

Hvis du pleier å være villig til å trå til i sånne uforutsette situasjoner, så burde også hun gjøre det. Men ellers kan du sikkert ta buss+taxi, eller gå med ungen i vogn siste biten? Jeg ser da stadig folk som triller tur selv om det er 10 minus her (kystby, så det blir sjelden kaldere enn det), så med riktig påkledning burde det gå bra. Eller kanskje du har en venn som kan skysse dere den ene veien iallefall?

Anonymous poster hash: f53d4...bc8

• Liker 1
Gjest Violetta
Skrevet

3km i fem minus med et tre år gammelt barn? Ideelt?

Det blir det du gjør det til.

• Liker 1
Skrevet

Er det bare far som skal hente/bringe når han har samvær? Trodde dette skulle deles på jeg?

Uansett, så ja, jeg er enig med TS. Det er jo barnet dette går ut over til syvende og sist. Man er to om å gå fra hverandre når man har barn sammen, og da syns jeg også man skal dele på "jobben" det er å la barnet være hos den andre. Så jeg syns fint mor kunne kjørt barnet til far denne gangen, når hun vet at far ikke har bil.

• Liker 9
Skrevet

3 km i 5 minus dør vel ingen av. Sett 3 åringen i vogna og gå

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes at mor er litt vel urimelig her, men siden hun ikke ser ut til å ville hjelpe til, så må du jo nesten bare sette 3-åringen i vogna og gå de 3 km fra bussen og hjem.

Du kan jo prøve å gjøre det til en tur med kakao på termos og kakao dersom det er noen ideelle stoppesteder på veien hjem?

Skrevet

Hvis du pleier å være villig til å trå til i sånne uforutsette situasjoner, så burde også hun gjøre det. Men ellers kan du sikkert ta buss+taxi, eller gå med ungen i vogn siste biten? Jeg ser da stadig folk som triller tur selv om det er 10 minus her (kystby, så det blir sjelden kaldere enn det), så med riktig påkledning burde det gå bra. Eller kanskje du har en venn som kan skysse dere den ene veien iallefall?

Har aldri vært noe problem å trå til fra min side. Bare heretter

• Liker 2
Skrevet

Ta nå en drosje, da.

Skrevet

Godt sagt.

Skrevet

Klart mor burde samarbeide. Jeg synes at hun er urimelig.

Jeg kjørte og hentet barn i flere år. Avstanden var kun 1-2 km, men far hadde ikke bil. For meg var samvær viktigere enn mine kjepphester.

Anonymous poster hash: 3fc74...386

• Liker 4
Gjest Violetta
Skrevet

Hva var grunnen til at hun ikke ville bidra? Hvilken avtale har dere vedrørende henting og bringing?

Skrevet

Ta Taxi og send krav til henne, både på taxiutgiftene og km godtgjørelse for de gangene du har brukt og kommer til å bruke egen bil.

Reiseutgiftene skal deles etter samme brøk som dere har på bidraget ..

• Liker 2
Skrevet

Ta Taxi og send krav til henne, både på taxiutgiftene og km godtgjørelse for de gangene du har brukt og kommer til å bruke egen bil.

Reiseutgiftene skal deles etter samme brøk som dere har på bidraget ..

Står ingenting om at de ikke vanligvis deler utgifter eller henter/bringer annenhver gang. Så hun skal uten videre ikke ha taxi-regningen.

Men hun burte ha stilt opp og være behjelpelig, det burte alle gjøre. Men hvis ikke samarbeidsevnene er større så får han vel hjelpe seg selv og ta en taxi denne gangen.

Skrevet

Står ingenting om at de ikke vanligvis deler utgifter eller henter/bringer annenhver gang. Så hun skal uten videre ikke ha taxi-regningen.

Men hun burte ha stilt opp og være behjelpelig, det burte alle gjøre. Men hvis ikke samarbeidsevnene er større så får han vel hjelpe seg selv og ta en taxi denne gangen.

"Skal ikke uten videre ha taxi regning"?

Selvfølgelig skal hun ha sin del av regningen om ts går for den løsningen..

Skrevet (endret)

"Skal ikke uten videre ha taxi regning"?

Selvfølgelig skal hun ha sin del av regningen om ts går for den løsningen..

Nei. Ikke hvis de vanligvis bytter om å hente/bringe. Da må han ta støyten for bilproblemet selv.

Men herregud, hva koster det å ta taxi 3 km? 130 kr? Skal han sende regning på 65 kr fordi bilen hans er ødelagt? Greit nok at hun i dette tilfellet er vrien, men å være smålig er bare å nøre oppunder... med renter!

Endret av Kontormus
  • Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...