Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi tenkte å legge på tapet i stuen som er på 34kvm. Ettersom vi jobber så mye, så tenkte vi å forhøre oss om priser hvor mye det koster hvis noen skal legge på tapet for oss.

Huset er helt nytt, og vi hadde malere som malte hele huset innvendig for oss, så da spurte vi dem. Og summen vi fikk er : 15.000 + moms. Vi fikk litt store øyne, for å si det mildt.

Så ringte vi noen andre og de tok mellom 5 og 6.000 for å legge på i hele stuen.

Og de syns også at 15.000 var myyyyye!!

Hvorfor er det så stor forskjell?

Han kunne allerede komme imorgen for å se stua og hva vi tenkte, og jobben kunne han gjør allerede neste helg.

Anonymous poster hash: f9c98...2de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er vanlig pris for å tapetsere, men du har jo to (tre) muligheter her: Enten er 15000+mva veldig dyrt eller så er 6000 veldig billig (eller noe mitt i mellom).

Noen velger å prise seg høyt fordi de har allerede mer enn nok å gjøre, får de jobben er det en bonus, får de ikke jobben er det like greit. Andre velger å prise seg lavt fordi de har lite å gjøre. Da gjelder å spørre seg hvorfor har de veldig lite å gjøre?

Det er ikke alltid det lønner seg å velge billigste variant. Du bør uansett få noen referanser og sjekke ut tidligere arbeid. Det er mye rart i denne bransjen.

Anonymous poster hash: 4409c...af0
Skrevet

Eller tenk dere j**lig godt om.

Tapet som er lekkert nå kan gå en på nærvene etter få år, og det er et helvete å fjerne.

Mye enklere å freshe opp huset med å male det.

Videre, om tapet ikke legges skikkelig, så ser det grusomt ut.

Og ja, jeg har huset fullt av noe slags glassfiberstrie-dritt som forrige eier smelte opp og som man knapt kan bli kvitt. Lekkert når det har byller over alt. (Ja, jeg limer regelmessig.)

• Liker 2
Skrevet

Dette er vel samme tilfeller hvor du går til 2 forskjellige bilverksteder og det er stor forskjell mellom hva de skal ha for jobben.

Selv så ville jeg ha hørt på hva Themis sa.

Skrevet

Eller tenk dere j**lig godt om.

Tapet som er lekkert nå kan gå en på nærvene etter få år, og det er et helvete å fjerne.

Mye enklere å freshe opp huset med å male det.

Videre, om tapet ikke legges skikkelig, så ser det grusomt ut.

Og ja, jeg har huset fullt av noe slags glassfiberstrie-dritt som forrige eier smelte opp og som man knapt kan bli kvitt. Lekkert når det har byller over alt. (Ja, jeg limer regelmessig.)

Et lite tips til glassfibertaper er å helsparkle veggene. Da blir veggene helt slette.

Skrevet

Et lite tips til glassfibertaper er å helsparkle veggene. Da blir veggene helt slette.

Takk for det, men det er en risikosport når en ikke vet hvor lenge limet bak holder.

Pga. Ombygging røsket vi ned noen m2, og de satt veldig løst. Så jeg samler mot til å fjerne svineriet i et rom, sparke det opp etterpå og male, og se hvordan det blir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...