Gå til innhold

Blitt feit - klarer ikke være naken foran mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt på meg masse, og hater virkelig mitt eget speilbilde. Har vært opp og ned i vekt lenge, med nå går det mest opp. Sliter veldig med å være naken foran mannen min, føler meg så uattraktiv at sex ikke frister i det hele tatt. Dette går selvfølgelig utover samlivet, som gjør meg mer deprimert, som igjen gjør at jeg spiser mer. Jeg vet at jeg rett og slett må klare åpen gå ned i vekt, men det er vanskelig. Jeg må jo også klare å ha sex før jeg når idealvekt, hvis ikke tror jeg mannen blir svært svært misfornøyd med tingenes tilstand innen den tid ;) Han er utrolig tålmodig, og prøver å bygge opp selvtilliten min, men hans tålmodighet er jo ikke uendelig den heller. Trenger tips og hjelpe til å endre situasjonen, for akkurat nå er alt så vanskelig...

Anonymous poster hash: da655...cd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For en stund siden hadde VG en artikkel om kvinner og menn som ikke turte å vise seg naken foran partneren sin. 1 av 5 kvinner oppgav dette som et reelt problem, det er et ganske høyt tall.

På en måte synes jeg dette er trist lesning, at man må skru av lyset før sengetid, sove i pysjen, skifte på badet med låst dør, ikke ha kroppskontakt verken sex eller annen nærhet http://pluss.vg.no/2013/11/29/1443/1443_22649351#xtor=CS1-1-22649351%5BNakenfrykt+for+partneren%5D

Det er trist lesning både av ditt innlegg og sånn generelt at mange sliter med selvbildet, tryggheten på både sin egen kropp og sin partners mentalitet at man ikke en gang lar det menneske som på mange måter står oss nærmest få seg selv naken.

På en annen måte og dette er kanskje veldig stygt sagt av meg og jeg vet ikke helt om det er rett av meg eller ikke men jeg sier det nå likevel, så må du nesten bare "suck it up", så enkelt og så vanskelig!

De aller fleste av oss passer faktisk ikke inn i den perfekte malen, du har noen kilo for mye, andre har noen kilo for lite, og er man helt perfekt på vekten, så er det kanskje høyden, puppene, brystvortene, kjønnsleppene, bollemus eller innovermus, cellulittene, eller gud vet hva annet som kan "feile" en kvinnekropp.

Mannen din har vært der for deg (nå bruker jeg eksempler fra mitt eget liv, men jeg tror dette noenlunde gjelder innenfor et hvert langvarig forhold) når du har vært syk, spydd og vært forkjølet, han har vært der for deg om morgningen med måren tryne og måren ånde.

Intim grensene viskes ut i langvarige forhold.

Jeg skjønner det når man er nyforelsket og man ikke tør å vise seg foran mannen uten mascara og 2 timer på badet og 40 minutter foran klesskapet og man tenker "tihi, ikke ta meg på magen når jeg sitter, vent til jeg har lagt meg ned og har trukket inn magen", men så lærer man både seg selv å kjenne og den andre, man blir tryggere sammen og alene.

Hvem legger egentlig listen? Du eller han? Har han sagt noe til deg ang kroppen din? Vist tegn på at han synes du er turn off? Mest sannsynlig ikke, mest sannsynlig er det du som legger listen for deg selv, og det kan være vanskelig å senke den.

Noen ganger må du over et elefanthinder mens andre kan sprette over ei kongle, det å jobbe med egen selvsikkerhet kan føles ut som et elefanthinder av dimensjoner. Men øv deg, hva gir deg mestringsfølelse? Hva er du fornøyd med hos deg selv? Jeg tror alle kvinner har noen gode sider ved sin egen kropp og noen negative, gi f i de negative en stund, jo da de er der og ha fokus på å trene, på å spise litt mindre, men for all del ikke glem de positive sidene ved kroppen din, slik den er nå og slik den er underveis til målet!! Hva liker mannen din ved deg? Øv deg på å være naken både aleine og dere to sammen, øv deg på å ta en slik teit "sexy dans" foran speilet på badet (ja det ser grådig teit ut, so what, du er jo aleine med din egen kropp, en kropp du skal være glad i.. Kanskje du ender opp med å le litt av deg selv også det er bra det også).

Ta vare på komplimentene han sier og viser deg, ta de til deg, han ønsker å få lov til å være nær deg. Det kan ta litt tid til du gir han lov til deg men vis han at du tar hans ønske på alvor.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 7
Skrevet

Virker som om mannen din tenner på deg og vil ha sex med deg. Altså han syns du er fin som du er! Er du ukomfortabel så foreslå å ha av lyset når dere har sex.

Men sånn ellers så vil jeg bare si at er du ikke komfortabel i din egen kropp så bør du gjøre noe med dette. Begyn å trene på treningssenter, spis sunt å ta vare på deg selv. Å overspise når man er deppa gjør ting bare verre for deg selv. Du blir tilfredstilt av maten der og da, men etterpå så får man dårlig samvittighet. Du må bryte ut av denne onde sirkelen og enten komme deg i form eller bli komfortabel med kroppen din slik den er nå. Et tips når du begynner å trene så vil selvbildet ditt øke betraktelig:)

Anonymous poster hash: 765a8...481

Skrevet

Jeg har lagt på meg masse, og hater virkelig mitt eget speilbilde. Har vært opp og ned i vekt lenge, med nå går det mest opp. Sliter veldig med å være naken foran mannen min, føler meg så uattraktiv at sex ikke frister i det hele tatt. Dette går selvfølgelig utover samlivet, som gjør meg mer deprimert, som igjen gjør at jeg spiser mer. Jeg vet at jeg rett og slett må klare åpen gå ned i vekt, men det er vanskelig. Jeg må jo også klare å ha sex før jeg når idealvekt, hvis ikke tror jeg mannen blir svært svært misfornøyd med tingenes tilstand innen den tid ;) Han er utrolig tålmodig, og prøver å bygge opp selvtilliten min, men hans tålmodighet er jo ikke uendelig den heller. Trenger tips og hjelpe til å endre situasjonen, for akkurat nå er alt så vanskelig...

Jeg har det helt likt som deg, kanskje vi skulle begynt trene sammen og fått opp selvtilitten :-)

Anonymous poster hash: 95512...a2f

• Liker 3
Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg tror dette er et større problem for deg enn for mannen. Du trenger kanskje å gå ned i vekt, men du trenger å fornye selvtillit din. Selvtillit får du gjennom mestringsfølelse. Start med små ting som enkel trening og mosjon slik at du føler deg bra etterpå. Etter hvert får du en god følelse for deg selv. Etter hvert kan du justere litt på kosthold slik at du går ned i vekt.

Det er deg han er glad i, også med flere kg overvekt. Han høres ut som en bra fyr. Dette handler om selvtilliten din, ikke bare overvekten. Gjennom å mester idrettslig/fysisk får du et bra forhold til kropp og deg selv.

Ikke tenk så mye. Kom i gang med litt aktivitet så vil du forstå hva jeg snakker om.

Skrevet

Tipper mannen din blir mere frustrert av at du ikke vil ha sex enn at du veier noen kilo for mye. Det mannen som regel ser er en naken deilig kvinne som han er glad i og menn liker sine nakne kvinner, hehe.

Det er ofte vi kvinner som setter kroppsidealene altfor høyt. Mange menn liker faktisk litt å ta i.

Snakk med mannen din om at du har komplekser angående vekten og at du gjerne vil prøve å gå ned noen kilo. Kanskje han vil være med å gå tur eller trene eller andre ting som hjelper til. og samtidig ha sex da. Det er også slankende. Aller mest vil det være sunt å gå ned noen kilo for helsens skyld om du har blitt for stor. Husk at etterhvert vil vi alle som lever bli gråhåret, skallet(for endel menn), skrukkete, lutrygget og ifølge tyngdekraften noe sirumpa både her og der. Forhåpentligvis kan vi allikevel ha sex med partneren selv om kroppene våres fremstilles i enn eldre utgave.

Gjest Heartbeat
Skrevet

De fleste menn bryr seg ikke det døyt om at du er overvektig. Om du viser selvtillit, at du nyter og ikke er redd for å vise deg naken er det nok tenning ;)

Ser ut til at mannen din liker deg for den du er også? Og tenner enda på deg, det ligger som regel i hodet.

Skrevet

For det første - ta tak. Registrer deg på fitnesspal el.l. der du kan måle antall kalorier per dag og gå ned i vekt effektivt uavhengig av hvor mye du har tid til å trene.

Selvsagt er det et selvtillitsproblem også men din selvtillit har ikke droppet helt av seg selv, men som et direkte resultat av at du har gått opp i vekt. Vet man at man har blitt mindre attraktiv så vil hvem som helst føle seg mindre attraktiv, uavhengig av hvor sikre de er på seg selv. Det er bare realisme. Å tro på seg selv er vel og bra men med mindre du endrer det du ikke liker, så er det lite nyttig å repetere lovord for seg selv foran speilet.

Når det er sagt vil nok ikke mannen vente med å ha sex til du har gått ned. Invester i noe nytt undertøy som er mer flatterende, en body eller en lekker push up BH (puppene er kanskje blitt større også?).

Kan legge til at du antakelig vil føle deg bedre så snart du er igang med treningen, derfor jo raskere, desto bedre. Når man vil ned i vekt oppnår man mer selvsikkerhet av trening samt å ha gått ned den første kiloene. Er du inne i en god sirkel, vil du se humøret blir bedre ganske raskt.

Anonymous poster hash: fba5a...830
  • Liker 1
Skrevet

Takk for godt tips! Skal virkelig prøve å ta det til meg. Sliter bare sånn med å ta tak i vekta... Der verste er at jeg for et par år siden jobbet utrolig hardt og var faktisk tynn. Altså bra trent, vel innenfor normal bmi, og så rett og slett bra ut (synes jeg selv). Det er så utrolig provoserende at jeg lot meg selv bli stor igjen, men problemet var nok litt at jeg begynte å få et veldig usunt forhold til mat og trening, og snudde helt om. Jeg var nok rett og slett skuffet over at livet ikke ble bedre som tynn. Likevel, jeg så bedre ut og hadde mer selvtillit. Mannen min er helt fantastisk, og jeg skal virkelig prøve å snu ting om, hvertfall for hans skyld. Jeg vet han elsker meg uansett, men det hjelper faktisk ikke når jeg selv føler meg dritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...