Gå til innhold

Avføringsprøver- trenger praktiske tips...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg sånn at jeg skal ta fire forskjellige, og de kan ikke tas av samme avføring. Det vil si at jeg må ta det over 4 ganger. Sykepleieren sa det var veldig viktig at jeg ikke tok det av avføring som ligger i doen. Har noen da et tips til hvordan jeg skal gjøre det? Hun sa også at jeg må oppbevare det i KJØLESKAPET til jeg har tatt alle......? :sjokkert: Bor med flere studenter, og vil ikke akkurat legge avføringsprøvene mine ved salaten..

Anonymous poster hash: 67dfd...6b6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel fått sånne små rør som prøvene skal i? Gjør dine saker i en plasboks (ofre en lav og vid en, om du har) og ta prøvene, legg i iugjennomsiktlig plastpose. Evnt i en boks, godt forseglet, som du legger i kjøleskapet. Du kan da bare sette på en "ikke rør"-lapp, ingen trenger da vite hva som er der?

Anonymous poster hash: 22199...134
Skrevet

Gå på do og tiss, men drit i en Isboks eller en eller annen plastboks. Skrap ut. Putt beholderen i en eske slik at dere slipper å se innholdet. Spør legekontoret om prøvene kan fryses (det varier utifra hva som skal testes), enklere å gjemme de bort i fryseren enn i kjøleskapet. Eventuellt kan du kanskje oppnevare de utendørs (altan, blomsterkasse under vindu), avhenger av hvor du bor.

Anonymous poster hash: 78669...08d

Skrevet

Jeg har nettopp tatt det sjæl. Utrolig ekkelt. Satt meg rett og slett på en avis i dusjen og skrapte ut det jeg trengte i beholderne.

Anonymous poster hash: bff9b...8e9
  • Liker 1
Skrevet

Om du ikke har en boks eller lignende som du vil "ofre" så kan du ta å holde litt dopapir under mens du gjør ditt. Så tar du papiret frem, skraper det du trenger(men ta det som er på toppen, ikke helt nede ved papiret) også hiver du papiret med restene i do. Vips, ingen spor og ingen bokser du må gjemme under sengen ;) Jeg ville lagt prøven i en liten apotekpose eller noe og skrevet "ikke rør" på den. Jeg har skjønt at dette kanskje ikke alltid blir respektert når man bor med flere, men da løser du enda ett problem egentlig. Folk vil holde seg unna ting det står ikke rør på! Om noen spør så spør du tilbake om de ikke vet hva "ikke rør" betyr! Hvis du tillegg legger prøven i en brødpose inni den lille posen så kan du også si at de trenger ikke bekymre seg for smitte. Jeg vet ikke om det er rør eller ett sånt ark med flapper på du har fått? Jeg tror kanskje ikke jeg ville lagt det ut nå om det er like kaldt hos deg som det er her.

Anonymous poster hash: c857c...ef5
  • Liker 1
Skrevet

Dra på Coop eller Rimi/Rema og kjøp billige plastbokser. Kle bunnen med litt dopapir, bæsj i den, skrap ut og tøm U do når du er ferdig. Så tar du en handlepose og legger boksen og skrapa i og går ut i søpla med den.

Fikk du ikke sånn brun pose hos legen/sykehuset? Om ikke, legg prøvene i noe lystett og teip igjen. Ellers skriv navnet ditt og "ikke rør" bakerst i kjøleskapet. Evt kjøp sånn lite minikjøleskap billig på finn inntil du har tatt prøvene og ha det på rommet ditt?

Skrevet

Legg en plastpose i do, tre den over kanten og legg ringen over.

Skrevet

Går an å bare legge papir i do også.

Eller gjør som meg, jeg driter litt, holder igjen, bruker den "skjeia" som er med og henter fra rumpa, og ja, litt til osv.

Ekkelt, ja! Men bedre enn å drite i en boks, vel?

Anonymous poster hash: de6a3...173

Skrevet

Må bare nevne en ting. Vær nøye med håndhygiene etterpå! Bakteriene derfra vil du ikke ha andre steder. De er helt naturlige og ufarlige i avføringen, men e-coli f.eks vil du ikke ha i munnen etterpå!

Så utfør avføringsprøven. Vask hendene godt og åpne posen eller boksen du skal oppbevare det i. Legg prøven over der, vask hendene godt igjen, lukk posen eller boksen. Legg det så over i noe annet du skal ha det i om du skal det. Også vasker du hendene godt igjen før du flytter det til kjøleskapet. Da burde smitten være relativt borte.

Anonymous poster hash: c857c...ef5
Skrevet

Takk for tips, alle sammen! Jeg har løst det ved å gjøre mitt i en pose, og så oppbevarer jeg det skjult i vinduskarmen på rommet mitt. (der er det kjøleskapstemp.)

Når det er sagt, så er dette noe av det EKLESTE jeg gjort. Jeg jobber i hjemmesykepleien ved siden av studiet mitt, og er fra før vant til det meste av ekle lukter, avføring osv. Men å grave i min egen avføring er fryktelig kvalmt :sjokkert:

Anonymous poster hash: 67dfd...6b6
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...