Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som bruker solkrem i ansiktet hver dag? Har lest flere steder at dette hjelper veldig mot rynker osv. Er veldig ung, men greit å begynne tidlig tenker jeg! Men er det noen som bruker det hver dag, og kan man få urenheter av solkrem?

Har noen en type solkrem dere kan anbefale?

Tusen takk for svar!! :)

Anonymous poster hash: fe276...a42
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rynker kommer om du vil eller ei, har (tror jeg) mer med gener å gjøre.

Du kan nok smøre både det ene og det andre i fjeset, men til syvende sist er det vel bare det å legge seg under kniven som hjelper..

Skrevet

Rynker kommer om du vil eller ei, har (tror jeg) mer med gener å gjøre.

Du kan nok smøre både det ene og det andre i fjeset, men til syvende sist er det vel bare det å legge seg under kniven som hjelper..

Okei, så du tror ikke solkrem vil hjelpe noe særlig? Har lest det så mange ganger at jeg begynte å lure litt..

Skrevet

Hadde ikke tenkt noe særlig på det, pass på så du ikke får bekymringsrynker av å tenke på det....

Anonymous poster hash: 3f454...606
Skrevet

Hadde ikke tenkt noe særlig på det, pass på så du ikke får bekymringsrynker av å tenke på det....

Anonymous poster hash: 3f454...606

Morsom du.

Skrevet

Jeg vil ikke anbefale å bruke vanlig solkrem i ansiktet, men en god fuktighetskrem med spf vil nok hjelpe noe. Det er to typer UV stråler som kommer fra sola, det er UVA og UVB. UVA er det som går dypest inn i huden, og er det som kan være med på å gi hudkreft ved for mye soling, og det er også det som aldrer huden. UVB går ikke like dypt men det er de strålene som gjør oss brune.

Du vet jo sikkert at hvis du prøver å sole deg når det er overskyet vil du ikke få noe særlig farge. Det er fordi mesteparten av UVB strålene stoppes av skyene, eller i det minste svekkes. UVA strålene svekkes ikke på samme måte som UVB strålene, så det vi påvirke huden din mye i det lange løp hvis du dropper spf bare fordi sola ikke er fremme.

Anonymous poster hash: e834d...e1c
  • Liker 1
Skrevet

Okei, så du tror ikke solkrem vil hjelpe noe særlig? Har lest det så mange ganger at jeg begynte å lure litt..

Hjelper neppe for å si det slik.

Skrevet

Hjelper neppe for å si det slik.

Da er det litt rart at så mange sier det. :) Og da snakker jeg om folk som driver med hudpleie osv

Skrevet

Da er det litt rart at så mange sier det. :) Og da snakker jeg om folk som driver med hudpleie osv

De mener nok bare det at solkrem kan forebygge de rynkene du får av solen.. Altså alle får rynker.. Noen mer enn andre, å jeg vil tro at om du er god til å beskytte deg mot solen, så kan det kanskje gjøre slik at du får mindre rynker.

Skrevet

De mener nok bare det at solkrem kan forebygge de rynkene du får av solen.. Altså alle får rynker.. Noen mer enn andre, å jeg vil tro at om du er god til å beskytte deg mot solen, så kan det kanskje gjøre slik at du får mindre rynker.

Ja, men du skrev jo at det ikke kom til å hjelpe. Forandret mening?

Og ja, men jeg skrev jo ikke at det kom til å hindre meg i å få rynker, men at det kunne hjelpe.

Skrevet

Ja, men du skrev jo at det ikke kom til å hjelpe. Forandret mening?

Og ja, men jeg skrev jo ikke at det kom til å hindre meg i å få rynker, men at det kunne hjelpe.

Jeg tenkte ikke på at du tenkte på solværet, men sånn ellers når det regner eller overskyet, da hjelper det ikke.

Skrevet

Er det noen her som bruker solkrem i ansiktet hver dag? Har lest flere steder at dette hjelper veldig mot rynker osv. Er veldig ung, men greit å begynne tidlig tenker jeg! Men er det noen som bruker det hver dag, og kan man få urenheter av solkrem?

Har noen en type solkrem dere kan anbefale?

Tusen takk for svar!! :)

Hei! :) Det viktigste er å beskytte huden mot sol hver dag, du kan også gjøre det med feks. mineralfoundation som inneholder sinkoksid eller titaniumdioksid. Jeg liker best å bruke solkrem i tillegg, gjerne UV essentiel til Chanel. Nå kommer de også med lavere spf enn 50. De er ment til å bruke til hverdags, de er ikke som vanlig solkremer i konsistens. Det er imidlertid viktig å passe på å få i seg nok D-vitamin når man bruker solbeskyttelse daglig, hvis ikke kan man, til tross for at man har en typisk norsk, lys hudtone, ende opp med D-vitaminnivåer man vanligvis bare ser hos mørkhudede som dekker til størsteparten av kroppen til enhver tid. Undertegnede endte opp med alvorlig mangel.

Hør på Professoren, jeg vet hva jeg snakker om. Å bruke solbeskyttelse kommer garantert til å gjøre at du får mindre rynker, i tillegg til mindre pigmentflekker. Man ser forskjell på rynker fra sol og naturlige rynker. Førstnevnte blir dype og går på kryss og tvers, sistnevnte er fine mimikklinjer :opplyser:

• Liker 2
Skrevet

Hei! :) Det viktigste er å beskytte huden mot sol hver dag, du kan også gjøre det med feks. mineralfoundation som inneholder sinkoksid eller titaniumdioksid. Jeg liker best å bruke solkrem i tillegg, gjerne UV essentiel til Chanel. Nå kommer de også med lavere spf enn 50. De er ment til å bruke til hverdags, de er ikke som vanlig solkremer i konsistens. Det er imidlertid viktig å passe på å få i seg nok D-vitamin når man bruker solbeskyttelse daglig, hvis ikke kan man, til tross for at man har en typisk norsk, lys hudtone, ende opp med D-vitaminnivåer man vanligvis bare ser hos mørkhudede som dekker til størsteparten av kroppen til enhver tid. Undertegnede endte opp med alvorlig mangel.

Hør på Professoren, jeg vet hva jeg snakker om. Å bruke solbeskyttelse kommer garantert til å gjøre at du får mindre rynker, i tillegg til mindre pigmentflekker. Man ser forskjell på rynker fra sol og naturlige rynker. Førstnevnte blir dype og går på kryss og tvers, sistnevnte er fine mimikklinjer :opplyser:

Tusen takk for tips! :)

Skrevet

Tusen takk for tips! :)

Glad for å kunne hjelpe :)

Skrevet

Er det noen her som bruker solkrem i ansiktet hver dag? Har lest flere steder at dette hjelper veldig mot rynker osv. Er veldig ung, men greit å begynne tidlig tenker jeg! Men er det noen som bruker det hver dag, og kan man få urenheter av solkrem? Har noen en type solkrem dere kan anbefale?Tusen takk for svar!! :)Anonymous poster hash: fe276...a42

Daglig solkrem i ansiktet er sikkert lurt hvis du er en del ute. Men da ville jeg passet på å bruke en krem uten skadelige stoffer som parabener etc. Ellers tror jeg virkningen på helsa di generelt kan bli negativ.

Anonymous poster hash: 70c09...99a

Skrevet

Bildet som fikk meg til å bruke SPF hver dag.....

Dette er en lastebilsjåfør som har jobbet i nærmere 30 år. Ikke vanskelig å se hvilken side som har blitt mest eksponert for sol!

688088-9-1367175905914.jpg

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker foundation med solfaktor, veldig greit.

• Liker 1
Skrevet

Signerer denne! Jeg bruker minimum faktor 30 hver dag hele året og er ikke i tvil om at det har hjulpet. Jeg fyller snart 46.

Anonymous poster hash: a7b93...588

Skrevet

Hei!

Jeg er også ganske ung, 18 år, og har brukt solfaktor hver dag i ett år nå. Jeg kan ikke ved egne erfaringer si om det hjelper eller ikke, men det gjør det nok ganske sikkert. Jeg er i alle fall overbevist, har lest mye om dette. Stråling fra sola står for visst for opptil 70 % av rynkene man får.

Hvis jeg treffer eldre mennesker, legger jeg ofte merke til at hendene er fulle av pigmentflekker, mens det ikke er en eneste pigmentflekk oppover armene. Du kan sikkert tenke deg til årsaken.

Om morgenen bruker jeg først en vanlig dagkrem, og deretter en solkrem beregnet for ansikt over dagkremen. Så et lag med sminke... Tror ikke så mye UVA slipper igjennom akkurat.

Det er kanskje litt stygt, men jeg godter meg litt over disse "solariumbabene" i klassen som føler seg deiligere enn halve verden... Vent og se om noen år tenker jeg bare! (Hvis jeg lever enda, hehe!)

Litt overrasket over at så mange her i tråden tror at effekten av solbeskyttelse er oppskrytt. Solfaktor hver dag er den best dokumenterte og også virkningsfulle garderingen mot aldring av huden! Orienter dere litt mer!

Hvor gammel er du da TS?

Anonymous poster hash: 94e6b...ad7

post-37809-0-54709000-1389992609_thumb.j

Skrevet

Jeg godter meg også over folk som ikke vil innse fakta. Er ikke så gammel enda, men om noen år kommer jeg til å se mye yngre ut enn mine jevnaldrende :danse: . Huden står for mer enn 70% av hudens aldring, det sies at det riktige tallet er nærmere 90%. Noe som er veldig viktig, er å bruke noe som beskytter hver eneste dag. UVA-strålingen er like sterk året rundt, hele dagen, også når det er overskyet. Dessuten går den gjennom glass. Dessverre er det veldig få som er klar over det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...