Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lekebøll
Skrevet

Hei.

Jeg har sølt shampo på en bukse, og får det ikke av igjen, i og med at jeg ikke tok det bort med èn gang.

Hva kan jeg ta på flekken for å få den bort?

:roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm, har samme problemet, bare at jeg har sølt foundation.'

Har du prøvd med zalo?

Gjest lekebøll
Skrevet

Nei, men har prøvd BioTex - er Zalo bedre?

Skrevet

Vil tru det er ein feit flekk - eg ville då brukt white-spirit (evt. tilsvarande) til å løyse opp feittet. Skyl deretter med reint vatn. Viss det ikkje er nok, kan du ha på litt flytande Omo, og la det ligge i ein halvtimes tid, før du vaskar buksa som normalt (gjerne så varmt som ho tåler).

Gjest lekebøll
Skrevet
Vil tru det er ein feit flekk - eg ville då brukt white-spirit (evt. tilsvarande) til å løyse opp feittet. Skyl deretter med reint vatn. Viss det ikkje er nok, kan du ha på litt flytande Omo, og la det ligge i ein halvtimes tid, før du vaskar buksa som normalt (gjerne så varmt som ho tåler).

Kan jeg bruke white spirit på dongeri-stoff? Ikke for det - buksa er jo så og si ødelagt uansett ...

Takk for tips!

Skrevet

Det skal gå fint... Bruk ikkje så mykje, og berre på sjølve flekken, for å løyse feittet.

Lukke til! :)

Gjest lekebøll
Skrevet

Håper det går - det er så klart den eneste buksa det er mulig å få tak i i den modellen, som jeg liker så godt ... :-x

Håper det går! Takk takk!

Gjest Elenath
Skrevet

Husk at white sprit lukt sitter ekstremt godt i klærne.

Har du prøvd Vanish?

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg sverger til Bio-shout (for flekker på klær) eller zalo.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vanish funker faktisk... selv om jeg ikke trodde det selv til å begynne med..ble anbefalt her inne til flekker på en hvit bluse/topp el.lign... :)

Skrevet
Vanish funker faktisk... selv om jeg ikke trodde det selv til å begynne med..ble anbefalt her inne til flekker på en hvit bluse/topp el.lign... :)

glemte å logge meg inn...

Skrevet

Zalo er et vidundermiddel! Fungerer ikke p sminkeflekken min da..

Skrevet
Hva er Vanish?

det er en rund rosa boks - man kan også bruke Vanish til å vaske klær med (sammen med vanlig vaskepulver)... og som fjerner vanskelige flekker osv. du får kjøpt den i din nærmeste matbutikk for rundt 50,- og er verdt pengene! (ikke sikkert de har den nå da, pga streiken). reklamen var uutrolig dårlig - så ut som rene tv-shop..!

Skrevet
Kan jeg bruke white spirit på dongeri-stoff? Ikke for det - buksa er jo så og si ødelagt uansett ...

Jeg brukte white spirit på noen kjempevanskelige deodorantflekker på en svart viskosebluse. Jeg hadde prøvd det aller meste annet uten at det virka. Flekkene forsvant, og blusen var like fin - vil tro dongeristoff takler det også. Men som andre har sagt; lukta sitter ganske godt, så man må vaske plagget noen ganger ekstra.

Skrevet

et annet tips, som jeg sverger til ved enhver flekk som skal fjernes - er NYLONVASK!!!! tar knekken på det meste utrolig nok, jeg slutter aldri å bli forbløffet :roll:

ellers er som nevnt zalo også tingen

Gjest GreenSky
Skrevet

Ellers pleier jeg å farge klær jeg, hvis jeg får flekker som ikke går av i vask.

Gjest lekebøll
Skrevet

Zalo funka ikke. :grine:

Funker det å farge olabukser?

Uten at det ser kunstig ut ... Den er ganske lys nå.

Den må i tilfelle bli dongeri-blå ...

Går det an?

Gjest Jamila
Skrevet

Man får kjøpt en olivensåpe i helsekostbutikker som fungerer kjempebra som flekkfjerner på klær. Billing er den også, 12 kr eller noe sånt. Kan være verdt et forsøk.

Selv er jeg sjelden fornøyd med klær som jeg har prøvd å farge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...