Gå til innhold

Ville du, som jente, bli fornærmet av dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg datet en fyr i 2-3 mnd og ting har begynt å bli ganske seriøst.

Han har kommet med flere småkommentarer som har såret meg. Er det jeg som er hårsår eller er han slem?

Han sa at jeg hadde vært i "sykt mange forhold" og det var "veldig unormalt". Jeg har vært sammen med fem stykker i mitt liv fra jeg var 15 til jeg ble 30 (som jeg er nå). Jeg fortalte han en gang at jeg hadde hatt en pulevenn. Da sa han bare at det var "ekkelt".

Han har også sagt at jeg er klønete og uelegant.

Flere ting som dette. Det virker ikke som han sier det for å være slem, men at det er bare lite gjennomtenkte slengbemerkninger her og der. Det han egentlig tenker på en måte...

Anonymous poster hash: 78cca...274
Videoannonse
Annonse
Gjest TheRighteous
Skrevet

Han ble sikkert lei seg av å høre om dine tidligere forhold, og har kanskje ikke hatt noen særlig selv. Derfor føler han at du er mer erfaren, og slenger ut slike kommentarer for å føle seg bedre.

• Liker 6
Skrevet

Ja faktisk, jeg hadde spurt hvorfor i alle dager han da "gidder" å treffe meg om jeg er "ekkel". Må legge til at det er du overhodet ikke.

Anonymous poster hash: 06cdf...156
  • Liker 3
Gjest MissWinter
Skrevet (endret)

Jeg synes disse bemerkningene var ganske stygge og at begge parter skal ha nulltoleranse for slikt i et gryende forhold også. Hadde nok tatt en prat om det iallefall og sagt at slike kommentarer er ikke greit.

Endret av MissWinter
  • Liker 1
Skrevet

kansje han ikke har så mye erfaring med kvinner? 5 forhold på den tiden er ikke mye. siden 2007 har jeg hatt 3 samboere .

Anonymous poster hash: 6c51a...e5e
  • Liker 1
Skrevet

Eeeh, sært, av han.. Så ville ikke blitt fornærmet, bare mer tenkt hvor sært det er å komme med slike bemerkninger..

Skrevet

Jeg mener det kommer ann på måten dette er sagt på. Hadde noen sagt noe slik til meg på en tullete måte hadde jeg ikke blitt fornærmet. Men hadde det blitt sagt på en nedverdigende måte så hadde jeg blitt litt små irritert. Men jeg er slik selv at jeg tuller mye, jeg vet å spare meg for slik til folk som kjenner meg godt. Sier jeg noe på tull og noen blir fornærmet så setter jeg pris på at de sier ifra. Da sier jeg naturligvis at det ikke er ment på en stygg måte og beklager meg.

Så det beste vil være å si ifra og forklare at du er usikker på om kommentarene var stygt ment eller bare tull. Om du ikke er komfortabel med slike uttalelser burde du si ifra til han slik at det ikke gjenntar seg.

Anonymous poster hash: b0b83...99d

Gjest Seajewel
Skrevet

Å si at du er uelegant og ekkel er direkte nedverdigende. Det er mye fint han skulle ha gjort og sagt for å klare å veie opp det der.

Skrevet

Varsellampene burde nok blinke litt nå ja, nedsettende kommentarer er jo ikke akkurat veldig sexy.

Skrevet

Han høres litt uelegant ut selv, synes jeg. Og fordomsfull.

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke blitt fornærmet , men hadde stusset veldig over vettet til vedkommende.

Gjest Cytosin
Skrevet

Han ble sikkert lei seg av å høre om dine tidligere forhold, og har kanskje ikke hatt noen særlig selv. Derfor føler han at du er mer erfaren, og slenger ut slike kommentarer for å føle seg bedre.

Selv om han ble lei seg for å høre om hennes tidligere forhold har han ingen grunn til å opptre som en irrasjonell tenåring. Det er ikke akseptabelt å komme med slike spydige stikk til partneren sin, eller noen for den saks skyld. Jeg hadde hatt problemer med å fortsette et forhold med en mann som karakteriserer meg som ekkel på grunn av mine tidligere forhold. Han høres ut som en usikker guttunge.

• Liker 3
Skrevet

Mer enn noe ville jeg nok blitt bekymret over holdningene hans, enn å bli fornærmet.

Anonymous poster hash: b023c...8c1
  • Liker 5
Gjest TheRighteous
Skrevet

Selv om han ble lei seg for å høre om hennes tidligere forhold har han ingen grunn til å opptre som en irrasjonell tenåring. Det er ikke akseptabelt å komme med slike spydige stikk til partneren sin, eller noen for den saks skyld. Jeg hadde hatt problemer med å fortsette et forhold med en mann som karakteriserer meg som ekkel på grunn av mine tidligere forhold. Han høres ut som en usikker guttunge.

Ja, klart det. Det syns jeg også, helt patetisk.

Skrevet

Jeg datet en fyr i 2-3 mnd og ting har begynt å bli ganske seriøst.

Han har kommet med flere småkommentarer som har såret meg. Er det jeg som er hårsår eller er han slem?

Han sa at jeg hadde vært i "sykt mange forhold" og det var "veldig unormalt". Jeg har vært sammen med fem stykker i mitt liv fra jeg var 15 til jeg ble 30 (som jeg er nå). Jeg fortalte han en gang at jeg hadde hatt en pulevenn. Da sa han bare at det var "ekkelt".

Han har også sagt at jeg er klønete og uelegant.

Flere ting som dette. Det virker ikke som han sier det for å være slem, men at det er bare lite gjennomtenkte slengbemerkninger her og der. Det han egentlig tenker på en måte...

Anonymous poster hash: 78cca...274

Jeg hadde blitt veldig irritert, og kanskje mistet interessen. Man skal jo ikke være overfølsom, og dømme folk for raskt, men sånne kommentarer minner meg om en type person jeg ikke kunne tenke meg å være sammen med. Du får vel snakke med ham om det, for å høre hva som ligger bak. Generelt sett er vel ingen overbegeistret for å høre detaljerte historier om partnerens seksuelle fortid, så kan hende du ikke trenger å fortelle så mye om fortiden din heller, du har jo rett til er privatliv.

Gjest Cytosin
Skrevet

Jeg hadde blitt veldig irritert, og kanskje mistet interessen. Man skal jo ikke være overfølsom, og dømme folk for raskt, men sånne kommentarer minner meg om en type person jeg ikke kunne tenke meg å være sammen med. Du får vel snakke med ham om det, for å høre hva som ligger bak. Generelt sett er vel ingen overbegeistret for å høre detaljerte historier om partnerens seksuelle fortid, så kan hende du ikke trenger å fortelle så mye om fortiden din heller, du har jo rett til er privatliv.

En er vel ikke akkurat overfølsom om en ikke aksepterer at partneren beskriver en med slike nettsettende ord? Jeg hadde ikke blitt dødelig fornærmet over dette, men jeg hadde syntes at fyren var latterlig og lurt på hva som feilet ham, og en fyr som jeg syns er latterlig er ikke en fyr jeg vil være i et forhold med.
Er forøvrig enig med deg om at en ikke trenger å fortelle detaljer om tidligere partnere, pulevenner burde en ikke nevne i det hele tatt.
Skrevet

Ja, det hadde jeg. Han virker fordomsfull og irriterende.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

En er vel ikke akkurat overfølsom om en ikke aksepterer at partneren beskriver en med slike nettsettende ord? Jeg hadde ikke blitt dødelig fornærmet over dette, men jeg hadde syntes at fyren var latterlig og lurt på hva som feilet ham, og en fyr som jeg syns er latterlig er ikke en fyr jeg vil være i et forhold med.
Er forøvrig enig med deg om at en ikke trenger å fortelle detaljer om tidligere partnere, pulevenner burde en ikke nevne i det hele tatt.

Nå sa jeg vel ikke at Ts (eller noen andre som reagerer på sånn type oppførsel) var overfølsom heller....:)

Skrevet

Fyren der hørtes ut som rene drømmeprinsen. Gi han en ørefik og streng beskjed om å oppføre seg, for slikt piss skal vi ikke ha noe av :P

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...