AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #1 Skrevet 17. januar 2014 Jeg er utrolig frustrert og trenger hjelp. Saken er at vi kjøpte oss en blandingshund som er snart 4 år. Vi fikk henne som valp. Hun er en utrolig flott hund, snill som et lam. Vi har brukt mye tid og energi på henne og hun har gitt oss utrolig mye kjærlighet tilbake. Problemet er at da vi kjøpte henne fikk vi bekjed at hun var en engelsk staffordshire bull terrier blanding. Hun er chipet, vaksinert og alt er egentlig som det skal. Men vi har fått mange tilbake meldinger på at hun ligner mer en amstaff enn en engelsk staff. Vi har ikke tenkt så mye over det ettersom hun har vært mye omkring både hos veterinær og valpekurs osv. Saken er at vi har blitt stoppet av politiet flere ganger og etter den Fido saken kom opp har jeg vært livredd for at kan skje meg. Jeg har vurdert masse rart, omplassere i Sverige, omplassere i en bondegård eller rett og slett avlive henne. Men det er så utrolig vondt og sørgelig at en så flott herlig hund skal bli avlivet pga jeg ikke er sikker på hva hun er. Jeg har blitt kjempe paranoid og tørr ikke lenger å gå lange turer som vi pleier. Kunne noen snille mennesker komme med noe forslag over hva som er smartest å gjøre. Jeg er helt nede og gråter utrolig mye om dagen! Vet rett og slett ikke hva jeg bør gjøre. Setter pris på all tilbakemeldingen jeg kan få. Men vær så snill spar meg for negativitet jeg trenger det ikke. Takk Anonymous poster hash: 6c2b2...60a Anonymous poster hash: 6c2b2...60a
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #2 Skrevet 17. januar 2014 Kan du ikke få det bekreftet da, av en dyreekspert eller veterinær? Synes det er drøyt å måtte avlive hunden på grunn av dette...Anonymous poster hash: 1f6f2...3c4 1
Gjest Mupsi Skrevet 17. januar 2014 #3 Skrevet 17. januar 2014 (endret) Kan du ikke ta henne med til veterinæren? De er jo borte i mange blandinger hver dag vil jeg tro og kan gi deg en utdannet gjetning på hva slags blanding du har. Veterinæren min så med en gang at min hund var blandet med en ekstra rase enn de to jeg nevnte for han og det viste seg å stemme. Endret 17. januar 2014 av Mupsi
Frk.K Skrevet 17. januar 2014 #4 Skrevet 17. januar 2014 Har du kontakt med oppdretter? Om du har kontakt med oppdretter å oppdretter vet hvem som er foreldrene, så er det vel egentlig bare til å få papirer på det?
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #5 Skrevet 17. januar 2014 Hvem har dere fått disse tilbakemeldingene fra? Det er mange surrehuer som ikke ser forskjell på amerikansk og engelsk staff, spesielt når den er blandet kan det bli vanskelig. Hva annet er den blandet med? Anonymous poster hash: 1361d...b56
Gjest Belle Gunnes Skrevet 17. januar 2014 #6 Skrevet 17. januar 2014 Du kan ta en DNA-analyse på henne, men det koster vel fort noen tusenlapper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå